2024 Porsche Cayenne przywraca silnik V8 do S i otrzymuje wnętrze inspirowane Taycanem przed przejściem na całkowicie elektryczny pojazd

2024 Porsche Cayenne przywraca silnik V8 do S i otrzymuje wnętrze inspirowane Taycanem przed przejściem na całkowicie elektryczny pojazd

W 2026 roku ma się ukazać w pełni elektryczny Cayenne, co oznacza, że ​​będziemy musieli radzić sobie z obecną generacją nieco dłużej. Ale dzięki kompleksowej aktualizacji – wewnątrz i na zewnątrz – nadal jest coś, czym można się ekscytować w Cayenne i Cayenne Coupe obecnej generacji, w tym powrót silnika V8 do Cayenne S.

Inną dużą zmianą, którą znajdziesz, jest wnętrze Cayenne, z wnętrzem inspirowanym Taycanem. Dla pasażerów dostępny jest wyświetlacz head-up o przekątnej 10,9 cala, a konsola środkowa została przekształcona poprzez przeniesienie dźwigni zmiany biegów na deskę rozdzielczą. W środku wciąż jest sporo fizycznych przycisków, co jest satysfakcjonujące, w tym kompaktowe pokrętło głośności.

Przeczytaj także: Pakiet wskaźników cyfrowych Porsche Macan EV 2025 pokazuje rozczarowujący zasięg elektryczny

Na zewnątrz Porsche Cayenne 2024 zawiera zmiany w prawie każdym panelu zewnętrznym. Ale możliwość dokładnego określenia, co zostało zmodyfikowane, może być trochę trudna, ponieważ lifting jest bardziej ewolucyjny niż rewolucyjny.

Reflektory zostały przekształcone, tracąc efekt łezki na rzecz bardziej kwadratowego podejścia. Przedni zderzak jest mniej „uśmiechnięty”, a przednie błotniki i maska ​​zostały przeprojektowane, aby według Porsche wygląd samochodu był „bardziej sportowy”. Idąc w kierunku tyłu, znajdujemy nowe tylne światła, które zdają się przebiegać przez całą szerokość tylnej klapy, ponownie zapożyczając język stylistyczny używany w Taycanie.

W 2024 roku dostępne są trzy nowe kolory, w tym Algarve Blue Metallic, Montego Blue Metallic i Arctic Grey. Ponadto w ofercie znajduje się szereg nowych wzorów kół, w rozmiarach od 20 do 22 cali.

Wszystkie oferowane warianty silników otrzymały niewielki wzrost mocy w nowym roku modelowym, od podstawowego 3-litrowego V6 z pojedynczym turbodoładowaniem do 4-litrowego V8 z podwójnym turbodoładowaniem w Turbo GT. Najważniejszą wiadomością jest to, że Cayenne S porzuca silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem poprzedniego modelu na rzecz nowo udoskonalonego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem, o mocy 34 KM (34 KM/25 kW) i momencie obrotowym 37 funtów na stopę (50). Nm) dodatkowy moment obrotowy, łącznie 468 KM (474 ​​KM/349 kW) i 442 lb-ft (599 Nm) Nowy silnik przyspiesza od 0 do 96 km/h z 4,6 sekundy do a BMW XM to alarmujące 4,4 sekundy (w obu przypadkach z pakietem Sport Chrono), podczas gdy maksymalna prędkość Cayenne S jest ograniczona do 270 km/h.

Standardowa jednostka V6 z pojedynczą turbosprężarką w podstawowym Cayenne rozwija moc 348 KM (353 KM / 260 kW) i moment obrotowy 368 lb-ft (499 Nm), czyli 13 KM (13 KM / 10 kW) i 36 lb-ft. ft (49 Nm) więcej niż wcześniej. Ten sam silnik postrzega obowiązek jako komponent ICE modelu E-Hybrid. Oprócz zmodernizowanego silnika samochód hybrydowy ma większy akumulator wysokonapięciowy, którego pojemność wzrosła z 17,9 kWh do 25,9 kWh. E-Hybrid ma łączną moc 463 KM (469 KM / 345 kW).

READ  Kanada musi wybudować o 1,3 miliona domów więcej do 2030 r., aby zlikwidować lukę mieszkaniową, twierdzi CBO - Canada News

ZOBACZ TAKŻE: Porsche potwierdza, że ​​elektryczne Cayenne zadebiutuje w 2026 roku

Wreszcie, podwójnie turbodoładowany silnik V8 Turbo GT, który pozostaje okrętem flagowym tej linii i jest dostępny tylko w wersji nadwozia typu coupe, wytwarza 650 KM (659 KM/484 kW) i rozwija prędkość maksymalną 189 mil na godzinę (302 mil na godzinę). km/h) i przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę (0 do 96 km/h) w 3,1 sekundy.

Pod skórą znajduje się również odnowiony układ zawieszenia Cayenne 2024. Porsche Active Suspension Management (PASM) jest teraz standardem, a ulepszone amortyzatory są dostępne w całym asortymencie. Porsche twierdzi, że te nowe dwuzaworowe amortyzatory są zoptymalizowane pod kątem wszystkich sytuacji na drodze. Posiada oddzielne fazy odbicia i kompresji, co skutkuje lepszą jazdą przy niższych prędkościach i lepszym prowadzeniem podczas pokonywania ciasnych zakrętów. Zawieszenie pneumatyczne pozostaje opcją, a model 2024 zawiera własne wersje, aby je ulepszyć.

Rosnące ceny

Podczas gdy Porsche Cayenne 2024 wydaje się być znacznie ulepszone w wielu obszarach, jest jedna rzecz, której jesteśmy pewni, że nie wszyscy docenią – cena początkowa. W przypadku nowego roku modelowego sugerowana cena detaliczna wejścia wzrosła z 72 200 USD do 79 200 USD.

Porsche twierdzi, że w tym roku oferuje wiele technologii w standardzie, w tym reflektory Matrix LED, PASM i wiele opcji aktywnego bezpieczeństwa. Ale wszystkie modele odnotowują skok cen. Cena Cayenne E-Hybrid wzrosła z 86 500 USD do 91 700 USD (coupe kosztuje 95 700 USD), podczas gdy Cayenne S podskoczyła z 90 900 USD do 95 700 USD (102 100 USD za coupe). Jeśli pieniądze nie są przedmiotem, Cayenne Turbo GT ma sugerowaną cenę detaliczną 196 300 USD, w porównaniu z 188 700 USD.

Wszystkie podane ceny nie obejmują dostawy (to byłoby kolejne 1650 USD, proszę pana), ale plusem jest to, że można zamówić Cayenne 2024 już dziś i spodziewać się dostawy latem.

array(19) {
  [0]=>
  string(513) "

There’s an all-electric Cayenne in the works, scheduled for release sometime in 2026, which means we’ll have to make do with the current generation for a bit longer. But thanks to a comprehensive refresh — inside and out — there’s still something to get excited about the current generation Cayenne and Cayenne Coupe, including the return of the V8 to the Cayenne S. " [1]=> string(455) "

The other big change you’ll find is inside the Cayenne, with an interior that takes inspiration from the Taycan. There’s a 10.9-inch passenger display available, while the center console has been decluttered by relocating the gear leaver to the dashboard. There are still a decent amount of physical buttons inside, which is heartening to see, including a clicky volume knob. " [2]=> string(240) "

Read Also: 2025 Porsche Macan EV’s Digital Gauge Pack Shows Disappointing Electric Range" [3]=> string(2176) "

Outside, the 2024 Porsche Cayenne features changes to almost every exterior panel. But being able to pinpoint exactly what has been tweaked could prove to be a little challenging, with the facelift being more evolutionary than revolutionary. " [4]=> string(431) "

The headlights have been reprofiled, losing the teardrop effect for a more squarish approach. The front bumper is less “smiley,” and the front fenders and hood are both redesigned to make the car look, according to Porsche, “more athletic.” Moving towards the back, we find new taillights which appear to sweep the breadth of the tailgate, again borrowing the design language employed in the Taycan. " [5]=> string(210) "

For 2024 there are three new colors, including Algarve Blue Metallic, Montego Blue Metallic, and Arctic Grey. Additionally, there’s a new range of rim designs on offer, from 20 to 22-inch options. " [6]=> string(1638) "

" [7]=> string(808) "

All engine variants on offer have got a mild power increase for the new model year, from the base single turbo 3.0-liter V6, to the twin-turbo 4.0-liter V8 engine of the Turbo GT. The biggest news is that the Cayenne S ditches the twin-turbo V6 of the outgoing model for a newly refined twin-turbo V8, with a power bump of 34 hp (34 PS / 25 kW) and with 37 lb.-ft (50 Nm) extra torque for a total of 468 hp (474 PS / 349 kW) and 442 lb.-ft (599 Nm) The new engine shaves the 0–60 mph (0–96 km/h) time from 4.6 seconds to a BMW XM-worrying 4.4 seconds (both times with the Sport Chrono package), while the top speed of the Cayenne S is limited to 169 mph (270 km/h). " [8]=> string(471) "

The standard single-turbo V6 engine on the entry-level Cayenne outputs 348 hp (353 PS / 260 kW) and 368 lb.-ft (499 Nm), which is 13 hp (13 PS / 10 kW) and 36 lb.-ft (49 Nm) more than before. The same engine sees duty as the ICE component of the E-Hybrid model. In addition to the uprated engine, the hybrid has a larger high-voltage battery, with its capacity increasing from 17.9 kWh to 25.9 kWh. The combined output of the E-Hybrid is 463 hp (469 PS / 345 kW). " [9]=> string(180) "

See Also: Porsche Confirms Electric Cayenne Coming In 2026" [10]=> string(2188) "

Lastly, the twin-turbo V8 engine of the Turbo GT, which remains the flagship of the line and is only available in the coupe body style, outputs 650 hp (659 PS / 484 kW), with a top speed of 189 mph (302 km/h) and a 0–60 mph (0–96 km/h) time of 3.1 seconds. " [11]=> string(546) "

Also found under the skin is a refreshed suspension system for the 2024 Cayenne. Porsche Active Suspension Management (PASM) now comes as standard, while upgraded shocks feature across the range. Porsche claims that these new two-valve shocks are optimized for all driving situations. They feature separate rebound and compression stages, translating into a better ride at slower speeds and improved handling during aggressive cornering. Air suspension remains an option, with 2024’s model featuring its own revisions to improve it. " [12]=> string(2111) "

" [13]=> string(37) "

Price Hikes" [14]=> string(273) "

While the 2024 Porsche Cayenne seems to be much improved in many areas, there’s one element that we’re sure not everyone will appreciate — the starting price. For the new model year, the cost of entry has risen from an MSRP of $72,200 to $79,200. " [15]=> string(459) "

Porsche argues that they’re offering a lot of tech as standard from this year, including Matrix LED headlights, PASM, and a bevy of active safety options. But all models see a jump in price. The Cayenne E-Hybrid is up from $86,500 to $91,700 (Coupe priced at $95,700), while the Cayenne S jumps from $90,900 to $95,700 ($102,100 for the Coupe). If money is no object, then the Cayenne Turbo GT has an MSRP of $196,300, which is up from $188,700. " [16]=> string(172) "

All prices quoted exclude delivery (that will be another $1,650 sir), but on the plus side, you can order your 2024 Cayenne today and expect delivery in the Summer. " [17]=> string(8854) "

" [18]=> string(3) " " }

array(19) {
  [0]=>
  int(0)
  [1]=>
  int(1)
  [2]=>
  int(2)
  [3]=>
  int(3)
  [4]=>
  int(4)
  [5]=>
  int(5)
  [6]=>
  int(6)
  [7]=>
  int(7)
  [8]=>
  int(8)
  [9]=>
  int(9)
  [10]=>
  int(10)
  [11]=>
  int(11)
  [12]=>
  int(12)
  [13]=>
  int(13)
  [14]=>
  int(14)
  [15]=>
  int(15)
  [16]=>
  int(16)
  [17]=>
  int(17)
  [18]=>
  int(18)
}

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *