Zapasy Shopify spadły o 19% po prognozie wolniejszego wzrostu sprzedaży w drugim kwartale

Zapasy Shopify spadły o 19% po prognozie wolniejszego wzrostu sprzedaży w drugim kwartale

Akcje Shopify spadły o ponad 20 procent w środę na początku notowań, po tym, jak firma prognozowała spowolnienie kwartalnego wzrostu sprzedaży. (Zdjęcie: Sean Gallup/Getty Images) (Sean Gallup za pośrednictwem Getty Images)

Akcje Shopify (SHOP.TO) (SHOP) spadły w środę o 19 procent, niszcząc miliardową wartość rynkową po tym, jak firma prognozowała spowolnienie wzrostu sprzedaży i niższe marże brutto.

Wyniki spółki zajmującej się oprogramowaniem do handlu elektronicznego za pierwszy kwartał przekroczyły w środę oczekiwania analityków, jednak inwestorzy odczuli obawy dotyczące spowolnienia wzrostu. Chociaż Shopify twierdzi, że spodziewa się, że wydatki konsumentów w Ameryce Północnej utrzymają się na stałym poziomie, oczekuje się, że wzrost sprzedaży spowolni w następnym kwartale.

Shopify twierdzi, że spodziewa się wzrostu sprzedaży wśród nastolatków w drugim kwartale z roku na rok, w porównaniu z kilkoma ostatnimi kwartałami, w których średni wzrost wyniósł około 26 procent. Według Reuters prognoza będzie odzwierciedlać najwolniejszy kwartalny wzrost przychodów od dwóch lat. Po uwzględnieniu sprzedaży w branży logistycznej Shopify przychody wzrosły w pierwszym kwartale roku o 29 procent. To czwarty kwartał z rzędu, w którym wzrost przychodów przekracza 25 procent, z wyłączeniem logistyki, podała firma.

Shopify spodziewa się również, że marże brutto w drugim kwartale spadną o około 50 punktów bazowych, podczas gdy koszty operacyjne wzrosną z niskich do średniojednocyfrowych wartości.

W środę akcje Shopify spadły aż o 21 procent podczas wczesnych notowań na giełdzie w Toronto. Zamknął dzień handlowy spadkiem o prawie 19 procent.

„Ponieważ Shopify osiąga w tym kwartale dziewięciokrotność przychodów, uważamy, że wygórowane oczekiwania inwestorów nie zostały spełnione” – napisał w środę w notatce badawczej analityk Williama Blaira, Arjun Bhatia. Jednak Bhatia twierdzi, że Shopify „jest długoterminowym zwycięzcą w tej przestrzeni”, biorąc pod uwagę swoją pozycję rynkową.

„Ogólnie rzecz biorąc, w dalszym ciągu podoba nam się długoterminowe pozycjonowanie Shopify, a gdy opadnie kurz, będziemy postrzegać słabość jako okazję do zakupów” – napisał, utrzymując rekomendację „powyżej” dla akcji.

READ  To, co Powell powiedział również na konferencji prasowej: „jastrzębie” niuanse Fed

Shopify stwierdziło, że na jego perspektywy będzie miała wpływ sprzedaż jego działalności logistycznej firmie Flexport z siedzibą w USA, co zostało ogłoszone po raz pierwszy w maju ubiegłego roku. Na przyszłe wytyczne wpływa również siła dolara amerykańskiego i słabość wydatków konsumentów w Europie, szczególnie w Wielkiej Brytanii, powiedział podczas telekonferencji z analitykami Jeff Hofmeister, dyrektor finansowy Shopify.

Hofmeister zauważył także, że największy wpływ na zmienną dynamikę wzrostu ma fakt, że spółka kończy kwartał, w którym wprowadziła podwyżki cen w swoich miesięcznych planach. W zeszłym roku Shopify podniosło koszty swoich planów Basic, Shopify i Advanced, Wskazując na ten czas Ich ceny nie zmieniły się zasadniczo od 12 lat.

Podwyżka stóp, która weszła w życie w kwietniu ubiegłego roku, przyniesie „mniejsze łączne korzyści” w drugim kwartale, „co negatywnie wpłynie na wzrost naszych przychodów w ujęciu kwartalnym” – mówi Hofmeister.

„Jesteśmy pewni wspaniałych produktów i inicjatyw związanych z wejściem na rynek, które napędzają nasz ciągły rozwój i naszą zdolność do wzmacniania naszej pozycji lidera w zakresie ujednoliconego handlu” – powiedział Hofmeister.

„Teraz widzisz najpotężniejszą wersję Shopify w naszej historii” – powiedział prezes Shopify, Harley Finkelstein, podczas telekonferencji.

„Wiemy, że nasz zespół jest jednym z naszych najcenniejszych aktywów, a ponieważ stanowi ponad połowę naszej bazy kosztowej, wierzymy, że zaprojektowaliśmy się tak, aby działać szybciej i sprawniej, co pozwoliło nam konsekwentnie dostarczać 25% przychodów wzrostu, z wyłączeniem logistyki, każdego roku” – stwierdził, utrzymując zatrudnienie na stałym poziomie przez trzy kolejne kwartały.

Shopify twierdzi, że sprzedaż w pierwszym kwartale kończącym się 31 marca osiągnęła 1,86 miliarda dolarów, w porównaniu z 1,51 miliarda dolarów w tym samym okresie ubiegłego roku. Spółka odnotowała stratę netto w wysokości 273 mln dolarów, czyli 21 centów amerykańskich na akcję rozwodnioną, w porównaniu do zysków w wysokości 68 mln dolarów, czyli pięciu centów amerykańskich na akcję rozwodnioną w ubiegłym roku.

READ  Dodge Charger Daytona SRT Concept debiutuje z układem wydechowym „Fratzonic” EV

Z plikami Reutersa

Alija Sikerska jest starszą reporterką w Yahoo Finance Canada. Śledź ją na Twitterze @alicjawithaj.

Pobierz aplikację Yahoo Finance dostępną dla jabłko I Android.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *