Luksusowa marka Chanel wzniosła toast za kalendarz adwentowy za 1025 dolarów wypełniony naklejkami i innymi drobiazgami.

Słynny dom mody Chanel zostaje ściągnięty do internetu po tym, jak osoba mająca wpływ w mediach społecznościowych anulowała pudełko Kalendarz przyjazdów firmy I odkryłem, że jest pełen drobiazgów, które nie wydawały się warte blisko ich ceny 1025 USD.

Marka wypuściła w tym roku kalendarz adwentowy w pudełku z numerami od 5 do 31. W przeciwieństwie do tradycyjnych kalendarzy adwentowych, które rozpoczynają się 1 grudnia i są poprzedzone nowymi prezentami odkrywanymi każdego dnia przez następne 24, poprzedzające Boże Narodzenie, perfumy Chanel zaczynają się w Piąty dzień jako ukłon w stronę kultowego zapachu marki Chanel No. 5.

Kalendarz został wydany w tym roku, aby uczcić 100. rocznicę zapachu, który został wydany przez współzałożyciela firmy, Gabriela „Coco”, 100 lat temu.

użytkownik tik tok Elise Harmon Wzięła jeden z zestawów i wyemitowała się otwierając jego zawartość, która zawierała pełnowymiarową butelkę kremu do rąk, małą tubkę szminki i 35 ml butelkę perfum, ale w większości były to tylko różne markowe przedmioty, w tym etykiety z logo firmy , worek na kurz, magnes, zakładka, breloczek i książeczka z obrazkami.

„załączniki?” Harmon krzyczy w swoim pierwszym filmie o otwieraniu pudełka, który od opublikowania cztery dni temu obejrzano ponad 14 milionów razy. „To musi być żart”, mówi o zestawie, który sprzedaje się za 1025 dolarów kanadyjskich.

„Jestem trochę zdenerwowana”, powiedziała, „więc może powinnam otworzyć się na coś innego”.

Wiele pozycji w kalendarzu nie jest sprzedawanych pojedynczo. Ale wśród przedmiotów, które zostały wycenione lub porównane, są:

  • Próbka (1,5 ml) Chanel nr 5. Wersja 100 ml kosztuje 190 USD.
  • 50 ml kremu do rąk, 70 USD.
  • Szminka Rouge Allure w pełnym rozmiarze, 52 USD.
  • Pełnowymiarowy lakier do paznokci Rouge Puissant, 38 USD.
  • 35 ml butelka zapachu nr 5, 99 USD.
  • 75-gramowa kostka mydła do rąk i ciała, zapach nr 5. 150-gramowa kostka kosztuje 37 dolarów.
  • Próbka 6 g Perfumowanego kremu do ciała nr 5. Opakowanie 150 g kosztuje 105 USD.
READ  The Crown Season 5 opublikował nowe zdjęcia

Czy to nie jest zła strategia?

Podczas gdy opinie na temat filmów były w większości negatywne w Internecie, ekspert ds. Marketingu Scott Stratten twierdzi, że to, co w rzeczywistości sprzedaje Chanel, nie jest takie złe, jak na standardy luksusowych marek.

„Powiedziałbym, że w przypadku większości luksusowych marek płacisz za nazwę produktu, który dostajesz, ale to trochę przesuwa linię”, powiedział w wywiadzie dla CBC News założyciel Unmarketing.

„Odrzucenie nie równa się rzeczywistemu efektowi brandingu” – powiedział. „Każdy, kto udostępnia to teraz na TikTok, Instagramie lub gdziekolwiek indziej, zapewnia im również ekspozycję i marketing [and] Jeśli jesteś fanem Chanel, nie obchodzi Cię, co inni myślą o kalendarzu, pudełku lub przedmiocie”.

Młodsi odbiorcy doceniają autentyczność

Ale Alexandra Nikolaev, ekspert ds. marketingu cyfrowego z Los Angeles, twierdzi, że kalendarz był dla marki Chanel straconą okazją do nawiązania kontaktu z mniejszą publicznością, która ceni autentyczność i przejrzystość.

Powiedziała w wywiadzie dla CBC News, że głównie młodzi użytkownicy TikTok są publicznością, którą „powinni chcieć rozwijać się i rozwijać jako konsumenci Chanel w przyszłości”. „Nie spełnili oczekiwań tej publiczności” – powiedziała, opisując całą historię jako „chaos” dla marki.

Oglądaj | Ekspert ds. Marketingu wyjaśnia, w jaki sposób Chanel chybił celu:

Ekspert ds. marketingu wyjaśnia błąd Chanel

Aleksandra Nikołajew mówi, że internetowe fiasko nadchodzącego kalendarza Chanel na 1025 dolarów może zaszkodzić młodszym konsumentom, którzy cenią autentyczność i przejrzystość. 1:00

Chanel twierdzi na swojej stronie internetowej, że są „bardzo ograniczone ilości” kalendarza na sprzedaż, a kanadyjska strona internetowa wydaje się wskazywać, że nie jest już dostępny.

Trwają prace nad odblokowanymi wersjami kalendarza sprzedany w serwisie eBay Za ceny nawet wyższe niż 1025 USD, które wymienił Chanel.

READ  Ricky Starks jest widziany za kulisami na WWE Royal Rumble

Stratton mówi, że nie był zaskoczony, gdy wszystko się wyprzedało. „Wiele z tych osób również kupi ten produkt tylko po to, aby zrobić filmy, które pokazują, jak bardzo im się nie podoba” – powiedział.

Spór o roszczenia Chanel

Harmon twierdzi, że po tym, jak jej wideo stało się popularne, Chanel zamknęła swoje konto TikTok, ale w oświadczeniu dla CBC News dom mody powiedział, że tak nie jest.

„Nigdy nie został aktywowany, żadna treść nigdy nie została opublikowana i nie ma subskrybenta ani subskrypcji” – powiedziała firma CBC News w oświadczeniu. „Więc strona wydaje się pusta dla każdego, kto ją odwiedza”.

Chociaż firma twierdzi, że „przepraszam, że ten kalendarz mógł rozczarować niektórych ludzi”, nie zgadza się, że w jakiś sposób wprowadza w błąd co do tego, co faktycznie zawiera pakiet.

„Ekskluzywna treść kalendarza zawsze była w pełni szczegółowo opisana na naszej stronie internetowej, a także na opakowaniu produktu” – powiedział Chanel. „Kalendarz ten, dostępny tylko przez krótki czas, ma niepowtarzalny design i oryginalną zawartość, co sprawia, że ​​jest to prawdziwy przedmiot kolekcjonerski, którego wartości nie da się zsumować w samych produktach, które zawiera.”

Cała sprawa, mówi Nikolaev, dotyczy tego, jak szybko dezinformacja może rozprzestrzeniać się w Internecie, ze względu na wpływowe media społecznościowe, które są tak samo zainteresowane rozprzestrzenianiem się wirusów, jak marki.

„Widzą sytuację i korzystają z okazji, ponieważ dla nich buduje to ich wiarygodność i buduje ich publiczność, a tego ostatecznie chcą” – powiedziała.

Luna Nunez

"Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *