Decyzja Loblaw o zamrożeniu cen wszystkich pozycji No Name do stycznia nazwana „strategią PR”

Decyzja Loblaw o zamrożeniu cen wszystkich pozycji No Name do stycznia nazwana „strategią PR”

Największa sieć sklepów spożywczych w Kanadzie zamraża ceny na wszystkie produkty No Name na najbliższe trzy miesiące.

Loblaw Companies Ltd. mówi: — która prowadzi sklepy spożywcze, takie jak Loblaws, Zehrs, No Frills i Real Canadian Superstore — ma zamknięte ceny dla popularnej marki gospodarstwa domowego, która obejmuje ponad 1500 artykułów spożywczych, do 31 stycznia 2023 r.

W wiadomości udostępnionej niektórym klientom w poniedziałek, prezes i dyrektor generalny Loblaw, Galen J. Weston, powiedział, że cena przeciętnego koszyka spożywczego wzrosła w tym roku o około 10 procent, a ceny produktów takich jak jabłka, zupy i chipsy ziemniaczane wzrosły nawet jeszcze. .

  • Masz pytanie lub coś do powiedzenia? E-mail: [email protected] lub dołącz do nas bezpośrednio w komentarzach.

Wiele z tych „szaleństw” jest poza kontrolą firmy, powiedział Weston, ponieważ dostawcy żywności przerzucają wyższe koszty na Lublow.

Powiedział, że sieć cofnęła niektóre podwyżki tam, gdzie to możliwe, ale dostawcy stoją w obliczu takiego samego wzrostu kosztów, jak konsumenci – z wyższymi cenami na wszystko, od surowców po energię i transport.

„Żadne z tych wyjaśnień nie przynosi ulgi, gdy martwisz się o budżet rodzinny i nie masz pewności, ile będziesz potrzebować co miesiąc, aby zapłacić za jedzenie”, powiedział Weston w liście do członków programu lojalnościowego firmy PC Optimum.

W ubiegłym roku w wyniku walki ceny na krótko wzrosły Firma zawiesza sprzedaż produktów Frito-Lay w swoich sklepachzanim obie strony dojdą do porozumienia.

Sieci spożywcze są krytykowane za nadmierną rentowność w czasach, gdy konsumenci są zestresowani rosnącą inflacją.

Kilka lat temu sieci sklepów spożywczych, w tym Loblaw, Sobeys, Metro i inne, zyskały reputację wśród kupujących, gdy kanadyjski organ nadzoru konkurencji odkrył, że są Współudział w ustalaniu ceny chleba i innych wypieków przez lata.

Lider Federalnej Narodowej Partii Demokratycznej, Jagmeet Singh, uczynił zyski ze sklepów spożywczych okrzykiem mobilizacyjnym, zauważając, że główne kanadyjskie sieci wygenerowały w tym roku 2,3 ​​miliarda dolarów zysków.

Zyski Loblaw faktycznie wzrosły ostatnio, a firma ujawniła się Zysk netto w wysokości 387 mln USD w ostatnim zakończonym kwartale. To o 12 mln USD więcej niż w tym samym okresie w zeszłym roku i o 121 mln USD więcej niż Ten sam okres w 2019 roku, przed pandemią COVID-19.

READ  „Czas opowiedzieć o naszych faktach”: uruchomiono Krajową Organizację Ocalonych ze Szkoły Dziennej

W Metro Inc. Konkurencja, zysk netto osiągnął 275 mln USD w ostatnim kwartalew porównaniu z 252 milionami dolarów rok temu i 222 miliony dolarów w tym samym okresie w 2019 roku.

Podobny trend występuje w Empire Co. , właściciel Sobeys, który pisał Zysk netto w wysokości 187 milionów dolarów W ostatnim zakończonym kwartale. To było nieco niższe od 188 milionów dolarów w tym samym okresie roku wcześniej, ale wyżej niż 120 milionów dolarów w tym samym okresie przed pandemią.


Jim Stanford, ekonomista i dyrektor ds. badań w Center for Future Action, powiedział, że chociaż wiele kanadyjskich firm próbowało przedstawiać się jako ofiary inflacji, ich wyniki finansowe pokazują, że faktycznie się do tego przyczyniają.

„Zyski firm rosną wraz z cenami konsumpcyjnymi, co nie jest przypadkiem” – powiedział CBC News w wywiadzie w poniedziałek. „Dowody są jasne, że firmy robią znacznie więcej niż tylko przerzucanie wyższych kosztów”.

Zauważył, że jako procent produktu krajowego brutto Kanady, zyski przedsiębiorstw osiągnęły rekordowy poziom około 20 procent w drugim kwartale tego roku. Podczas gdy inne sektory – zwłaszcza sektor energetyczny – odnotowały szybszy wzrost zysków, powiedział Stanford, artykuły spożywcze są wyraźnie przed nami.

„Powinniśmy postrzegać to jako gest PR ze strony firmy, o której wiesz, że jest obecnie rozważana”, powiedział o decyzji LeBlow o zamrożeniu cen No Name.

Oglądaj | Kupujący reagują na ruch Loblawa, aby zamrozić niektóre ceny:

Kupujący reagują na zamrożenie cen Loblaw

Ogłoszono Loblaw Companies Ltd. Spowoduje zamrożenie cen wszystkich produktów bez nazwy na następne trzy miesiące, co wywołało mieszane reakcje wśród kupujących na ulicach Toronto w poniedziałek.

Inni twierdzą, że niesprawiedliwe jest sugerowanie, że w szczególności sieci spożywcze manipulują konsumentami. Trevor Tombe, ekonomista z University of Calgary, badał ostatnio dane dotyczące zysków przedsiębiorstw i powiedział, że nie znalazł zbyt wielu dowodów na niepotrzebne zyski w tym konkretnym sektorze.

READ  Jakie podwyżki stóp procentowych oznaczają dla najemców, właścicieli i kredytów hipotecznych o zmiennej wartości: kanadyjskie wiadomości z rynku nieruchomości z 15 lipca

„Poziomy zysków rosną z powodu wolumenów, a nie z powodu wzrostu cen” – powiedział w wywiadzie.

„Wyższe zyski, które obserwujemy, są w dużej mierze napędzane przez wyższe ceny towarów, a zwłaszcza wyższe ceny energii, ropy naftowej i gazu. To powoduje wyższą inflację i wyższe zyski”.

Podobne ruchy w innych krajach

Decyzja Loblaw o zamrożeniu cen marki na jej charakterystyczne żółto-czarne opakowanie jest następstwem podobnych reklam w sklepach spożywczych w innych krajach.

W sierpniu francuska sieć supermarketów Carrefour ogłosiła plany zamrożenia cen około 100 swoich produktów pod marką domową do 30 listopada.

W czerwcu amerykański oddział Lidla rozpoczął letnią kampanię obniżania cen, aby zmniejszyć obciążenie inflacyjne klientów. Firma poinformowała, że ​​do sierpnia obniżyła ceny ponad 100 artykułów w swoich sklepach w dziewięciu stanach Wschodniego Wybrzeża.

„Widzieliśmy, jak sklepy spożywcze dobrowolnie zamrażały ceny w całej G7” – powiedział Sylvain Charlebois, profesor dystrybucji żywności i polityki żywnościowej na Uniwersytecie Dalhousie w Halifax. „Powinno to się wydarzyć dawno temu w Kanadzie”.

Jednak Charlebois powiedział, że zamrożenie cen No Name przyniesie bardzo potrzebną ulgę Kanadyjczykom, dodając, że pomogłoby to również rozwiązać niektóre problemy z wizerunkiem, z którymi borykają się największe kanadyjskie sklepy spożywcze.

„Jest to również strategia PR… wielu Kanadyjczyków obwinia sklepy spożywcze za to, co dzieje się z inflacją cen żywności” – powiedział. „Część z tego jest należna… ale wiele z tej krytyki jest niesprawiedliwych, ponieważ ceny żywności mogą wzrosnąć z różnych powodów, na które sklep spożywczy nie ma wpływu”.

Mike von Massu, profesor nadzwyczajny na Wydziale Żywności, Rolnictwa i Ekonomiki Zasobów na Uniwersytecie w Guelph, powiedział, że to nie przypadek, że Leblau postanowił położyć kres podwyżkom cen posiadanej marki, ponieważ ma ona zdolność kontrolowania wszystkie części. z łańcucha dostaw.

„Kontrolują markę, mogą kontrolować znacznie większą marżę dla tego produktu – i być może zablokowali ceny i znacznie złagodzili ryzyko w przyszłości” – powiedział w wywiadzie. „Czy stracą znaczne kwoty na tym zobowiązaniu? Prawdopodobnie nie”.

READ  Naciskając na „historyczne” zyski, piloci Air Canada twierdzą, że pełne negocjacje są prawdopodobne tego lata

Von Massow powiedział, że chociaż ruch firmy ma wiele wspólnego z PR, prawdopodobnie pomoże ludziom, którzy tego najbardziej potrzebują, ponieważ koncentruje się na kluczowych elementach, w których jest bardzo niewiele sposobów na uniknięcie podwyżek cen. „Istnieje realna szansa, że ​​koszty będą nadal rosły w nadchodzących miesiącach, co daje ludziom pewną pewność” – powiedział.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *