Australijski bank anuluje nowe kredyty na samochody z silnikiem diesla i benzyną

Australijski bank anuluje nowe kredyty na samochody z silnikiem diesla i benzyną

Samochody i autobusy w Sydney w Australii w poniedziałek 25 maja 2020 r. Władze tego kraju chcą opracować krajową strategię dla pojazdów elektrycznych.

Brendon Thorne | Bloomberg | Obrazy Getty

Australijski bank planuje zaprzestać udzielania kredytów na nowe samochody z silnikiem Diesla i benzyną, ponieważ kraj stara się zachęcać do korzystania z samochodów elektrycznych i dogania inne kraje rozwinięte.

W piątkowym oświadczeniu Bank Australii poinformował, że anuluje kredyty na nowe samochody na paliwa kopalne od 2025 roku. Sasha Corville, dyrektor ds. wpływu, powiedział, że data została wybrana „ponieważ zmiana na pojazdy elektryczne musi nastąpić szybko”.

Corville dodał, że bank wierzy, że może się to zdarzyć „przy odpowiedniej polityce wsparcia, aby wprowadzić do Australii większy wybór niedrogich pojazdów elektrycznych”.

Chociaż od 2025 r. nie będzie już kredytów na nowe samochody z silnikiem spalinowym – w tym hybrydy – Bank of Australia będzie nadal udzielał kredytów używanych.

„Będziemy nadal udzielać pożyczek na używane samochody napędzane paliwami kopalnymi, dopóki nie powstanie rentowny i dobrze prosperujący rynek pojazdów elektrycznych” – powiedziała.

Na tym froncie w piątek spotkał się także rząd australijski Udzielanie informacji o planach przygotowania krajowej strategii pojazdów elektrycznych dla kraju, Z dokumentem do dyskusji na ten temat do przedłożenia do konsultacji.

Przeczytaj więcej o samochodach elektrycznych od CNBC Pro

W ogłoszeniu rząd powiedział, że Australia jest „w dużej mierze w tyle, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne”.

Dodała, że ​​na poziomie zaledwie 2%, absorpcja nowych, niskoemisyjnych pojazdów w tym kraju była „prawie pięć razy niższa niż średnia światowa – a krajowe przywództwo jest potrzebne, aby zapewnić, że nie pozostaniemy w tyle”.

„W tym kontekście uważamy, że nadszedł czas na ustrukturyzowaną i rozsądną dyskusję na temat tego, czy normy efektywności paliwowej pojazdów mogą pomóc poprawić podaż pojazdów elektrycznych na rynek australijski, rozwiązać kwestię wpływu nieefektywnych pojazdów na koszty życia i zmniejszyć emisje z sektora transportowego.”

READ  Tesla zwiększa rabaty na zapasy Model S / X do prawie 15 000 USD w Kanadzie i ponad 10 000 USD w USA, Model 3 do 3500 USD

Korzenie należącego do klientów Banku Australii sięgają 1957 roku. Zgodnie z jego statutowym sprawozdaniem finansowym za 2021 r., powiedział, że całkowite aktywa wzrosły do ​​8,5 miliarda dolarów (5,9 miliarda dolarów), a zysk po opodatkowaniu osiągnął 40,7 miliona dolarów.

Nie jest wyjątkowy w swojej strategii wobec pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi. W 2020 roku duńska spółdzielnia Mercure Bank zapowiedziała, że ​​przestanie finansować nowe samochody z silnikiem Diesla i benzyną.

Wszystko to ma miejsce, gdy główne gospodarki europejskie planują odejście od pojazdów drogowych wykorzystujących olej napędowy i benzynę.

Wielka Brytania chce zaprzestać sprzedaży nowych samochodów i furgonetek z silnikiem Diesla i benzyną do 2030 r. Od 2035 r. będzie wymagać wszystkich samochodów osobowych i dostawczych o zerowej emisji. Unia Europejska – którą Wielka Brytania opuściła 31 stycznia 2020 r. – dążenie do osiągnięcia podobnych celów.

Według Międzynarodowej Agencji Energii sprzedaż pojazdów elektrycznych sięgnęła 6,6 mln w 2021 roku. W pierwszym kwartale 2022 roku sprzedaż pojazdów elektrycznych sięgnęła 2 mln, co stanowi 75% wzrost w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy 2021 roku.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *