analiza
„To wielkie WTF.”
W Udostępnij LinkedIn W tym tygodniu Chuck Lapointe, dyrektor generalny Narcity Media Group z siedzibą w Toronto, zwrócił uwagę na znaczący, jego zdaniem, rozdźwięk między programowymi strategiami zakupów a rzeczywistością.
Porównując wyświetlenia swojej firmy z giełdy reklam i jej średni przychód na 1000 wyświetleń reklam (określany jako eCPM) zarówno dla użytkowników iPhone'a, jak i Androida, dane pokazały, że średni eCPM w Androidzie był ponad dwukrotnie większy niż w przypadku urządzeń iPhone.
Dzieje się tak pomimo faktu, że iOS, jak zauważył Lapointe, tak Większy udział w rynku W Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie oraz ogólnie wśród użytkowników Wydawać więcej Tego robota.
„W każdej branży, poza programistycznymi agregatorami mediów, cenimy użytkowników, którzy wydają” – zapytał I Ponad 150% mniejsze zaangażowanie użytkowników przy wyższych wydatkach i większym zaangażowaniu?”
„Zdecydowana większość botów to Android i Chrome”.
Inne dane z branży potwierdziły, że zaobserwowały podobne zjawisko niedoinwestowania w iOS i przeglądarce Safari firmy Apple.
Wśród nich był specjalista ds. oszustw reklamowych dr Augustine Vaux, który napisał A Udostępnij substack Trzy lata temu rozmawialiśmy o tym, że iOS jest nie tylko tańszy, ale także odpowiada za większość rzeczywistych kliknięć reklam programmatic.
„Marketerzy […] „Oferują niższe stawki za ruch bez identyfikatorów, ponieważ uważają, że jest mniej ukierunkowane i ograniczone możliwości śledzenia wyników” – napisał Fu w swoim poście, odnosząc się do względnego braku śledzenia użytkowników przez firmę Apple w ramach nowych wówczas zasad przejrzystości śledzenia aplikacji (ATT).
„Ponieważ unikają licytowania na urządzeniach z systemem iOS lub obniżają stawki na urządzeniach z systemem iOS, CPM dla urządzeń z systemem iOS jest znacznie niższy niż CPM dla Androida i Internetu na komputery stacjonarne (chociaż obowiązują pliki cookie innych firm).”
Podcast: Czy przyszłość bez plików cookie doprowadzi do bardziej efektywnych mediów cyfrowych? Z Laurą Keel z Havas Media
Polityka ATT firmy Apple sprawiła, że kupowanie reklam stało się mniej wygodne, a skuteczność stała się mniej mierzalna na urządzeniach z systemem iOS. Z drugiej strony Google dominuje na rynku reklamy cyfrowej za pośrednictwem swojej platformy Google Ads, a ciągłe korzystanie z plików cookie stron trzecich przyciąga ciągłe inwestycje. Wynika z tego, że mniej reklamodawców kupiło iOS i Safari.
Jednak według Fu większość prawidłowych interakcji z reklamami pochodzi z urządzeń z systemem iOS.
„Reklamy wyświetlane użytkownikom iOS odpowiadają za większość kliknięć człowieka pomimo braku plików cookie i identyfikatorów” – powiedział Fu. Lider mediów. „Pamiętaj, że boty lubią udawać Androida i Chrome, ponieważ mogą osiągnąć wyższe CPM, niż gdyby udawały iOS. Zatem zdecydowana większość botów to Android i Chrome.
Firma Google nie odpowiedziała na prośbę o komentarz.
Powolne zaniedbanie
powiedział Jonathan Harrison, dyrektor ds. strategii cyfrowej w the7stars Lider mediów Agencja jest świadoma tej niespójności na rynku brytyjskim.
„Chodzi o pomiary, a czasami o brak prawdziwego zrozumienia tego, gdzie zautomatyzowana technologia poprawia wydajność” – wyjaśnił.
„Jest to również coś, co stanie się bardziej widoczne w tym roku, gdy w pełni wdroży się zasada „żadnych plików cookie”, a reklamodawcy zaczną zauważać spadek ich skuteczności”.
Chociaż Safari blokuje pliki cookie innych firm od 2020 r., Google wielokrotnie opóźniał wyłączenie plików cookie w przeglądarce Chrome. W styczniu firma ostatecznie zaczęła wyłączać pliki cookie dla 1% użytkowników, przy czym oczekuje się, że przerwa będzie kontynuowana przez cały 2024 rok.
Jest więc możliwe, że odrzucenie plików cookie przez Google może osłabić część względnej przewagi Androida nad iOS. Ale w zamian za lider mediów, Lapointe wyraził wątpliwości co do takiej erozji pozycji Google.
Powiedział: Nie sądzę [cookie deprecation] Będzie to miało ogromny wpływ, ponieważ myślę, że Google znajdzie sposób, aby wydatki działały w jego ekosystemie.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.