W miarę pogłębiania się kryzysu ujawniają się kolejne dwie firmy energetyczne

Whoop Energy i XCel Power zaprzestały handlu – co ma wpływ na około 550 klientów.

Odbiorcy z obu spółek energetycznych zostaną wyznaczeni na nowego dostawcę przez regulatora rynku Ofgem – poprzez swojego dostawcę z urzędu.

Whoop Energy (Whoop) dostarcza gaz i energię elektryczną 262 odbiorcom, w tym 50 gospodarstwom domowym (odbiorcom krajowym).

XCel Power (XCel) to usługa obsługująca wyłącznie gaz, odpowiedzialna za 274 konta klientów zagranicznych.

„Najważniejszym priorytetem Ofgem jest ochrona klienta” — powiedział Neil Lawrence, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej w Ofgem. Wiemy, że jest to niepokojący czas dla wielu ludzi, a wiadomość o wycofaniu się dostawcy z biznesu może być niepokojąca”.

W ramach sieci bezpieczeństwa regulatora klienci będą nadal zaopatrywani w prąd, a pieniądze, które lokalni klienci wpłacili na swoje konta, na których są umieszczani w kredytach, będą chronione.

Odbiorcy krajowi będą również chronieni przez pułap cen energii przy zmianie sprzedawcy.

Jednak koszty, przed którymi stoją rodziny, pozostają wysokie, ponieważ mechanizm został podniesiony o 54 procent na początku tego miesiąca.

od kwietnia, Maksymalna cena wzrośnie do 1971 GBP rocznie za przeciętne użytkowaniea eksperci branżowi ostrzegają przed podwyżką cen tej wiosny.

Limit cenowy wynosi obecnie 1277 GBP i uniemożliwia dostawcom przekraczanie wysokich kosztów hurtowych – które wzrosły pięciokrotnie do 2021 r.

Po wyjściu z rynku XCel i Whoop, 28 firm upadło od września, podczas gdy Bulb Energy przeszło de facto do nacjonalizacji, wspierane przez publiczne pieniądze w ramach największej pomocy rządowej od czasu RBS w 2008 roku.

Dotknęło to bezpośrednio ponad cztery miliony klientów, przy czym Ofgem przekazał 2,3 miliona klientów pozostałym dostawcom.

Obecnie Ofgem jest w trakcie Reforma rynku, aby zapewnić dostawcom większą odporność na przyszłe wstrząsy rynkowe.

READ  Naukowcy opracowują „tani i łatwy” sposób na pozyskiwanie litu z wody morskiej

Ma przejść finansowe testy warunków skrajnych, aby zachęcić do hedgingu, i chce dokonywać przeglądu pułapu cenowego co trzy miesiące, a nie dwa razy w roku, jak to ma obecnie miejsce.

Zapowiedział również tymczasowe środki, takie jak wymaganie od dostawców oferowania tych samych ofert obecnym klientom, co potencjalnym nowym klientom, oraz pobieranie opłat od konsumentów od innych firm.

Według Sky News, stoi przed nim postępowanie prawne ze strony trzech swoich nadzorców, którzy kwestionują sprawę wierzyciela regulatora u kilku upadłych dostawców.

Według miasta rano

Więcej najlepszych czytań z Oilprice.com:

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *