NHL pozwoli drużynom sprzedawać reklamy na swoich koszulkach od sezonu 2022-23. Środek został zatwierdzony przez Radę Gubernatorów, a zespoły prowadzą już wstępne rozmowy z potencjalnymi sponsorami.
Stwierdzenie, że te zespoły ślinią się nad potencjalnymi przychodami generowanymi przez reklamy, jest niedopowiedzeniem.
„To dla nas zmiana sytuacji finansowej” – powiedział w tym tygodniu ESPN David Morehouse, prezes Pittsburgh Penguins.
Drużyny NHL postrzegają umieszczanie reklam na swoich zawodnikach jako coś, co ma potencjalną opłacalność w rywalizacji z rocznymi opłatami za prawa do nazwy aren.
„Szczerze wierzymy, że kompleksowy program jest wart setki milionów dolarów rocznie. To duże” – powiedział Keith Wachel, dyrektor ds. biznesu i wiceprezes wykonawczy NHL.
Ale fani już zastanawiają się, czy koszt nie jest zbyt wysoki. Kurtki NHL zawsze były uważane za święte. Pomysł reklamy – wraz z reklamą producenta sprzętu – zamazywania klasycznego wyglądu kurtki Montreal Canadiens jest dla wielu bluźnierczy. Możemy kojarzyć Boston Bruins z konkretnym łańcuchem ciast i kawiarni, ale nie musimy patrzeć, jak ich logo odwraca wzrok od rzeczniczki „B”.
„Wiemy, że gra jest święta”, powiedział Wachel. „Wierzymy, że mamy najlepsze koszulki w tym sporcie. Jesteśmy bardzo ostrożni, kiedy robimy te rzeczy”.
Oto wgląd w to, jak NHL zaczął sprzedawać reklamy swoich kurtek, począwszy od 2022-23. Zagłębiamy się we wszystkie przepisy, które wprowadza liga – takie jak sponsorzy, które zespoły mogą lub nie mogą akceptować reklam – w nadziei na rozwianie obaw, które usłyszałem po tej decyzji.
„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.