Windsor Battery Factory: osiągnięto porozumienie ze Stellantis

Windsor Battery Factory: osiągnięto porozumienie ze Stellantis

Producent samochodów Stellantis osiągnął porozumienie z rządami federalnymi i rządami Ontario w sprawie planowanej fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Windsor.

Stellantis i LG Energy Solution poinformowały w środę, że budowa ich elektrowni o nazwie NextStar Energy zostanie wznowiona po osiągnięciu „wiążącej” umowy finansowej z rządami Kanady i Ontario.

Unifor, który reprezentuje związkowców w Stellantis, — powiedział w środowym oświadczeniu Z zadowoleniem przyjmują porozumienie o wznowieniu budowy fabryki.

„Wiedzieliśmy, że stawka jest wysoka. Wiedzieliśmy, że tych zobowiązań należy dotrzymać, ponieważ dla wielu pracowników alternatywa była nie do pomyślenia” — powiedziała Lana Payne, krajowa prezes Unifor.

„Wiem, że to, co odbiło się echem wśród wszystkich stron, to ciągłe przesłanie naszego związku, że środki utrzymania tysięcy pracowników wisiały na włosku podczas tego sporu”.

Payne podziękował także premierowi Justinowi Trudeau i premierowi Ontario Dougowi Fordowi oraz firmie „za dojście do tego ważnego wniosku i podjęcie niezbędnych działań w celu zabezpieczenia śladu produkcyjnego Stellantis w Kanadzie”.

Wicepremier Chrystia Freeland oraz minister innowacji, nauki i przemysłu François-Philippe Champagne potwierdzili w oświadczeniu, że osiągnięto porozumienie.

„Ta umowa jest dobra dla pracowników i dla Kanady. Stworzy i zabezpieczy tysiące miejsc pracy – zarówno w sektorze motoryzacyjnym, jak i branżach pokrewnych w całej Kanadzie – i wzmocni pozycję Kanady jako lidera w globalnym łańcuchu dostaw pojazdów elektrycznych” przeczytane oświadczenie. „Nie możemy się doczekać, aby podzielić się więcej szczegółami z Kanadyjczykami”.

Stellantis i LG Energy Solution rozpoczęły w zeszłym roku budowę fabryki akumulatorów o wartości 5 miliardów dolarów, ale wstrzymały budowę w maju, aby wynegocjować finansowanie rządowe, aby dopasować się do tego, co zapewnią Stany Zjednoczone w ramach ustawy o cięciu inflacji.

Ustawa przewiduje dotacje do produkcji czystych technologii, w tym akumulatorów do samochodów elektrycznych. Doprowadziło to do zawarcia umowy między Kanadą a Volkswagenem, która zapewni do 13 miliardów dolarów na pierwszą zagraniczną „gigafabrykę” firmy w St. Thomas w Ontario.

READ  Opłaty za wynajem krótkoterminowy w Vancouver wzrosną ze 109 do 1000 dolarów w 2024 r.

Rząd federalny, a także niektóre rządy prowincji, takie jak Ontario i Quebec, zobowiązały się przekazać miliardy dolarów firmom takim jak General Motors, Volkswagen i Stellantis, aby przyciągnąć biznes i zabezpieczyć łańcuch dostaw akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Kanadzie.

Stellanci wezwali rząd Kanady do „dotrzymuje swoich zobowiązańZgodnie z pierwotną umową, Ontario i Kanada przeznaczą po 500 milionów dolarów na pokrycie kosztów kapitałowych nowej fabryki.

Minister rozwoju gospodarczego Ontario, Vic Fedele, powiedział The Canadian Press, że środowa umowa „odzwierciedla” korzyści, jakie Stellantis i LG mogły uzyskać w USA.

„Słyszeliśmy, że Stellantis spodziewa się, że jeśli będą w USA, z biegiem czasu otrzymają 15 miliardów dolarów ulg podatkowych, więc można by się tego spodziewać w Kanadzie” – powiedział Fedeli, dodając, że byłoby to z grubsza ponad 10 lat i zależy również od dat rozpoczęcia produkcji.

Burmistrz Windsor, Drew Dilkins, powiedział również kanadyjskiej prasie, że gdyby umowa nie została zawarta, miałoby to „bardzo negatywny wpływ na przyszłość naszego regionu”.

„Ostatnie siedem tygodni było z pewnością ekscytującą podróżą dla ludzi w społeczności, ponieważ czekaliśmy na wieści o tym, czy ta umowa może zostać zabezpieczona” – powiedział.

W maju Ford potwierdził, że na stole będzie więcej pieniędzy.

„Chodzi o tworzenie miejsc pracy i zapewnianie ludziom jakości życia, na jaką zasługują w południowo-zachodnim Ontario”.

W czerwcu Champagne powiedział, że rząd federalny złożył pisemną ofertę Stellantis i LG, mówiąc, że negocjacje postępują.

– Myślę, że doszliśmy do końca – powiedział.

Szefowa GM Canada niedawno powiedziała CTV Q&A, że chciałaby, aby rządy prowincji i federalne zapewniały bardziej spójne zachęty dla ludzi, którzy chcą kupić samochody elektryczne, aby konkurować ze Stanami Zjednoczonymi.


Z plikami z The Canadian Press

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *