Luksusowa marka Chanel wzniosła toast za kalendarz adwentowy za 1025 dolarów wypełniony naklejkami i innymi drobiazgami.

Słynny dom mody Chanel zostaje ściągnięty do internetu po tym, jak osoba mająca wpływ w mediach społecznościowych anulowała pudełko Kalendarz przyjazdów firmy I odkryłem, że jest pełen drobiazgów, które nie wydawały się warte blisko ich ceny 1025 USD.

Marka wypuściła w tym roku kalendarz adwentowy w pudełku z numerami od 5 do 31. W przeciwieństwie do tradycyjnych kalendarzy adwentowych, które rozpoczynają się 1 grudnia i są poprzedzone nowymi prezentami odkrywanymi każdego dnia przez następne 24, poprzedzające Boże Narodzenie, perfumy Chanel zaczynają się w Piąty dzień jako ukłon w stronę kultowego zapachu marki Chanel No. 5.

Kalendarz został wydany w tym roku, aby uczcić 100. rocznicę zapachu, który został wydany przez współzałożyciela firmy, Gabriela „Coco”, 100 lat temu.

użytkownik tik tok Elise Harmon Wzięła jeden z zestawów i wyemitowała się otwierając jego zawartość, która zawierała pełnowymiarową butelkę kremu do rąk, małą tubkę szminki i 35 ml butelkę perfum, ale w większości były to tylko różne markowe przedmioty, w tym etykiety z logo firmy , worek na kurz, magnes, zakładka, breloczek i książeczka z obrazkami.

„załączniki?” Harmon krzyczy w swoim pierwszym filmie o otwieraniu pudełka, który od opublikowania cztery dni temu obejrzano ponad 14 milionów razy. „To musi być żart”, mówi o zestawie, który sprzedaje się za 1025 dolarów kanadyjskich.

„Jestem trochę zdenerwowana”, powiedziała, „więc może powinnam otworzyć się na coś innego”.

Wiele pozycji w kalendarzu nie jest sprzedawanych pojedynczo. Ale wśród przedmiotów, które zostały wycenione lub porównane, są:

  • Próbka (1,5 ml) Chanel nr 5. Wersja 100 ml kosztuje 190 USD.
  • 50 ml kremu do rąk, 70 USD.
  • Szminka Rouge Allure w pełnym rozmiarze, 52 USD.
  • Pełnowymiarowy lakier do paznokci Rouge Puissant, 38 USD.
  • 35 ml butelka zapachu nr 5, 99 USD.
  • 75-gramowa kostka mydła do rąk i ciała, zapach nr 5. 150-gramowa kostka kosztuje 37 dolarów.
  • Próbka 6 g Perfumowanego kremu do ciała nr 5. Opakowanie 150 g kosztuje 105 USD.
READ  Fox wybiera wyprodukowany przez BC dramat kryminalny Murder in a Small Town w nadchodzącej jesieni

Czy to nie jest zła strategia?

Podczas gdy opinie na temat filmów były w większości negatywne w Internecie, ekspert ds. Marketingu Scott Stratten twierdzi, że to, co w rzeczywistości sprzedaje Chanel, nie jest takie złe, jak na standardy luksusowych marek.

„Powiedziałbym, że w przypadku większości luksusowych marek płacisz za nazwę produktu, który dostajesz, ale to trochę przesuwa linię”, powiedział w wywiadzie dla CBC News założyciel Unmarketing.

„Odrzucenie nie równa się rzeczywistemu efektowi brandingu” – powiedział. „Każdy, kto udostępnia to teraz na TikTok, Instagramie lub gdziekolwiek indziej, zapewnia im również ekspozycję i marketing [and] Jeśli jesteś fanem Chanel, nie obchodzi Cię, co inni myślą o kalendarzu, pudełku lub przedmiocie”.

Młodsi odbiorcy doceniają autentyczność

Ale Alexandra Nikolaev, ekspert ds. marketingu cyfrowego z Los Angeles, twierdzi, że kalendarz był dla marki Chanel straconą okazją do nawiązania kontaktu z mniejszą publicznością, która ceni autentyczność i przejrzystość.

Powiedziała w wywiadzie dla CBC News, że głównie młodzi użytkownicy TikTok są publicznością, którą „powinni chcieć rozwijać się i rozwijać jako konsumenci Chanel w przyszłości”. „Nie spełnili oczekiwań tej publiczności” – powiedziała, opisując całą historię jako „chaos” dla marki.

Oglądaj | Ekspert ds. Marketingu wyjaśnia, w jaki sposób Chanel chybił celu:

Ekspert ds. marketingu wyjaśnia błąd Chanel

Aleksandra Nikołajew mówi, że internetowe fiasko nadchodzącego kalendarza Chanel na 1025 dolarów może zaszkodzić młodszym konsumentom, którzy cenią autentyczność i przejrzystość. 1:00

Chanel twierdzi na swojej stronie internetowej, że są „bardzo ograniczone ilości” kalendarza na sprzedaż, a kanadyjska strona internetowa wydaje się wskazywać, że nie jest już dostępny.

Trwają prace nad odblokowanymi wersjami kalendarza sprzedany w serwisie eBay Za ceny nawet wyższe niż 1025 USD, które wymienił Chanel.

READ  Donald Glover mówi, że Tina Fey powiedziała mu, że jest „pracownikiem różnorodności” w 30 Rock

Stratton mówi, że nie był zaskoczony, gdy wszystko się wyprzedało. „Wiele z tych osób również kupi ten produkt tylko po to, aby zrobić filmy, które pokazują, jak bardzo im się nie podoba” – powiedział.

Spór o roszczenia Chanel

Harmon twierdzi, że po tym, jak jej wideo stało się popularne, Chanel zamknęła swoje konto TikTok, ale w oświadczeniu dla CBC News dom mody powiedział, że tak nie jest.

„Nigdy nie został aktywowany, żadna treść nigdy nie została opublikowana i nie ma subskrybenta ani subskrypcji” – powiedziała firma CBC News w oświadczeniu. „Więc strona wydaje się pusta dla każdego, kto ją odwiedza”.

Chociaż firma twierdzi, że „przepraszam, że ten kalendarz mógł rozczarować niektórych ludzi”, nie zgadza się, że w jakiś sposób wprowadza w błąd co do tego, co faktycznie zawiera pakiet.

„Ekskluzywna treść kalendarza zawsze była w pełni szczegółowo opisana na naszej stronie internetowej, a także na opakowaniu produktu” – powiedział Chanel. „Kalendarz ten, dostępny tylko przez krótki czas, ma niepowtarzalny design i oryginalną zawartość, co sprawia, że ​​jest to prawdziwy przedmiot kolekcjonerski, którego wartości nie da się zsumować w samych produktach, które zawiera.”

Cała sprawa, mówi Nikolaev, dotyczy tego, jak szybko dezinformacja może rozprzestrzeniać się w Internecie, ze względu na wpływowe media społecznościowe, które są tak samo zainteresowane rozprzestrzenianiem się wirusów, jak marki.

„Widzą sytuację i korzystają z okazji, ponieważ dla nich buduje to ich wiarygodność i buduje ich publiczność, a tego ostatecznie chcą” – powiedziała.

Luna Nunez

"Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *