Test terenowy: Nukeproof Giga 297 – czy Parkduro to coś?

Test terenowy: Nukeproof Giga 297 – czy Parkduro to coś?

Test terenowy różowego szczupaka

Odporny na promieniowanie nuklearne Giga 297


Słowa Mike’a Casimera. Fotografia autorstwa Toma Richardsa
Sprawdziliśmy 29-calową kołową wersję Giga wkrótce po jej wprowadzeniu na rynek w 2021 r., ale z biegiem lat do oferty Nukeproof dodano hybrydową wersję Giga na kołach. Biorąc pod uwagę fakturę „parkduro” (to określenie Nukeproof, a nie nasze), zdecydowaliśmy się dodać go do miksu i zobaczyć, jak poradzi sobie z eklektyczną grupą maszyn o długim skoku.

W wersji z kołami mieszanymi Giga ma 180 mm skoku, który zapewnia zawieszenie z pojedynczym przegubem napędzanym linkami. Rower z karbonową ramą nie ma żadnych podkładek zmieniających geometrię, ale w głównym czopie znajduje się dźwignia, która zmienia stopień wyprzedzenia amortyzatora z 25,5% do 29%.

Szczegóły GB 297

• Skok: widelec 180 mm/180 mm
• Koła mieszane
• Kąt główki 63,5 stopnia
• Kąt siedziska wynosi 78 stopni
• Podpory łańcucha 435 mm
• Zasięg: 475 mm (długość)
• Rozmiary: S, M, L, XL, XXL
• Waga: 15,7 kg/34,6 funta
• Cena: 6999 dolarów
• Więcej informacji: nukeproof.com

Przy widelcu o skoku 180 mm kąt główki ramy wynosi 63,5 stopnia, a dolne widełki mają długość 435 mm we wszystkich rozmiarach. Nasz pełnowymiarowy rower testowy miał zasięg 475 mm, czyli nieco krótszy niż niektóre rowery na szlaki, takie jak Chromag Lodown i Nikolai Nucleon 16, ale wciąż dłuższy niż Unno Burn.

Testowana przez nas wersja Factory Edition kosztuje 6999 dolarów i jest bardzo dobrze wyposażona w zawieszenie Fox Factory, hamulce Hayes Dominion, układ napędowy SRAM X0 AXS T-Type i koła DT Swiss EX 1700.

wspinaczka

Giga to wygodna wspinaczka, częściowo dzięki dużemu kątowi rury podsiodłowej i ogólnej pozycji podczas jazdy, która nie sprawia wrażenia zbyt rozciągniętej. Nie jest też zbyt ciężki jak na rower tej klasy – waży 34,6 funta z oponami DoubleDown z przodu i z tyłu – co czyni go trzecim najlżejszym z ośmiu testowanych przez nas rowerów.

READ  Analitycy RBC podtrzymują swoje najlepsze wybory dotyczące kanadyjskich akcji na jesień

to nie jest wszyscy Jednak podczas wspinaczki jest słońce i tęcze. Giga woli mieć dość głęboki skok, a wynikający z tego wyższy suport w połączeniu z mechanizmem korbowym 170 mm oznacza, że ​​wymagany jest precyzyjny wyczucie czasu, aby uniknąć uderzania w pedały podczas bardziej technicznych podjazdów. Na szczęście przełącznik wznoszenia Float X2 jest dogodnie zlokalizowany, a prześwit poprawia się dzięki zwiększonemu tłumieniu kompresji.

Giga nie ma takiego samego poziomu umiejętności wspinaczkowych jak Ibis HD6, ale jest znacznie łatwiejszy w obsłudze niż ospały Nicolai Nucleon i jest cichszy niż Trek Slash dzięki brakowi moderatora. Ostatecznie, mimo że jest to nadal rower skupiający się na zjazdach, nie sprawia większego kłopotu, gdy nadchodzi czas wstawania.

Malejąco

Podczas zjazdów Giga ma bardzo miękkie zawieszenie, prawie jak w rowerze zjazdowym, co ma sens, biorąc pod uwagę, że jego konstrukcja opiera się na rowerze Dissent DH. Ta cecha sprawia, że ​​jest to dobry rower do pokonywania wyboistych szlaków krajobrazowych. Nie ma też żadnych problemów z pokonywaniem zjazdów, zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów – ciężar roweru jest dobrze wyśrodkowany, a niska sylwetka zapewnia dużo miejsca do tworzenia kształtów w trudniejszym terenie.

W miarę coraz głębszego skoku Giga może zacząć odczuwać pewne falowanie, a na szybkich trasach w bikeparkach zawieszenie Giga nie zapewniało tak stałego wsparcia jak w Commencal SX. Zawieszenie ma również tendencję do lekkiego usztywniania się przy ostrym hamowaniu na pochyłościach, co niekoniecznie jest dobrą lub złą rzeczą; Jest to punkt przetwarzania godny uwagi bardziej niż cokolwiek innego.

Właściwe ustawienie zawieszenia jest szczególnie ważne w Giga, częściowo ze względu na ilość skoku, z którą należy sobie poradzić. Zbyt sztywny widelec lub zbyt miękki amortyzator mogą powodować brak równowagi, przez co prowadzenie roweru będzie większym wyzwaniem. Gdy równowaga zostanie zachowana, kolarze zostaną nagrodzeni dobrą wrażliwością na małe nierówności i dużą siłą docisku przy większych uderzeniach.

READ  Mężczyzna z Ontario może przegapić pogrzeb matki w Trynidadzie i Tobago po odrzuceniu mieszanki szczepionek

Geometria Giga idealnie pasuje do jego zamierzeń i ogólnie jest to rower łatwy w prowadzeniu – nie sprawia wrażenia zbyt rozciągniętego, ale luźny kąt główki ramy zapewnia mu wystarczająco duży rozstaw osi, aby utrzymać stabilność.

Raport techniczny

Boski zakraplacz BikeYoke: Częstą skargą składaną w tym teście terenowym było to, że wiele rowerów było wyposażonych w zbyt krótkie sztyce regulowane, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że testowaliśmy rowery duże lub średnie/duże. BikeYoke dostępny w Giga ma spadek 185 mm, co powiedziałbym w zupełności wystarczy, więc dam mu szansę w dziale długości sztycy regulowanej, nawet jeśli nadal uważam, że sztyca ze spadkiem 200 mm byłaby równa lepsza.

Hamulce Hayes Dominion: Hamulce Hayes Dominion w Giga były ulubionymi hamulcami wszystkich testerów dzięki lekkiemu działaniu dźwigni i przewidywalnej mocy. Klocki hamulcowe lekko grzechotały, czego nie mogliśmy całkowicie usunąć. Wygięcie stabilizatora klocków pomogło, ale na trzeszczących trasach nadal słychać dźwięk „tak, tak, tak” klocków uderzających w zacisk.


Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *