Czy Indiana Jones and the Dial of Destiny wyznaczają erę „flopbusterów”?

Czy Indiana Jones and the Dial of Destiny wyznaczają erę „flopbusterów”?

Indiana Jones może być w stanie odkopać Arkę Przymierza, ale czy zapełni ona kina? Najwyraźniej nie. Piętnaście lat po Indiana Jones i Królestwie Kryształowej Czaszki archeolog Harrison Ford powraca do filmu Indiana Jones i Tarcza Przeznaczenia, ale jak dotąd nie ma już z nim publiczności. Film zarobił 130 milionów dolarów (102 miliony funtów) w kasie na całym świecie w weekend otwarcia, co może brzmieć imponująco, ale w rzeczywistości jest „rozczarowujące”. Rebecca Rubin pisze w Variety. Zauważyła, że ​​jest to „jeden z najdroższych filmów, jakie kiedykolwiek powstały, [costing] 295 milionów dolarów przed wprowadzeniem na rynek”, więc jest mało prawdopodobne, aby przyniósł zysk w kinach. Anthony D’Alessandro z Deadline poszedł jeszcze dalej. „katastrofalny wynik”.

Bardziej jak to:
Mission: Impossible 7 to idealna ucieczka
– Nowy Indiana Jones jest „jak fikcja fanowska”
– Filmy są „za złe na kino”.

Smutna prawda jest taka, że ​​The Dial of Destiny nie mógł zrobić nic lepszego: film jest ponurą, ponurą iw dużej mierze bezsensowną powtórką innych przygód Indy’ego. Ale nie był jedynym mistrzem, który przegrał w miniony weekend. A według Rubina, oblegany film o superbohaterach DC, The Flash, miał „niezręczny” ton. DreamWorks i Universal Ruby Gillman, Teenage Kraken, „krater”; a inna animacja, Elemental , „nie spełniała standardów Pixara”. W swojej recenzji Elemental w The Guardian, Weźmy pod uwagę Petera Bradshawa „Pytanie, czy złoty wiek Pixara jest nieodwołalnie za nami” — film miał najgorszy weekend otwarcia Pixara w kasie w USA od czasu jego pierwszego filmu, oryginalnej Toy Story.

Ogólnie rzecz biorąc, powiedział Rubin, tego lata do tej pory widzieliśmy „rozczarowujący ciąg filarów”. A przed latem sytuacja nie była przytłaczająca. DC’s Black Adam i Marvel’s Ant-Man and The Wasp: Quantumania wypadły słabo, co prowadzi do twierdzeń fanów „Zmęczenie superbohatera”. Przełamując ten trend, Spider-Man: Across the Spider-Verse wypadł lepiej niż pierwszy film z serii, Spider-Man: Into the Spider-Verse. Ale w dzisiejszych czasach pojawia się zbyt wiele „flopbusterów”, by je zignorować. Odkąd Star Wars: The Rise of Skywalker i Avengers: Endgame ukazały się w 2019 roku, wydaje się, że Hollywood jest w pewnym momencie samej gry końcowej.

READ  Gwiazda „Love Is Blind” Shake debiutuje jako nowa dziewczyna po rozstaniu Dipty'ego

Mark Harris jest autorem Pictures at a Revolution, książki o Bonnie i Clyde oraz innych radykalnych dramatach „Nowego Hollywood” z połowy lat 60., kiedy tradycyjny system studyjny chwiał się. To, co dzieje się teraz w branży filmowej, powiedział w tym tygodniu na Twitterzeniesamowicie przypominający to, co wydarzyło się tuż przed odrodzeniem Nowego Hollywood: [20 years ago] Jest tak samo podobny do kryzysu przedrewolucyjnego, jak i do obecnego. Większe, dłuższe, bardziej rozdęte filmy, w większości mniejsze niż te, które działały 20 lat temu, panika z powodu słabnącego wpływu gwiazd filmowych, mrożące krew w żyłach zrozumienie, że stare taktyki marketingowe po prostu nie docierają lub nie wzbudzają zainteresowania dużej części kinowej publiczności, strach że najlepsze dni Hollywood kryją się za Twórczością… ciemne czasy! „

Bieganie jest niewątpliwie czynnikiem. Wszystkie cztery poprzednie przygody Indiany Jonesa są teraz dostępne w Disney+ za naciśnięciem jednego przycisku, więc po co kupować bilety, żeby zobaczyć kiepską kopię? Poza tym tyle pieniędzy i talentów jest wlewanych w głośne seriale telewizyjne, a tak wiele gwiazd z listy A rejestruje się w nich, aby pojawić się w nich, że filmy wyglądają jak zły romans. Co istotne, Empire, największy magazyn filmowy w Wielkiej Brytanii, w ostatnich miesiącach umieścił na okładkach programów telewizyjnych Disney+, takich jak The Mandalorian, Ahsoka i Secret Invasion, zamiast rzeczywistych premier kinowych.

Pomijając telewizję, strajk scenarzystów WGA wstrzymał kilka produkcji, w tym Marvel’s Blade i Thunderbolts. A ostrzeżenia, że ​​filmy mogą być generowane przez sztuczną inteligencję, zwiększyły niepewność otaczającą branżę. Pandemia Covid-19 i inne globalne wydarzenia również są czynnikami, powiedział BBC Culture Charles Gantt, redaktor kasowy w Screen International. „Odbudowa kin po dotkniętym pandemią roku 2020 zajmuje więcej czasu, niż wszyscy się spodziewali”, mówi Gant, co jest niepokojące w Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie ożywienie zasadniczo utknęło w martwym punkcie, przy dotychczasowym poziomie sprzedaży biletów z 2023 r. ten sam okres co 2022 r. Chiny To także zmartwienie – większość hollywoodzkich tytułów nie radzi sobie tam tak dobrze – no i oczywiście brakuje Rosji”.

READ  Gracz Spider-Mana 2 wychodzi poza granice i odkrywa grizzly los biednego nosorożca

Mimo to, mówi Gant, nie powinniśmy zbyt dużo czytać w weekend Indy. „Nie sądzę, aby Hollywood przechodziło kryzys, ponieważ wznowienie serii filmów nie wyszło tak dobrze, jak niedawne odrodzenie wspomnianej serii. Zobaczmy, co stanie się z nową Mission: Impossible i Barbie / Oppenheimer łeb w łeb, wtedy będziemy mieli wyraźniejszy obraz”.

Czy te trzy filmy mogą uratować kino tego lata? „Pracuję nad tym, aby te trzy filmy odniosły sukces, ponieważ zdecydowanie jesteśmy w fazie kryzysu„ przypływ podnosi wszystkie łodzie ”i to jest kryzys” – napisał Harris na Twitterze. „Ale rzecz w tym, że żaden z tych trzech filmów nie naprawi pęknięć w kadłubie statku”. Niezależnie od ich dobrych wyników, należy zauważyć, że Mission: Impossible to siódma odsłona serii, która sama była oparta na serialu telewizyjnym z 1966 roku, a Barbie jest oparta na marce lalek wprowadzonej na rynek w 1959 roku. Nie sugeruje też, że Hollywood jest pełen kreatywności i zapału. .

Być może wszystko to oznacza, że ​​branża odrodzi się w stylu New Hollywood, tak jak to miało miejsce w latach 60., ale na razie nic na to nie wskazuje. Jak powiedział Harris: „Firma nie może tak funkcjonować w nieskończoność”. Kiedyś myśleliśmy o kinie jako o pałacu marzeń. W tej chwili wygląda bardzo podobnie do Świątyni Zagłady.

Lubisz filmy i telewizję? dołącza Klub Kultury Filmowej i Telewizyjnej BBC Na Facebooku społeczność fanów filmów z całego świata.

Jeśli chcesz skomentować tę historię lub cokolwiek innego, co widziałeś w BBC Culture, odwiedź naszą stronę Facebook stronę lub napisz do nas na adres Świergot.

A jeśli podoba Ci się ta historia, Zapisz się do cotygodniowego biuletynu bbc.com, zwaną listą główną. Starannie dobrany wybór artykułów z BBC Future, Culture, Worklife i Travel, dostarczanych do Twojej skrzynki odbiorczej w każdy piątek.

Luna Nunez

"Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *