Czy strajk autobusów Metro Vancouver obejmie także SkyTrain?

Czy strajk autobusów Metro Vancouver obejmie także SkyTrain?

Przedstawiciel związku ostrzegł: „Skoro jest to eskalacja, oznacza to więcej niż nasza obecna eskalacja”.

Całkowity strajk autobusów w metrze Vancouver uniemożliwił tysiącom lokalnych mieszkańców dotarcie do pracy, szkoły i na inne spotkania od wczesnych godzin porannych w poniedziałek 22 stycznia.

Strajk ma zakończyć się 48 godzin po rozpoczęciu, ale istnieje możliwość, że będzie kontynuowany, a nawet rozszerzony na inne usługi transportowe.

Mark Thompson, emerytowany profesor Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej (UBC), twierdzi, że związek postąpił „miło”, wyznaczając ramy czasowe swoich działań. Choć 48-godzinny strajk dotyka tysiące ludzi w całym regionie, większość związków zawodowych strajkuje przez czas nieokreślony.

„Dlatego nazywam to strzałem w dziesiątkę” – powiedział VIA, opisując akcję jako swego rodzaju „pobudkę” lub „ostatnią deskę ratunku”.

Chociaż jest całkiem pewien, że CUPE 4500 – związek reprezentujący podmioty nadzorujące transport, w tym autobusy i mechaników – osiągnie porozumienie z Coast Mountain Bus Company (CMBC) przed końcem dwudniowego okresu strajku, istnieje możliwość, że tak się stanie może nie. Oni to robią. .

Związek żąda wynagrodzeń proporcjonalnych do wynagrodzeń kierowników terenowych SkyTrain – którzy, jak twierdzi, wykonują podobną pracę – które mogą wynieść mniej niż 0,05% budżetu Coast Mountain na 2024 rok na wynagrodzenia i świadczenia.

CMBC twierdzi jednak, że role te są nieporównywalne, ponieważ kierownicy terenowi SkyTrain są odpowiedzialni za bezpośrednie zarządzanie pracownikami, w tym za zatrudnianie, zwalnianie i dyscyplinowanie, czyli za obowiązki, których nie wykonują kierownicy autobusów.

Dyrektor generalny TransLink, Kevin Quinn, powiedział reporterom na konferencji prasowej w poniedziałkowe popołudnie, że firma już prognozuje deficyt strukturalny w wysokości 4,6 miliarda dolarów w ciągu najbliższych 10 lat oraz że „falowy efekt żądań związku [would] „Będzie to około 250 milionów dolarów”.

READ  2024 Porsche Cayenne przywraca silnik V8 do S i otrzymuje wnętrze inspirowane Taycanem przed przejściem na całkowicie elektryczny pojazd

Dodał: „To nie czas, aby żądać podwyżek wynagrodzeń, które wykraczają daleko poza kogokolwiek innego”.

Jeśli porozumienie nie zostanie osiągnięte przed godziną 3:00 w środę, prawdopodobnych będzie kilka rozwiązań.

Vince Reidy został wyznaczony przez hrabstwo na mediatora między związkiem zawodowym a pracodawcą. Thompson zauważył, że chociaż miał „dobrą historię sukcesów”, nie był w stanie pomóc w osiągnięciu porozumienia między obiema stronami w weekend.

Strajk autobusów w Metro Vancouver można rozszerzyć na SkyTrain

Przedstawiciel CUPE 4500 Liam O'Neill powiedział w oświadczeniach medialnych w poniedziałkowe popołudnie, że związek przez ponad 20 godzin w weekend podejmował „intensywne wysiłki”, aby osiągnąć porozumienie z CMBC w celu uniknięcia przerw w świadczeniu usług.

„Coast Mountain próbowało nas zmusić do przyjęcia ich propozycji” – powiedział. „Od dawna istnieje rozbieżność w wynagrodzeniach i staramy się ją naprawić”.

CUPE 4500 będzie nadal zakazywać pracy w nadgodzinach po zakończeniu 48-godzinnego strajku i zaplanuje „kolejną eskalację”, jeśli porozumienie nie zostanie osiągnięte.

„Ponieważ jest to eskalacja, oznacza ona więcej niż nasza obecna eskalacja” – ostrzegł O'Neill. „W pewnym momencie coś ogłosimy”.

Związek zwrócił się do Rady ds. Stosunków Pracy Kolumbii Brytyjskiej z prośbą o rozszerzenie zakresu prac, co może obejmować rozbudowę linii pikiet do SkyTrain.

Powiedział reporterom: „Mamy skargę do zarządu i czekamy na zakończenie procesu”. „To aplikacja sojusznicza i jeśli odniesiemy sukces, sprzymierzeńcem będą TransLink lub SkyTrain”.

Jeśli związek rozszerzy swój zasięg o SkyTrain, TransLink stanie w obliczu całkowitego zamknięcia swojej sieci tranzytowej.

„To małe konsorcjum, ale jeśli uda mu się rozszerzyć, może mieć nieproporcjonalny wpływ [this strike action]– powiedział Thompson.

„Dna obecnej Nowej Partii Demokratycznej jest także to, że nie chce ona nakazywać ludziom powrotu do pracy” – dodał. Dodał, że oznacza to, że rząd może i prawdopodobnie wypróbuje różne strategie, aby osiągnąć porozumienie, zanim zmusi pracowników CMBC do powrotu do pracy.

READ  Federalni wprowadzają nowe świadczenia na COVID, których nikt inny nie może uzyskać

Wcześniejsze rozmowy między związkiem a CMBC zostały zerwane po wygaśnięciu układu zbiorowego 31 grudnia 2022 r.; Obie strony rozpoczęły negocjacje dopiero 16 października 2023 roku.

Związek głosował 100 procentami za strajkiem 22 grudnia 2023 roku.

TransLink radzi pasażerom, aby byli na bieżąco z usługami autobusowymi poprzez wykupienie subskrypcji Alerty dotyczące transportu publicznegoskonsultuj się z nią Planista podróżyNastępny @TransLink na X (dawniej Twitter) Lub dzwoniąc do Biura Informacji Klienta pod numer 604-953-3333 (usługi tłumaczeniowe są dostępne w ponad 300 językach).

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *