Film Barbie to dwugodzinna reklama firmy Mattel

Film Barbie to dwugodzinna reklama firmy Mattel

Próbowałem.

Ani Barbie, ani Ken nie odegrali znaczącej roli w moim dzieciństwie, ale film Barbie zebrał tak pochlebne recenzje, że pomyślałem, że kulturowo konieczne jest obejrzenie go. Mój 24-letni syn Robert również był zainteresowany, ponieważ uważał, że zwiastuny są zabawne. Poszliśmy więc zobaczyć go razem w weekend otwarcia.

Skończyło się na tym, że siedzieliśmy przy dwugodzinnej reklamie firmy Mattel. Z pewnością film jest równie mądry i elegancki, jak jest Niezliczeni recenzenci zauważyli. Ale oboje wyszliśmy sfrustrowani, jakbyśmy byli niedożywieni po objadaniu się watą cukrową. „Była za mała dla starych, za duża dla młodych” – powiedział mi Robert po dłuższej dyskusji.

Film odniósł wielki sukces, m.in Rekordowa sprzedaż I hojne pochwały dla satyrycznej rozprawy ze stereotypami i kontr-stereotypami reżyserki Grety Gerwig. Chyba się nie dziwię. Weźmy grupę kultowych i kontrowersyjnych gier; uosabiane przez najsłynniejsze światowe gwiazdy ekranu, Margot Robbie i Ryana Goslinga; A mistycyzacja produkcji za pomocą odniesień do siebie sprawia, że ​​​​widzowie myślą, że biorą udział w przekomarzaniu się. Uznanie Gerwig za wymyślenie, jak zrobić przebój, który nie obejmuje superbohaterów ani Toma Cruise’a na motocyklu.

Ale daj spokój. Główne feministyczne stwierdzenie, które napędza tę historię…Powinnaś być szczupła, ale nie za chuda…” M – czuje się spóźniony o dekady. Gdyby Barbie pojawiła się w 1970 roku, byłaby to rewolucja. Gdyby wyszła w 2000 roku, byłaby prowokująca do myślenia i na czasie. Ale po ujawniając „ja też”Sąd Najwyższy Krajowe weto w sprawie prawa do aborcjiI 20 lat stagnacji płac dla kobietŚwiadomość patriarchatu Barbie Dawn wydaje się być feministyczna dla Dummies.

Najsilniejszym uczuciem, jakie opuściłem ze sceny, było to, że właśnie przesiedziałem kampanię rebrandingową Barbie. Od czasu jej wprowadzenia w 1959 roku Barbie przekształciła się z nieszkodliwego narzędzia udawania w toksyczne narzędzie podporządkowania. Krytycy argumentowali, że lalki nie miały niemożliwej anatomii supermodelki i braku zwiewnej ambicji Okropny wzór do naśladowania dla dziewcząt. Dollmaker Mattel odpowiedział na przestrzeni lat, wprowadzając a Cała masa różnych alternatyw I „Inspirująca kolekcja Barbie osiągających wysokie wyniki.

READ  Radny z Atlanty, który ogłosił „Dzień Kanye Westa”, nigdy więcej tego nie zrobi

Ale współczesna Barbie potrzebuje czegoś więcej. Więc film aktualizuje ją na erę memów, nasycając ją niemal ironiczną samoświadomością. Opowieść zaczyna się od zapominalskiej Barbie żyjącej spokojnie w Krainie Barbie, aż do momentu, gdy trochę burzliwe ludzkie emocje przełamują pieczęć i przyciągają Barbie do prawdziwego Los Angeles, gdzie jej manipulacyjni twórcy z firmy Mattel chcą umieścić ją z powrotem w schludnym opakowaniu. Ken dokonuje obserwacji i odkrywa, że ​​chłopaki prowadzą różne rzeczy z Barbielandu. po zjedzeniu go Drzewo poznania dobra i złaW tym odcinku Kane wraca do Barbieland, aby zainstalować grzech pierworodny i ustanowić patriarchat. Barbie i przyjaciele muszą pokonać Kensa i przywrócić właściwy porządek. Każdy staje się mądrzejszy w tym procesie.

Ryan Gosling (z lewej) i Margot Robbie pozują dla fotografów, gdy przybywają na premierę filmu „Barbie” w środę, 12 lipca 2023 r., w Londynie. (Scott Garfitt/Invision/AP)

[Drop Rick Newman a note, follow him on Twitter, or sign up for his newsletter.]

Mattel, współgwiazda filmu i dobroczyńca uroczej Barbie, zaryzykował. W filmie Mattel jest wrogiem, sprawcą patriarchatu, na którego czele stoi nieświadomy prezes Will Farrell. Jest senny, kulminacyjny monolog Ruth Handler, twórczyni Barbie i współzałożycielki firmy Mattel, aw filmie jest upiorna obecność zdegradowana do niektórych wojowników w kwaterze głównej Mattel. Jej korporacyjny pomiot zrujnował to, z czego jest zrobiona, i nadszedł czas, aby duch Ruth wszystko naprawił. Więc Handler jest bohaterem, który wyprostowuje Barbie, nawet jeśli Mattel jest złoczyńcą.

Niewiele spółek publicznych jest gotowych zrobić z siebie obiekt żartów podczas gigantycznej prezentacji, która na pewno zostanie zauważona. Jest to część spin-offu filmu, w którym prawdziwi bohaterowie, kierownictwo firmy Mattel, obsadzają swoje fikcyjne postacie, podczas gdy fałszywe postacie – Barbie i Kens – starają się stać prawdziwymi postaciami.

READ  „This Is Us” Milo Ventimiglia w sezonie 6, odcinek 4 – Jack's Mom Dieed

Wiele mogło pójść nie tak. Co tydzień inna duża firma wydaje się upadać, próbując pokazać, jak bardzo jest nowoczesna i inkluzywna. Zespół Mattel-Warner Bros. mógł. Graj bezpiecznie, ale nie do końca to zrobili. Podczas jednej przezabawnej debaty Barbie wyjaśnia prawdziwemu złoczyńcy: „Nie mamy genitaliów”. Jest też głośny żart ginekologa. Film kręci się wokół wystarczającej ilości prowokacyjnego materiału, by postawić Vosbodiniego przed śladem konserwatystów, którzy, gdy mu się zwróci uwagę, Lamely wyraziła swój sprzeciw.

Gdyby to była wojna kulturowa, Barbie by wygrała, ponieważ film jest zabawny, inteligentny, zabawny i bardzo popularny. Daj Mattelowi uznanie za odwagę bycia ostrym i przybicie go. Ale film denerwuje też wszystkich, którzy uważają, że to świetne kino. Zamiast tego jest to arcydzieło marketingu kinowego, zabawny chwyt reklamowy, który wykorzystuje nostalgię w służbie odkrywania na nowo. Jak amerykański.

Rick Newman jest starszym felietonistą ds Finanse yahoo. Śledź go na Twitterze pod adresem @pracownik.

Kliknij tutaj, aby uzyskać najnowsze wiadomości giełdowe i dogłębną analizę, w tym wydarzenia, które zmieniają akcje

Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance

Luna Nunez

"Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *