Indie, Niemcy, Polska: Wszystkie kraje wykorzystują energię słoneczną dla kolei

Indie, Niemcy, Polska: Wszystkie kraje wykorzystują energię słoneczną dla kolei

Wraz z „solaryzacją” kolei w Indiach, kraje europejskie również zdają sobie sprawę z potencjału pociągów zasilanych energią słoneczną.

Indian Railway Network instaluje energię słoneczną o wartości 1000 hektarów.

Kolej Centralna, jedna z 18 stref kolejowych w kraju, zobowiązała się do zainstalowania jednostek słonecznych o mocy 1 megawata (MW) w 81 lokalizacjach w całej swojej sieci.

Jest to część rosnącego trendu, w którym koleje wykorzystują swoje duże portfele gruntów, aby pomóc im przejść na ekologię i osiągnąć krajowe cele w zakresie energii odnawialnej.

„Zidentyfikowaliśmy około 2700 akrów, aby ułatwić instalację elektrowni słonecznych [1,093 hectares] Puste lub nieużywane tereny kolejowe”, wyjaśnia Shivraj Manaspure, dyrektor ds. Public Relations, Railways.

„Te miejsca mają ogromny potencjał wzrostu energia słoneczna infrastruktury i pomoże w dalszej redukcji emisji dwutlenku węgla przez koleje indyjskie.

Kolej Centralna ma pionierskie osiągnięcia; Obsługiwała pierwszą pasażerską linię kolejową Indie 170 lat temu. Teraz wygrał przetarg na elektrownię słoneczną o mocy 1 MW w Ajni w Nagpur, nowej szopie z silnikami elektrycznymi, donosi Times of India.

Przybiera to formę Umowy Zakupu Energii (PPA) – umowy zawieranej między producentem energii elektrycznej a użytkownikiem. Według Solar Power Europe coraz więcej firm kolejowych zawiera umowy PPA w całej Europie.

Jakie są plany indyjskiego pociągu słonecznego?

Najnowszym ogłoszeniem Kolei Centralnych jest zainstalowanie elektrowni słonecznych na pustym terenie w ramach „mega projektu” Kolei Indyjskich. W 2020 r. agencja rządowa zapowiedziała, że ​​do 2030 r. zamierza osiągnąć 20 gigawatów (GW, co odpowiada jednemu miliardowi watów) energii słonecznej.

Pomogą w tym „słoneczne” dworce kolejowe Indie Jako „atma-nirbar” – czyli poleganie na sobie, krok Informacja prasowa Z Ministerstwa Kolei. Do grudnia 2023 r. wyznaczono cel osiągnięcia 100-procentowej elektryfikacji.

Kolej z siedzibą w Bombaju odgrywa swoją rolę, instalując panele słoneczne na dachach kilku stacji. Również kolejna elektrownia słoneczna o mocy 1 MW ma powstać w Pune za pośrednictwem PPA.

READ  Rosja uwalnia amerykańską piechotę morską do Polski

„Ten projekt oznacza zaangażowanie Railways w zwiększanie zużycia energii słonecznej i wspieranie bardziej ekologicznej przyszłości” – dodał Manaspure.

Gdzie w Europie jest lider kolei solarnych?

Staje się niemal standardową praktyką posiadanie jakiegoś systemu PPA dla energii odnawialnej na kolejach w całej Europie, mówi Bethany Mebane, rzeczniczka Solar Power Europe.

Korzysta z niej francusko-belgijski operator kolei dużych prędkości Thales 100 procent Zielona energia dla wszystkich pociągów kursujących przez Francję, Belgię i Niemcy od 2020 roku.

Deutsche-Bahn twierdzi, że jest obecnie największym konsumentem energii odnawialnej w Niemczech dzięki własnym elektrowniom słonecznym. PKP Polskie Koleje mają największy kolejowy „powerbank” w Europie – m.in oszczędności Obiekt wykorzystuje nadwyżki mocy trakcyjnej do obsługi około 1500 regionalnych i dalekobieżnych pociągów pasażerskich i towarowych każdego miesiąca.

Podnosi poprzeczkę dzięki SNCB, belgijskiemu państwowemu przedsiębiorstwu kolejowemu Dach jest słoneczny, montując 20 000 paneli na swoich stacjach i budynkach. A francuski SNCF poszedł o krok dalej, tworząc dedykowaną spółkę zależną Projekty solarne.

„To bardzo mile widziane, być może nie zaskakujące” – mówi Mebane. „Sieci kolejowe mają zazwyczaj duży obszar do pracy, zarządzają dużymi dachami i zaspokajają wysokie zapotrzebowanie na energię.

„Wraz z rosnącą atrakcyjnością podróży koleją ze względu na ekologiczny ślad kolejowy i lotniczy, odnawialne źródło energii naprawdę wspiera punkty sprzedaży przyjazne dla planety”.

Oprócz uświadomienia sobie „nisko wiszących owoców” gruntów przytorowych, niektórzy myśliciele przyszłości eksperymentują z włączeniem energii słonecznej do linii. Szwajcarski start-up Sun-Ways wprowadza panele przypominające dywan Na drodze W pobliżu stacji w zachodniej Szwajcarii.

Deutsche-Bahn przetestował podobny schemat z brytyjską firmą Bankset, mocując panele do podkładów między torami.

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *