Dlaczego ten e-mail od szefa o 21:00 sprawia, że ​​jesteś chory?

Jest dziewiąta wieczorem w czwartek wieczorem. Zjedzono kolację, a zmywarka była zapakowana. Twoje nocne rytuały oficjalnie się rozpoczęły, zaczynając od filiżanki ciepłej herbaty i najnowszego odcinka Sukcesji w telewizji.

Kiedy zapadasz się na kanapie, Twój telefon na stoliku wibruje. Jedna tykwa, potem dwie. „Proszę przejrzeć przed jutrzejszym terminem” – czytamy w liście od szefa, po którym następuje odpowiedź od innego kolegi, zapisana w wątku e-mail.

W panice wstajesz z kanapy i chwytasz telefon, spiesząc, aby zrozumieć, co należy przejrzeć i na co odpowiedzieć. Adrenalina zaczyna działać i nagle odczuwasz ulgę i odprężenie. Tymczasem twój partner jest cicho zły, że znów rozmawiasz przez telefon poza godzinami pracy i w pracy w nocy.

Dla wielu Kanadyjczyków ten scenariusz jest aż nazbyt znajomy. Badanie przeprowadzone w tym roku przez Angusa Reeda, zlecone przez badacza z Uniwersytetu Toronto, Scotta Schiemanna, wykazało, że 20 procent Kanadyjczyków dzwoni do swojego szefa po godzinach kilka razy w tygodniu. Dla 10 procent Kanadyjczyków tego rodzaju zakłócenia zdarzają się poza pracą kilka razy dziennie.

Dlatego rząd Ontario zatwierdził: Prawo pracy dla pracowników – znana również jako ustawa „Prawo do odłączenia się” – 30 listopada, aby skłonić pracodawców do zastanowienia się nad wysyłaniem e-maili po godzinach pracy i aby „ułatwić spędzanie czasu z rodziną i bliskimi”, zgodnie z komunikat prasowy rządu.

Prawo wymaga, aby firmy opracowały własne zasady dotyczące prawa do odcięcia od kontaktów e-mailowych i rozmów telefonicznych poza zaplanowanymi godzinami pracy. Firmy mają sześć miesięcy na dostosowanie się od daty otrzymania rachunku królewskiego, Chociaż eksperci w miejscu pracy krytycznie oceniają, czy prawo doprowadzi do fundamentalnych zmian W dobie technologii.

Ale nie można zaprzeczyć, że dodatkowy stres poza godzinami pracy, spowodowany szybkim zacieraniem się granic między domem a pracą, miał ogromny negatywny wpływ na nasze zdrowie psychiczne – stres większy, niż pracownicy mogą sobie wyobrazić. Sytuację zaostrzyła pandemia COVID-19.

READ  Sady i winnice w Kolumbii Brytyjskiej otrzymają 70 milionów dolarów na ponowne zasadzenie po katastrofalnej pogodzie – Ze źródła

Teraz ludzie sprawdzają pocztę e-mail podczas kolacji lub wysyłają SMS-y do szefa przygotowując dzieci do szkoły, powiedział Schiemann, przewodniczący wydziału socjologii na Uniwersytecie T.

„Wszystkie te rzeczy są teraz możliwe dzięki urządzeniom technologicznym” – dodał.

Eliana Cohen, psycholog z Toronto, specjalizująca się w zdrowiu psychicznym w miejscu pracy, mówi, że wiadomość e-mail od szefa o godzinie 21:00 prawdopodobnie aktywuje dwa rodzaje reakcji na stres fizyczny w mózgu i ciele, oba zakorzenione w starożytnej psychologii: pierwszy to „Walka lub… reakcja lotu, druga to „udawanie martwego”.

„W walce lub ucieczce jesteś aktywowany i albo przygotowujesz się do ucieczki, albo do walki” – powiedział Cohen. Ta odpowiedź powoduje przypływ adrenaliny i przyspieszone tętno. Powoduje również uczucie wrogości i drażliwości. Wysoki poziom adrenaliny, zwłaszcza po wysłaniu e-maila późno w nocy, może powodować problemy ze snem i uczucie niepokoju następnego ranka.

„Możesz nie mieć ochoty podchodzić do pracy z takim samym entuzjazmem następnego ranka, ponieważ możesz być w odpowiedzi na lot” – powiedział Cohen.

Cohen powiedział, że kolejna reakcja typu „play-dead” może objawiać się zachowaniem dysocjacyjnym. Ludzie mogą wydawać się spokojni na zewnątrz, ale wewnętrznie są całkiem odcięci, a ich tętno spada. „Czasami pracownik po prostu nie może wstać z łóżka” następnego dnia, powiedziała, podnosząc się z najmniejszego impulsu.

Te reakcje na stres są naturalne i ochronne, powiedział Cohen. Ale jeśli zaburzenia po godzinach pracy utrzymują się, objawy te mogą również prowadzić do zmęczenia, a czasem do uczucia głębokiej depresji. Efekt wpływa również na nasze życie społeczne i nasze relacje z innymi, powodując narastanie stresu i niepokoju.

„Jeśli stale skupiamy się na jednym obszarze, takim jak praca, i nie mamy czasu na kreatywność, białą przestrzeń lub czas na kontakty towarzyskie z innymi… to z czasem powoduje to znaczne szkody” – powiedziała Paula Allen, Global Research Leader w LifeWorks (dawniej Morneau Schieble), który bada zdrowie psychiczne pracowników podczas pandemii.

READ  Poruszanie się po Vancouver: unikaj godzin szczytu, kiedy jest najlepszy czas na jazdę

Eksperci podkreślają jednak, że nie wszystkie zakłócenia w pracy po godzinach są pasywne, a niektórzy pracownicy nie są bierni w swoim odbiorze. Niektóre mile widziane wiadomości po godzinach do odebrania i wysłania, zwłaszcza jeśli dotyczą problemu, który uważają za ważny i wymaga natychmiastowej uwagi.

„Nie wszyscy czują się przygnębieni tym kontaktem po godzinach pracy. Niektórzy ludzie mówią:” To jest część pracy i zaakceptowałem ją „, zwłaszcza jeśli jest to praca zarobkowa i oferuje pewną elastyczność lub czas wolny w ramach rekompensaty. dlaczego jest sceptycznie nastawiony do tego, czy ustawa o prawie do separacji całkowicie położyłaby kres nadmiernej pracy.

„Jestem sceptyczny, czy rząd naprawdę może wpaść w chwasty kultury, zasad i praktyk w miejscu pracy, które wymusiłyby 100-procentowe cięcie, i nie sądzę, że mogą” – powiedział.

Ustawodawstwo dotyczące prawa do odłączenia się nie jest całkowicie nowe, ponieważ Francja uchwaliła podobne przepisy w 2017 r. Prawo francuskie, podobnie jak prawo Ontario, pozostawia swoje zastosowanie pracodawcom. W jednym przypadku, Spowodowało to, że francuski pracownik otrzymał od swojego poprzedniego pracodawcy 87 000 USD, firmie zajmującej się zwalczaniem szkodników, po tym, jak poproszono go o pozostawienie telefonu odblokowanego na stałe w godzinach wolnych od pracy.

Jednak francuskie prawo nie nakłada kar na firmy, które nie przestrzegają przepisów, a eksperci ostrzegają, że nie jest jeszcze jasne, jak prawo Ontario będzie wyglądało w praktyce.

Jednak to, co zrobiło prawo, otworzyło dyskusję na temat potrzeby lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym w czasie, gdy coraz więcej kanadyjskich pracowników zmaga się z problemami. Z najnowszego badania LifeWorks, opublikowanego w czwartek, wynika, że ​​prawie jedna czwarta pracowników twierdzi, że ich życie zawodowe pogorszyło się podczas pandemii, co znacząco wpłynęło na ich zdrowie psychiczne.

READ  Jakie firmy kupują insiderzy?

„To, co to (prawo) robi, to postawienie linii na piasku i musimy być ostrożni” – powiedział Allen..

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *