Cicha rewolucja kosmiczna ma wystartować z odległych Szetlandów

Cicha rewolucja kosmiczna ma wystartować z odległych Szetlandów

Jednak pomimo wyraźnej przewagi SaxaVord, 23-milionowy kontrakt firmy Lockheed Martin na port kosmiczny Sutherland zostaje przyznany, co zmusza Franka i Debbie do samotnej wyprawy z głównym zespołem przyjaciół i entuzjastów kosmosu.

Bez wsparcia ze strony rządu zespół miał trudności ze znalezieniem inwestorów, których uważali za poważnych. Aby utrzymać swoje marzenie przy życiu, pracownicy musieli pracować za połowę wynagrodzenia lub za darmo.

Ale gdy postęp w Sutherland i innych europejskich portach kosmicznych zaczął słabnąć, firmy rakietowe zaczęły pukać do drzwi SaxaVord.

„Ludzie stopniowo zaczynają do nas przychodzić, ponieważ jesteśmy we właściwym miejscu” — powiedział Scott Hammond, były pilot myśliwca i wiceprezes wykonawczy SaxaVord. „To obszar startu kosmicznego Złotowłosej. Morze jest tak spokojne a przestrzeń powietrzna jest tak spokojna, że ​​otaczające ją klify sprawiają, że jest to naturalnie bezpieczna lokalizacja”.

„Na początku chodziłem na konferencje kosmiczne i ludzie mnie ignorowali.

„Teraz tęskni się za nami, kiedy nas tam nie ma. Kiedyś nikt nie odpowiadał na nasze wezwania, a teraz dostajemy zaproszenie do Parlamentu”.

W 2021 roku Lockheed Martin sprawił, że SaxaVord wsparł brytyjski projekt Pathfinder mający na celu wystrzelenie małych satelitów z brytyjskiej ziemi, a ponieważ Sutherland nie jest prawie gotowy, wystrzelenie z tego miejsca jest spodziewane w przyszłym roku.

Niemiecka fabryka rakiet w Augsburgu również planuje przeprowadzić swój pierwszy start na wiosnę przyszłego roku i już zainstalowała wyrzutnię rakiet – lub krzesło – na miejscu.

Konstruktor rakiet HyImpulse z siedzibą niedaleko Stuttgartu ma nadzieję wykonać swój pierwszy lot testowy w październiku. Tam, gdzie SaxaVord kiedyś chronił Wielką Brytanię przed niemieckimi pociskami, teraz je wystrzeli.

Port kosmiczny w jednym z najbardziej niedostępnych miejsc w Wielkiej Brytanii

Nawet bez problemów finansowych budowa portu kosmicznego w najbardziej niedostępnym miejscu Wielkiej Brytanii była najeżona trudnościami. Dojazd do Unst obejmuje lot do Lerwick na kontynencie Szetlandów i dwa promy.

READ  Czy gigantyczna próżnia dzieli wszechświat?

Nie ma posterunku policji, tylko jedna karetka, a obecnie nie ma bezpośredniego lotniska, chociaż zespół planuje wkrótce otworzyć jedno.

Ciężarówki przewożące zaopatrzenie do portu kosmicznego muszą poruszać się po trudnych drogach jednopasmowych, ponieważ zawsze istnieje ryzyko, że bezpańskie owce błąkają się po drodze. Sam teren portu kosmicznego, na dalekim wschodzie Unst, jest pełen naziemnych ogrodzeń Wikingów i historycznych budynków z bazy z czasów II wojny światowej, których budowniczowie musieli unikać.

Niektóre z zagrożonych wyginięciem brytyjskich ptaków gnieżdżą się na klifach, z których zostaną wystrzelone rakiety, a podczas wizyty brytyjskich urzędników wydra nonszalancko wędrowała po platformie startowej. Od tego czasu tunel wydry został zbudowany.

Potem są ciemne głębie zimy, kiedy słońce zachodzi około 15:00 i wschodzi ledwie do 9:00, co oznacza, że ​​budowa musi być prowadzona w całkowitej ciemności przy świetle reflektorów.

„Wylał beton w ponurych ciemnościach grudnia”, powiedziała 58-letnia Debbie, dyrektor operacyjny SaxaVord. „Patrzę na to teraz i nie mogę uwierzyć, jak daleko zaszliśmy. To bardzo emocjonalne”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *