Freeland kwestionuje raport PBO, według którego subsydiowanie Volkswagena kosztowałoby 3 miliardy dolarów więcej niż pierwotnie szacowano

Freeland kwestionuje raport PBO, według którego subsydiowanie Volkswagena kosztowałoby 3 miliardy dolarów więcej niż pierwotnie szacowano
Otwórz ten obraz w galerii:

Wicepremier Chrystia Freeland 14 czerwca na Parliament Hill w Ottawie odpiera doniesienia, że ​​federalne wsparcie dla Volkswagena będzie kosztować 2,8 miliarda dolarów więcej niż pierwotnie zapowiadano.Sean Kilpatrick/Kanadyjska prasa

Minister finansów Chrystia Freeland kwestionuje ustalenia raportu parlamentarnego biura budżetowego, który mówi, że wsparcie federalne dla Volkswagena będzie kosztować prawie 3 miliardy dolarów więcej niż pierwotnie zapowiadano.

Parlamentarny urzędnik budżetowy Yves Giraud powiedział w opublikowanym w środę raporcie, że umowa rządu federalnego z Volkswagenem dotycząca budowy fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w południowym Ontario będzie kosztować 16,3 miliarda dolarów, czyli o około 2,8 miliarda dolarów więcej niż początkowe szacunki.

Ottawa i Ontario ogłosiły w kwietniu umowę z Volkswagenem, aby zapewnić firmie do 13,2 miliarda dolarów federalnych dotacji na wsparcie produkcji po tym, jak firma zbuduje fabrykę akumulatorów w St. Thomas w Ontario. Umowa obejmuje również zaliczkę w wysokości 700 milionów dolarów od rządu federalnego na budowę elektrowni i 500 milionów dolarów od Ontario.

PBO opublikowało w środę analizę, z której wynika, że ​​wstępne szacunki nie obejmowały 2,8 miliarda dolarów potrzebnych do zrównoważenia podatków, które Volkswagen zapłaci od federalnych dotacji do produkcji. Raport mówi również, że całkowite wsparcie produkcji wyniesie tylko 12,8 miliarda dolarów, zgodnie z danymi opartymi na harmonogramie produkcji i kursach wymiany.

Chociaż rząd federalny nie ujawnił szczegółów umowy, PBO szacuje, że rząd będzie musiał złożyć korektę podatkową do „wyrównania po opodatkowaniu” oferowanego na mocy ustawy prezydenta USA Joe Bidena o redukcji inflacji (IRA), aby zachować konkurs. Szacunkowe 16,3 miliarda dolarów będzie również zależeć od kursu wymiany, a także produkcji i sprzedaży z fabryki Volkswagena.

Greig Mordue: Co Ottawa kupiła za 13 miliardów dolarów dla VW? Nie tak bardzo, jak myślisz

READ  Plan Vancouver wzywa radę do pilnego działania

„To ogromna dotacja” – powiedział dziennikarzom Gero, zauważając, że jest to sześciokrotność rocznego budżetu Federalnej Administracji ds. Środowiska i Zmian Klimatu.

Po zapoznaniu się z raportem PBO pani Vreeland powiedziała dziennikarzom, że niektóre założenia pana Giroux były błędne. Panią Vreeland zapytano, czy Generalny Urząd Budżetowy doszedł do błędnych wniosków na temat opodatkowania transakcji z Volkswagenem.

Odpowiedziała „Tak”, dodając, że celem polityki Kanady byłoby dostosowanie się do zachęt IRA obowiązujących obecnie w Stanach Zjednoczonych.

„Projektując nasze inwestycje, przyjrzeliśmy się ulgom podatkowym IRA i wyrównaliśmy szanse. Jak widać w przypadku tych inwestycji dokonanych w Kanadzie, ulgi podatkowe IRA nie podlegają opodatkowaniu. I tak dla nas najjaśniejsza i najprostsza ścieżka, którą wybraliśmy Zdecydowałem, że po prostu zastosuj to samo podejście w Kanadzie”.

Zapytana później, czy rząd wprowadziłby jakiekolwiek zmiany prawne w celu dalszego dostosowania opodatkowania zachęt w Kanadzie, pani Vreeland powiedziała: „Będziemy iść do przodu w ten sposób”.

Poproszony o komentarz do wypowiedzi ministra Giroux powiedział, że jego biuro zapewniło pracowników rządu federalnego, że dotacje do produkcji będą podlegały opodatkowaniu. Powiedział, że PBO dokonało również przeglądu umowy rządu z Volkswagenem. Powiedział, że gdyby rząd zmienił przepisy podatkowe, aby znieść ten obowiązek podatkowy, szacunki PBO spadłyby i byłyby z grubsza zgodne z szacunkami rządu.

„Jedynym sposobem, aby to nie podlegało opodatkowaniu, jest zmiana ustawodawstwa w sprawie Volkswagena” – powiedział, dodając, że rząd nie wskazał planu, aby to zrobić przed konferencją prasową pani Vreeland w środę. „Żałuję, że nie powiedzieli Kanadyjczykom wcześniej, ale to ich wybór, kiedy ogłaszają tego rodzaju szczegóły”.

Wcześniej tego dnia pan Gero powiedział dziennikarzom, że raport PBO dotyczy jedynie ekonomicznych i finansowych korzyści fazy budowy elektrowni, a nie jej eksploatacji, ponieważ wiele informacji rządowych, w tym roczna produkcja elektrowni i dotacje, jest poufna. . „Ogranicza to naszą zdolność do oszacowania skutków ekonomicznych” – powiedział.

READ  Sztuczna inteligencja Grok na Twitterze Elona Muska faktycznie się „obudziła” i pojawia się wesołość

Powiedział, że raport uwzględnia powtarzany i publiczny cel rządu, jakim jest dopasowanie amerykańskiego wsparcia. W Stanach Zjednoczonych subsydia produkcyjne są udzielane w formie zwrotnych ulg podatkowych, ale w Kanadzie są to dotacje bezpośrednie i zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi podlegają opodatkowaniu na mocy ustawy o podatku dochodowym.

Według raportu wpływ ekonomiczny fazy budowy projektu jest „marginalny” i zwiększy realny PKB o 0,01 procent i stworzy 1400 miejsc pracy do końca 2027 roku. Ottawa powiedziała, że ​​zakład ostatecznie stworzy 3000 bezpośrednich i 30 000 pośrednich miejsc pracy i produkuje do miliona pojazdów elektrycznych rocznie.

Pan Gero powiedział, że faza budowy powinna wygenerować wystarczającą ilość podatków, aby zrekompensować 700-milionową inwestycję Ottawy za pośrednictwem Funduszu Innowacji Strategicznych i zrekompensować wkład rządu.

Raport nie odnosi się do wkładu Ontario w projekt w wysokości 500 milionów dolarów.

Ottawa i gigant samochodowy Stellantis NV negocjują obecnie przyszłość fabryki akumulatorów EV o wartości 5 miliardów dolarów w Windsor w Ontario, ponieważ firma prosi Kanadę o przekazanie miliardów dolarów dotacji w Stanach Zjednoczonych po tym, jak budowa fabryki utknęła w martwym punkcie w zeszłym miesiącu.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *