Google opracowuje narzędzia sztucznej inteligencji, które pomagają dziennikarzom relacjonować wiadomości | Gospodarka

Google opracowuje narzędzia sztucznej inteligencji, które pomagają dziennikarzom relacjonować wiadomości |  Gospodarka

Gigant technologiczny twierdzi, że narzędzie oparte na sztucznej inteligencji nie ma na celu zastąpienia „podstawowej” roli dziennikarzy w przekazywaniu wiadomości.

Google opracowuje narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, aby pomóc dziennikarzom w wyszukiwaniu i pisaniu artykułów prasowych, co może zdenerwować branżę medialną po latach bolesnych zwolnień.

Kalifornijski gigant technologiczny powiedział w czwartek, że Google współpracuje z mediami, zwłaszcza z mniejszymi wydawcami, aby zapewnić narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, które pomogą dziennikarzom w „opcjach różnych tytułów lub stylów pisania”.

Opisując „wczesne etapy eksploracji pomysłów” firmy, rzeczniczka Google, Jane Crider, powiedziała w oświadczeniu: „Naszym celem jest danie dziennikarzom możliwości korzystania z tych nowych technologii w sposób, który zwiększa ich pracę i produktywność, tak jak zapewniamy ludziom pomocne narzędzia w Gmailu i Dokumentach Google”.

Po prostu narzędzia te nie są przeznaczone i nie mogą zastępować podstawowej roli, jaką dziennikarze odgrywają w relacjonowaniu, tworzeniu i sprawdzaniu swoich artykułów.

Rozwój ten prawdopodobnie podsyci rosnącą debatę na temat zagrożeń i korzyści platform opartych na sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, która zadziwiła użytkowników swoją zdolnością do naśladowania ludzkiej mowy, ale wzbudziła obawy dotyczące naruszenia praw autorskich, dezinformacji i zastępowania pracowników ludzkich.

Światowy przemysł medialny został zdewastowany przez kolejne rundy zwolnień w związku ze spadkiem przychodów z reklam prasowych, a same redakcje w USA zwolniły 17 436 miejsc pracy w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2023 r.

New York Times po raz pierwszy doniósł o opracowaniu przez Google narzędzia, znanego jako Genesis, które, jak twierdzi gazeta, dostarczyło organizacjom informacyjnym, w tym Timesowi, The Washington Post i właścicielowi Wall Street Journal News Corp.

W swoim raporcie gazeta stwierdziła, że ​​niektórzy dyrektorzy wiadomości, którzy widzieli ofertę Google, nazwali ją „niepokojącą” i cytowali osoby zaznajomione z produktem.

Podczas gdy niektóre organizacje medialne zaczęły korzystać z generatywnej sztucznej inteligencji, redakcje generalnie wolno przyjmowały tę technologię do celów gromadzenia wiadomości w związku z obawami o dokładność, plagiat i prawa autorskie.

READ  Produkcja iPhone'a 14 już ruszyła! Apple twierdzi, że sprzedaż będzie znacznie wyższa

W zeszłym tygodniu Associated Press ogłosiło partnerstwo z OpenAI, które pozwoli twórcy ChatGPT na wykorzystanie archiwów organizacji prasowej sięgających 1985 roku do szkolenia sztucznej inteligencji.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *