Amerykański gigant fast foodów został przemianowany na „Vkusno & Tochka”, co tłumaczy się jako „pyszne i tyle”.
Vkusno & Tochka jest własnością Aleksandra Nikołajewicza Govora, a Oleg Paroev pełni funkcję dyrektora generalnego.
„W najbliższej przyszłości nastąpi otwarcie kolejnych punktów w całej Rosji” – powiedziała.
„Około 32 lata Od… na Placu Puszkinskim było dużo ludzi, kiedy w Rosji otwarto pierwszą franczyzę McDonald’s. To doprowadzało mnie do szału. Myślę, że będzie to równie szalone z tą nową siecią restauracji, z nowym właścicielem i prawdziwym przedsiębiorcą, powiedział podczas niedzielnej konferencji prasowej Aleksiej Aleksiejewicz, szef Ministerstwa Handlu w Moskwie.
McDonald’s następnie rozszerzył swój zasięg w kraju i na początku marca w Rosji działało około 850 lokalizacji.
Jednak sieć zdecydowała się opuścić kraj i sprzedać swój biznes w Rosji, podobnie jak kilka innych zachodnich firm po inwazji Rosji na Ukrainę, która rozpoczęła się w lutym.
„Jeśli otwarcie McDonald’s w 1990 roku symbolizowało początek nowej ery w sowieckim życiu, ery większych swobód, to obecne wyjście firmy oznacza nie tylko zamknięcie biznesu, ale całego społeczeństwa”. Dara Goldstein, W tym czasie zauważono Wilcox B. i Harriet M. Adsit, emerytowany profesor języka rosyjskiego w Williams College.
Nowe logo firmy udostępnione CNN nosi „główne symbole restauracji” – czyli dwa kawałki frytek i pomarańczowy burger. Zielone tło symbolizuje „jakość produktów i usług, do których goście są przyzwyczajeni” – podało biuro prasowe CNN.
Daniel Weiner Brunner z CNN, Chris Liakos i Anna Chernova przyczynili się do powstania tego raportu.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”