Kanada zamierza przebudować program rabatowy na pojazdy elektryczne, aby obejmował droższe SUV-y i vany

Minister transportu Omar Al-Ghubra powiedział, że rząd federalny chce zreformować program zniżek na pojazdy elektryczne, aby ściśle dostosować go do typów samochodów, które chcą kupować Kanadyjczycy.

Liberałowie na swojej platformie obiecali wydać kolejne 1,5 miliarda dolarów w ciągu najbliższych czterech lat na program motywacyjny dla pojazdów bez wjazdu (iZEV), co jest częścią dużego dążenia do zwiększenia liczby samochodów elektrycznych na drogach, ponieważ Kanada dąży do tego. Osiągnij zero netto do 2050 r.

Obecne oprogramowanie jest bardzo popularne, ale Al Ghubra szuka w nim ulepszeń.

Obecnie program ogranicza rabaty na nowe pojazdy do maksymalnej ceny podstawowej 45 000 USD, a maksymalną cenę modeli z ulepszonymi funkcjami do 55 000 USD.

To wykluczy wiele nowych SUV-ów i pickupów, które zaczną zalewać rynek w przyszłym roku, w tym elektryczną ciężarówkę F-150 Lightning, która według Forda będzie kosztować około 58 000 dolarów.

„Zdecydowana większość kupowanych dzisiaj pojazdów to SUV-y i pickupy i chociaż opcje (pojazdy o zerowej emisji) staną się dostępne dla tych segmentów, wiele z nich będzie wycenionych z istniejącego programu iZEV” – powiedział Al Ghabra w pisemnym oświadczeniu. wydane przez jego biuro.

Eliminuje również samochody używane, dla których istnieją rynki wschodzące.

„Dlatego nasz rząd zastanawia się, w jaki sposób program można zrewidować, aby lepiej dostosować go do obecnych preferencji konsumentów” – powiedział Al-Ghubra.

W 2020 roku ponad trzy z czterech nowych samochodów zarejestrowanych w Kanadzie to pickupy i SUV-y, podczas gdy samochody osobowe stanowiły tylko co piąty.

READ  SoftBank odnotował straty w wysokości 27,5 mld USD z powodu upadku spółek technologicznych

Jednak ze względu na dostępne modele ponad 60 procent nowych bezemisyjnych samochodów zarejestrowanych w 2020 roku to samochody osobowe, a 35 procent to SUV-y i crossovery.

Według Plug’n Drive, organizacji non-profit z siedzibą w Ontario, która promuje korzystanie z pojazdów elektrycznych, w Kanadzie dostępne są obecnie tylko cztery modele bezemisyjnych SUV-ów. Żaden z nich nie ma wystarczająco niskiej ceny, aby kwalifikować się do zniżki. Nie było wśród nich pickupów.

Plug’n Drive zawiera listę ponad dwóch tuzinów samochodów typu SUV z napędem akumulatorowym i typu plug-in, z których niektóre to kompaktowe SUV-y. Dziewięć kwalifikuje się do zniżki.

W 2020 roku 25 procent pojazdów elektrycznych zarejestrowanych w Kanadzie jest wymienianych jako crossovery lub SUV-y, ale zdecydowana większość to crossovery.

Jednak w ciągu najbliższych 2-3 lat spodziewanych jest ponad 40 nowych modeli samochodów elektrycznych, a większość z nich to pickupy i SUV-y.

Brak SUV-ów i pickupów to „prawdziwe wyzwanie” – powiedziała Cara Klerman, prezes Plug-in-Drive.

„Do tej pory była to wielka sprawa, spójrzmy prawdzie w oczy, wszystkie wczesne pojazdy elektryczne były bardzo małe i dlatego trudno było je sprzedać Kanadyjczykom” – powiedział Kellerman.

Początkowy budżet programu iZEV w wysokości 300 milionów dolarów miał działać przez trzy lata, ale został skrócony w mniej niż 20 miesięcy. Kolejne 287 milionów zostało dodane rok temu, pozostawiając tylko 48 milionów dolarów.

Zakupiono ponad 121 000 pojazdów z rabatami, które wahają się od 2500 USD za hybrydy typu plug-in do 5000 USD za same akumulatory. Wypożyczone pojazdy mogą zobaczyć mniejsze rabaty, w zależności od długości najmu.

Obiecane przez wybory 1,5 miliarda dolarów potrwa do 2025 roku.

Klerman jest jednym z kilku ekspertów od samochodów elektrycznych, którzy twierdzą, że cięcia w celu zrównania kosztów samochodów elektrycznych z ich odpowiednikami zasilanymi gazem są ważnym elementem układanki.

READ  ACB z oddziału BAM, a co po AQN?

Rok po tym, jak Premier Doug Ford zrezygnował z programu rabatowego w Ontario w 2018 r., liczba rejestracji nowych pojazdów elektrycznych spadła o 41 procent. Mieszkańcy Ontario zarejestrowali 38 procent wszystkich nowych samochodów elektrycznych w 2018 r. A w 2019 r. liczba ta wynosiła 17 procent.

Quebec i Kolumbia Brytyjska od kilku lat mają zniżki i razem stanowią trzy na cztery pojazdy elektryczne sprzedawane w Kanadzie. Są to również jedyne dwie prowincje, w których obowiązują mandaty dotyczące sprzedaży, które nakładają kary na producentów samochodów, których sprzedaż nie obejmuje minimalnego odsetka pojazdów elektrycznych.

W zeszłym roku Nowa Fundlandia i Labrador, Nowa Szkocja, Wyspa Księcia Edwarda i Nowy Brunszwik wprowadziły zniżki na pojazdy elektryczne. Jukon i Terytoria Północno-Zachodnie dodały zniżki w 2020 roku.

Większość z tych programów obejmuje również pomoc w instalacji ładowarek do pojazdów elektrycznych w domu.

Rabaty nie są tanie, a niektórzy ekonomiści twierdzą, że jest to jeden z najdroższych sposobów na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. Badania opublikowane we wrześniu 2020 r. prowadzone przez Christophera Ragana, dyrektora Max Bell School of Public Policy na McGill University, wykazały, że istnieją lepsze i tańsze sposoby zachęcania ludzi do korzystania z samochodów elektrycznych.

Alghabra powiedział, że pierwsze 100 000 pojazdów odzyskanych w ramach programu iZEV zmniejsza emisje gazów cieplarnianych w Kanadzie o około 352 000 ton rocznie, czyli średnio 78 000 pojazdów napędzanych gazem w ciągu 12 miesięcy. Samochody elektryczne nadal wytwarzają pewne emisje, w tym gdy hybrydy typu plug-in korzystają z własnych silników gazowych, a energia elektryczna do ładowania pochodzi z paliw kopalnych, takich jak węgiel lub gaz ziemny.

W swoim artykule badawczym Rajan powiedział, że nawet w Quebecu, gdzie prawie cała energia elektryczna pochodzi z elektrowni wodnych lub wiatrowych o zerowej emisji, cel, aby do 2030 r. mieć na drogach milion samochodów elektrycznych, obniżyłby emisje tylko o 3,6 procent.

READ  „Park” rozrywki planowany dla sekcji Tsawwassen Mills Corporation – BC News

To ułamek celu polegającego na zmniejszeniu całkowitej emisji o 37,5%.

„Innymi słowy, pojazdy elektryczne nie powinny być postrzegane jako główny ani nawet ważny sposób na zmniejszenie śladu węglowego przez Quebec” – powiedział Rajan.

Zniżki są krótkoterminowym wydatkiem na przezwyciężenie szoku związanego z naklejkami dla niektórych kierowców, dzięki czemu ceny są porównywalne z ich odpowiednikami napędzanymi gazem, powiedział Wilf Stemmel, prezes Stowarzyszenia Pojazdów Elektrycznych.

„Ważne jest, aby pamiętać, aby nie stracić z oczu faktu, że w krótkim okresie rozbieżność cenowa sama się rozwiąże” – powiedział.

Różnica w cenie może się różnić. Hyundai Canada podaje cenę bazową Kony na gaz na poziomie 21 999 USD, a modelu elektrycznego na 43 699 USD. Ford Canada uruchamia Escape z napędem gazowym za 27 149 USD, a bazowy model hybrydowy za 35 649 USD.

Analitycy BloombergNEF, który bada transformację energetyczną, powiedzieli w maju, że spodziewają się, że nowe pojazdy elektryczne będą średnio tańsze niż ich odpowiedniki napędzane gazem w ciągu pięciu lat.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *