Wycofanie GM: Brak części zamiennych pomimo ryzyka odłamków poduszki powietrznej

Wycofanie GM: Brak części zamiennych pomimo ryzyka odłamków poduszki powietrznej

Firma General Motors niedawno wydała komunikat dotyczący bezpieczeństwa dotyczący nadmuchiwacza poduszek powietrznych, który może eksplodować i strzelać odłamkami w kierowców, ale producent samochodów nie ma części zamiennych.

„Przez cały czas, kiedy prowadzę, ta myśl chodzi mi po głowie” — Gillian Grimes z Peterborough, Ont. do CTVNews.ca telefonicznie w poniedziałek. „Mam dwoje dzieci, trzylatka i rocznego około rocznego dziecka. Sama świadomość możliwości wybuchu poduszki powietrznej i wybuchu odłamkami jest niepokojąca”.

W czerwcu Grimes otrzymała list wyjaśniający, że jej Chevrolet Traverse z 2017 roku był częścią wycofania przez GM 42 000 pojazdów w Kanadzie i prawie miliona w USA w związku z napełnieniem poduszek powietrznych, co zostało powiązane z co najmniej siedmioma obrażeniami i dwoma zgonami, w tym ofiarą śmiertelną w 2016 roku. w Kanadzie.

Grimes skontaktował się z lokalnym dealerem i General Motors, który nie udzielił odpowiedzi.

„GM powiedział mi przez telefon, że mogę wydzierżawić samochód, dopóki części nie będą dostępne, ale będzie to na mój własny koszt” – powiedział Grimes. „Pozostaje mi decyzja: czy zaciągnąć więcej długów dla spokoju ducha i wiedzieć, że jesteśmy bezpieczni, czy po prostu będziemy czekać i zobaczyć, czy GM coś z tym zrobi, czego jak dotąd nie robią ”.

W celu bezpiecznego napełnienia poduszek powietrznych urządzenia są produkowane przez firmę ARC Automotive Inc. oraz Automotive z siedzibą w Tennessee, która odrzuciła prośby amerykańskich organów regulacyjnych o wycofanie milionów pojazdów w związku z potencjalnym problemem, z jakim borykają się modele sprzed 2018 roku od co najmniej tuzina producentów samochodów.

Kiedy Grimes zapytał GM, kiedy części będą dostępne, powiedziała, że ​​powiedziano jej, że pracują nad nimi „inżynierowie”.

„Jeśli inżynierowie nad tym pracują, przypuszczam, że minie dużo czasu” – powiedział Grimes.

Szacuje się, że około 3,5 miliona pojazdów w Kanadzie jest wyposażonych w nadmuchiwacze poduszek powietrznych ARC, co stanowi więcej niż jeden na dziesięć pojazdów na drogach. To Obszerna lista Transport Canada Zawiera co najmniej 90 marek i modeli z lat 1998-2017 głównych marek, takich jak BMW, Chrysler, Dodge, Jeep, Fiat, Ford, Mercury, Lincoln, Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Hummer, Oldsmobile, Pontiac, Saab i Saturn oraz Hyundaia i Kii.

READ  Nowe amortyzatory sprężynowe Rapid Suspension Ride D & Ride E - Eurobike 2023

Pierwsza znana ofiara śmiertelna miała miejsce w lipcu 2016 r., kiedy kierowca Hyundaia Elantry z 2009 r. w Nowej Fundlandii został zabity przez metalowy fragment z nadmuchiwacza poduszki powietrznej, który eksplodował podczas zderzenia przy niskiej prędkości. Według urzędników amerykańskich, inne wypadki od 2009 roku dotyczyły takich modeli, jak Chrysler Town & Country z 2002 roku, Kia Optima z 2004 roku, Chevrolet Malibu z 2010 roku, Chevrolet Traverse z 2015 roku, Volkswagen Golf z 2015 roku i Audi A3 z 2016 roku. ten sam samochód, w którym był, został ranny. Grimes odniósł obrażenia twarzy po pęknięciu napełniacza poduszki powietrznej Michigan.

Dokładna liczba pojazdów, których dotyczy problem w USA, nie została ujawniona, ale może przekroczyć 33 miliony. On podąża Osiem lat śledztwaAmerykańska Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wezwała ARC Automotive do wycofania 67 milionów napełniaczy poduszek powietrznych ze względu na zagrożenia bezpieczeństwa, które obejmują zarówno napełniacze poduszek powietrznych kierowcy, jak i pasażera. Firma jak dotąd odmówiła zastosowania się, przygotowując grunt pod potencjalną batalię prawną.

„ARC uważa, że ​​wynikały one z„ jednorazowych ”przypadkowych anomalii produkcyjnych, które zostały odpowiednio rozwiązane przez producentów samochodów poprzez wycofanie grupowe” – powiedział ARC. May wiadomość do władz USA. Firma nie odpowiedziała na prośbę o komentarz.

Poprzednie wycofania w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych dotyczyły tylko około 10 000 pojazdów z nadmuchiwaczami poduszek powietrznych ARC z tych samych partii produkcyjnych, co znane wypadki, w tym modele Hyundai, BMW, Ford, General Motors i Volkswagen. Ostatnie wycofanie w Kanadzie zostało ogłoszone 1 czerwca i obejmuje tylko Model 236 Hyundai Elantra z 2011 roku.

największy Wycofanie General Motors z 13 maja Dotyczy modeli SUV Buick Enclave, GMC Acadia i Chevrolet Traverse z lat 2014-2017. Grimes mówi, że była zszokowana, gdy zobaczyła, że ​​powiadomienie o wycofaniu z rynku nie zawiera żadnych rozwiązań.

READ  Volkswagen ID. Recenzja Buzz First Drive: tęcze i ronda

„Byłem zszokowany, kiedy przeczytałem list i zdanie… które mówi, że ten problem może spowodować poważne obrażenia lub śmierć, a następny akapit mówi, że nie mamy teraz żadnego sposobu, aby to naprawić, ale pozwolimy wiesz, kiedy to robimy” – powiedziała. „Nie byłem w stanie mówić”.

Grimes dostarczył kopię listu do CTVNews.ca. W liście wyjaśniono, że „przerwa w pompowaniu może spowodować przedostanie się metalowych fragmentów przez poduszkę powietrzną do wnętrza pojazdu, co może spowodować obrażenia lub śmierć pasażerów pojazdu”. Następne zdanie pogrubioną czcionką: „Części do naprawy Twojego pojazdu są chwilowo niedostępne”.

W oświadczeniu dla CTVNews.ca rzecznik Transport Canada wyjaśnił, że producenci samochodów nie mają prawnie wiążącego terminu na dokonanie napraw związanych z wycofaniem.

„W zawiadomieniu firma poinformuje właścicieli, kiedy części i urządzenia niezbędne do usunięcia usterki mają być dostępne” – powiedział rzecznik. „Firma musi następnie wysłać kolejne powiadomienie informujące o działaniach naprawczych, które należy podjąć, gdy tylko będzie wiadomo o ich dostępności”.

GM nie odpowie na konkretne pytania z CTVNews.ca dotyczące wycofania i harmonogramu części, ani też firma nie ujawni, ile napraw — lub czy — zostały już zakończone.

„GM podejmuje tę rozszerzoną akcję w terenie ze względu na dużą ostrożność i bezpieczeństwo naszych klientów jako nasz najwyższy priorytet” – powiedział rzecznik firmy w krótkim oświadczeniu dla CTVNews.ca. „GM współpracuje z naszymi dostawcami w celu jak najszybszego opracowania i zatwierdzenia środka zaradczego, a gdy będziemy mieć części zamienne, udostępnimy je dealerom w celu wykonania niezbędnych napraw”.

Do tego czasu kierowcy tacy jak Grimes stoją przed dylematem, czy nadal korzystać z potencjalnie niebezpiecznych pojazdów.

„Jestem pewna, że ​​kilka osób miało incydenty z tym samym produktem, który został wycofany i nigdy nie miał problemu” – powiedziała. „Ale czy chcesz rzucić monetą? Po prostu nie wiem”.

READ  Koszty życia najważniejsza kwestia dla pokolenia Z, pokolenie milenialsów: ankieta


Z plikami z Associated Press

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *