Co będzie dalej z World of Warcraft za 20 lat?

Co będzie dalej z World of Warcraft za 20 lat?
  • Napisane przez Andrew Rogersa
  • Newsbeat BBC

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Skomentuj zdjęcie, BlizzCon gromadzi graczy World of Warcraft na żywo od 2005 roku

World of Warcraft obchodzi w tym roku swoje 20. urodziny, ale właśnie odwołało swoją największą imprezę.

Fani gry gromadzą się online w Anaheim w Kalifornii co roku od 2005 roku na konwencji BlizzCon.

Konwencja była miejscem, w którym można było spotkać innych fanów serii, założyć swój najlepszy cosplay i po raz pierwszy zobaczyć, co będzie dalej w ogromnym świecie fantasy Azeroth.

Jednak twórca gier Activision Blizzard ogłosił odwołanie edycji słynnego wydarzenia w 2024 roku.

Sfrustrowanych fanów zapewniano, że wydarzenie powróci w przyszłości, ale nie powiedzieli kiedy, obiecując zamiast tego serię wydarzeń na mniejszą skalę.

Wśród graczy pojawiły się spekulacje na temat tego, co właściciel Xboxa może zrobić z nowo posiadanymi grami, do których zaliczają się także znane marki Call of Duty i Candy Crush.

Większość rozmów skupiała się na tym, czy Microsoft wprowadzi niektóre ze swoich nowych tytułów do Game Pass, usługi subskrypcyjnej na wzór Netflixa, postrzeganej jako coraz ważniejsza część jej działalności związanej z grami.

Problemy te podobno mocno dotknęły pracowników Activision Blizzard, a deweloper wstrzymał także prace nad projektem gry survivalowej znanej powszechnie jako Odyssey.

Kiedy jednak na początku tego miesiąca BBC Newsbeat rozmawiało z dwoma czołowymi szefami World of Warcraft – i przed ogłoszeniem BlizzConu – upierali się, że nie spodziewają się żadnych większych zmian w serii.

Wiceprezydent i producentka wykonawcza Holly Longdale powiedziała, że ​​deweloper „jak dotąd” miał „pełne wsparcie ze strony firmy Microsoft, aby zrobić wszystko, co musimy zapewnić naszym odbiorcom”.

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Skomentuj zdjęcie, BlizzCon przyciąga mnóstwo osób przebranych za postacie z gry

Nazywając to „bardzo rzadką funkcją specjalną”, Holly powiedziała, że ​​przeprowadziła już rozmowy z zespołami odpowiedzialnymi za Minecrafta i RPG The Elder Scrolls, aby zobaczyć, jak mogą się od siebie uczyć.

Zapytana, czy może to oznaczać skrzyżowanie marek w przyszłości, powiedziała Newsbeat: „W tej chwili nie mam nic do ogłoszenia. Wszyscy jesteśmy optymistami. Kto wie? To dopiero początek”.

Powiedziała jednak, że pewne zmiany zainspirowane innymi studiami trafiły już do Warcrafta.

Jednym z przykładów jest nowe ustawienie, które pozwala graczom z poważną arachnofobią usunąć z gry ośmionożne stworzenia – które są często obecne w świecie gry.

Holly powiedziała, że ​​tę specjalną funkcję zaczerpnięto z gier takich jak Grounded – przygodowej gry o przetrwaniu w trybie współpracy od studia Microsoft Obsidian.

Zakup Activision Blizzard poprawił także wyniki finansowe Microsoftu. Opublikowany w zeszłym tygodniu dział gier odnotował znaczny wzrost przychodów, wynikający głównie z zakupów.

Jednak sprzedaż konsoli Xbox spadła o 31% rok do roku.

Szef gier Phil Spencer upierał się, że Microsoft nie odwraca się plecami do konsol, ale że firma rozszerza swoją strategię wieloplatformową, wypuszczając wcześniej ekskluzywne gry na konsole innych firm.

Holly powiedziała Newsbeat, że wierzy, że World of Warcraft – który nie jest obecnie dostępny na konsolach – może odegrać w tym rolę i chce zwiększyć atrakcyjność gry.

„Zawsze szukamy sposobów na poszerzenie naszej publiczności” – powiedziała.

„Ostatecznie to wyzwanie nigdy się nie skończy, ponieważ chcemy dzielić się World of Warcraft ze wszystkimi na całym świecie”.

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Skomentuj zdjęcie, World of Warcraft stoi obecnie w obliczu znacznie większej konkurencji w przestrzeni online, w tym ogromnych rywali, takich jak Fortnite i Minecraft

Jednak jedną z największych barier w przyciąganiu nowych graczy jest reputacja niektórych gier online ze względu na toksyczną mowę i zachowanie.

Nie jest to cecha charakterystyczna World of Warcraft, a Maria Hamilton, zastępca dyrektora ds. projektowania gry, powiedziała Newsbeat, że jest to coś, nad czym Blizzard stara się zaradzić, ale prawdopodobnie nie pozbędzie się tego całkowicie.

„Każda aktywność online niesie ze sobą ryzyko spotkania kogoś, kto ma zły dzień” – stwierdziła.

„Mamy dobre raporty i dobre metody monitorowania problematycznych i toksycznych graczy”.

Widząc silną zamieć czasu

Reprezentacja to obecnie ważny temat w branży gier, a World of Warcraft był już wcześniej krytykowany za uwzględnianie postaci, które niektórzy gracze uważają za rasistowskie lub mizoginiczne.

„Myślę, że gra aktorska nie zawsze była najlepsza” – Maria powiedziała Newsbeat.

„W dzisiejszym obiektywie rasy niektórych naszych bohaterów mogą nie wyglądać tak wspaniale”.

Maria wyraziła nadzieję, że uda się usunąć niektóre z bardziej problematycznych przykładów z przeszłości gry, twierdzi jednak, że firma stara się uniknąć powtórzeń, zatrudniając zewnętrznych konsultantów ds. różnorodności.

W porównaniu z premierą Warcrafta 20 lat temu, gry w coraz większym stopniu konkurują nie tylko o nasze pieniądze, ale także o nasz czas i uwagę.

Holly powiedziała, że ​​postrzega usługi przesyłania strumieniowego, takie jak Netflix, jako głównego konkurenta w 2024 roku.

Pomimo stojących przed nami wyzwań zarówno Holly, jak i Maria stwierdziły, że optymistycznie patrzą na kolejne 20 lat World of Warcraft.

„Mamy kilka świetnych pomysłów w drodze” – powiedziała Holly.

„Jako część Microsoftu uważamy, że czeka nas nieograniczony potencjał”.

Jednak w tym roku nie odbędzie się coroczna konferencja poświęcona grze.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *