Hyundai wzywa do serwisu 1,6 miliona pojazdów napędzanych gazem ze względu na możliwe pożary pojazdów – Ars Technica

Hyundai wzywa do serwisu 1,6 miliona pojazdów napędzanych gazem ze względu na możliwe pożary pojazdów – Ars Technica

Obrazy Getty’ego

Po pojawieniu się wielu nagłówków gazet ze względu na wyjątkowo łatwą do kradzieży część tańszych modeli, Hyundai boryka się z nowym bólem głowy. Koreański producent samochodów Wezwaniu wycofano 1,6 miliona samochodów W Stanach Zjednoczonych od 2017 r. miało miejsce 21 pożarów pojazdów i 22 wypadków termicznych.

W ciągu ostatnich kilku lat ludzie sprzeciwiający się pojazdom elektrycznym byli świadkami siania paniki. Jednym z takich nielogicznych twierdzeń jest jednak to, że pojazdy elektryczne byłyby zbyt ciężkie dla parkingów wielopoziomowych Często dzieje się tak z powodu wiedzy lub ludzi z określonymi celami Twierdzenie – w obliczu rzeczywistych danych – jest takie, że pojazdy elektryczne stwarzają ryzyko pożaru. Jednak na planecie Ziemia ryzyko pożaru w samochodzie napędzanym benzyną jest znacznie wyższe, co dotyczy większości świata. 300 tys. pożarów samochodów Co zdarza się co roku w Stanach Zjednoczonych.

To jest jeden z takich przypadków. Problem leży po stronie modułu ABS, a dokładniej oringów na wale napędowym modułu ABS.

Kiedy to się zaczęło dziać?

Latem 2019 roku Hyundai dowiedział się o przegrzaniu zespołów ABS w modelach Elantra i Accent na rynku amerykańskim i przekazał je do przeglądu, ale oba były zbyt poważnie uszkodzone, aby określić przyczynę problemu. W czerwcu następnego roku do producenta kolejnej Elantry z podobnym problemem dotarło kolejne zgłoszenie.

Mając w aktach trzy sprawy, dział North American Safety Operations Hyundai wszczął formalną sprawę w celu zbadania tej kwestii, a w grudniu 2020 r. dowiedział się o czwartej sprawie dotyczącej Elantry. Do kontroli wysłano także agregat tego pojazdu.

W lutym 2021 roku Hyundai otrzymał pierwszą informację o problemie, znajdując dowody na wyciek płynu hamulcowego wewnątrz jednostki. W 2021 r. pojawiały się kolejne doniesienia o uszkodzonych samochodach, dlatego Hyundai nawiązał współpracę z zewnętrzną firmą inżynieryjną o nazwie Exponent, aby sprawdzić, czy jest w stanie określić pierwotną przyczynę.

READ  Bank of Canada ostrzega, że ​​typowe spłaty kredytu hipotecznego mogą być o 30% wyższe za 5 lat

Do grudnia 2021 r. firma Exponent powiedziała Hyundaiowi, że problem z przegrzaniem był prawdopodobnie spowodowany wewnętrznym wyciekiem płynu hamulcowego z obwodu hydraulicznego modułu ABS. Kontynuowano badania uszkodzonych jednostek i w maju 2022 roku ustalono przyczynę: po obu stronach oringów na wale napędowym ABS znajdował się płyn hamulcowy, który miał zapobiegać jego wyciekowi.

Dochodzenie trwało w latach 2022 i 2023, kiedy Hyundai odkrył obce zanieczyszczenia w płynie hamulcowym pozostałym w jednostce. Potem, tego lata, Znaleziono problem:

Ekspert odkrył, że pierścienie uszczelniające stosowane w obiektywnych jednostkach ABS składają się z materiałów elastomerowych o różnym składzie, określonych metodą analizy termograwimetrycznej („TGA”). W aktualizacji opublikowanej 6 września 2023 r. firma Exponent potwierdziła, że ​​niektóre składy materiałów stosowanych w gumie typu O-ring mogą z czasem tracić swoją sztywność. Ponadto na materiał mogą wpływać obce zanieczyszczenia w płynie hamulcowym, co może mieć wpływ na działanie uszczelnienia.

Wyciek płynu hamulcowego może spowodować zwarcie, a w rezultacie pożar silnika.

To rozwiązało sprawę i w połowie września Hyundai podjął decyzję o wycofaniu dotkniętych samochodów. Jest ich całkiem sporo, m.in.:

  • Hyundai Accent 2012-2015
  • Hyundai Azera 2012-2015
  • Hyundai Elantra 2011-2015
  • Hyundai Elantra Coupe z lat 2013-2015
  • 2014-2015 Hyundai Equus
  • Hyundai Genesis Coupe z lat 2011-2015
  • 2013-2015 Hyundai Santa Fe
  • 2013-2013 Hyundai Santa Fe Sport
  • Hyundai Tucson z lat 2010-2013
  • Hyundai Tucson 2015-2015 Ogniwo paliwowe
  • Hyundai Sonata Hybrydowy 2011-2015
  • Hyundai Veloster 2012-2015
  • 2010-2012 Hyundaia Veracruz

Jakie jest rozwiązanie?

Hyundai twierdzi, że właściciele uszkodzonych samochodów mogą nadal nimi jeździć, ale do czasu rozwiązania problemu muszą parkować je na zewnątrz i z dala od budynków. Rozwiązaniem jest nowy bezpiecznik modułu ABS, który zapewnia niższy prąd pracy modułu. Hyundai twierdzi również, że „zapewni właścicielom pojazdów, których to dotyczy, zwrot bieżących wydatków poniesionych w związku z uzyskaniem środka zaradczego w związku z wycofaniem pojazdu zgodnie z planem zwrotu przedstawionym NHTSA w dniu 24 lutego 2022 r.”.

READ  Adapter doładowania Ford Tesla można teraz zamówić bezpłatnie

Koreańscy i amerykańscy dostawcy Hyundaia zmienili brzmienie pierścieni O-ring odpowiednio we wrześniu 2014 r. i lutym 2015 r.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *