Stratedzy Scotiabank ujawniają „mistrzów dywidendy”

Stratedzy Scotiabank ujawniają „mistrzów dywidendy”

Codzienny raport z badań i analiz sporządzony przez Scotta Barlowa, stratega rynkowego w The Globe and Mail

Zespół ds. strategii ilościowej Scotiabank poprosił analityków firmy na całym świecie o przedstawienie najlepszych pomysłów na dochody z akcji w trudnych warunkach dla akcji spółek dywidendowych,

„Strategie dywidendowe w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie wypadły w tym roku słabo, a większość z nich osiągnęła wyniki słabsze od swoich benchmarków akcyjnych. Gwałtowny wzrost stóp procentowych i rentowności obligacji osłabił konkurencyjność akcji wypłacających dywidendy… i na dłuższą metę dywidendy Dywidendy mają ogromne znaczenie, ponieważ odpowiadają za lwią część zysków z akcji. W związku z tym podkreślamy najlepsze pomysły na dochody z akcji Scotiabank GBM i prosimy nasz zespół o pozyskiwanie akcji spełniających następujące kryteria: – akcje charakteryzujące się konkurencyjną stopą dywidendy, biorąc pod uwagę środowisko stóp procentowych Wysokie, niekoniecznie akcje o stopie dywidendy wyższej niż rentowność obligacji, ale akcje o stopie dywidendy wyższej niż 3,0 proc. „Przekonanie, że dywidenda na akcję może wzrosnąć w przyszłym roku (lub przynajmniej będzie trwała), oraz gdzie rosnące dywidendy Zysk na akcję jest wspierany przez fundamenty (tj. gdy wzrost EPS/wolne przepływy pieniężne są wystarczająco duże)”

Kanadyjskie spółki na liście to Brookfield Asset Management, Canadian Natural Resources, DRI Healthcare Trust, Endeavour Mining, Exchange Income Corp., Granite REIT, Labrador Iron Ore Royalty Corp., Manulife Financial Corp., Maple Leaf Foods, Northland Power, Parkland. Corp. i Power Corp. z Kanady, Russell Metals Inc., TC Energy Corp., Telus Corp. i Topaz Energy Corp. Międzynarodowe nazwy to Aguas Andinas, Ambev SA, Banco do Brasil, Brixmor Property Group i Enterprise Products Partners LP. , Kimberly-Clark de Mexico, Nuenergia S.A., Terrafina, TIM S.A., UDR Inc., Vale, Wolmex i Week Energy Group Inc.

***

Francisco Blanche, strateg ds. surowców i instrumentów pochodnych w BofA Securities, podniósł swoją krótkoterminową prognozę cen ropy, ale pozostawił prognozę na 2024 r.

READ  Członek OPEC wzywa do spokoju po presji USA, aby pompować więcej ropy

„Niedawny wzrost marż rafineryjnych przyczynia się do wzrostu cen ropy Brent, wraz ze znaczącymi cięciami w produkcji w Arabii Saudyjskiej i Rosji. Biorąc pod uwagę, że OPEC+ zobowiązał się do ograniczenia dostaw ropy do końca roku, a chiński bodziec ma się zwiększyć w IV kw. 2023 r., spodziewamy się spadku zapasów ropy o 70 mln USD w ciągu najbliższych trzech miesięcy. W związku z tym obecnie oczekujemy, że cena ropy Brent w drugiej połowie 2023 r. wyniesie średnio 91 USD za baryłkę, w porównaniu z 81 USD za baryłkę wcześniej. Podtrzymujemy jednak naszą prognozę na poziomie 90 dolarów za baryłkę. Na rok 2024, przy wzroście dostaw ropy spoza OPEC o 1,2 mln baryłek dziennie dzięki Gujanie, Kanadzie, amerykańskim łupkom i Brazylii. Ponadto, jeśli sankcje nałożone na Wenezuelę i Iran zostaną dalej złagodzone, może to zwiększyć liczbę 450 tys. baryłek dziennie dostaw w 2024 r. Może to pomóc Dodatkowe wolumeny pomogą ograniczyć dalszy wzrost cen ropy, jeśli pozwoli na to polityka OPEC+ i globalna geopolityka.Dodatkowo pozycjonowanie mierzone jest na podstawie naszych własnych danych CFTC lub CTA. [commodity trading advisor funds] Modele sugerują, że spekulanci mają już bardzo długie pozycje na ropie.

***

Ekonomista BMO, Eric Johnson, śledzi sprzedaż pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej.

„Sprzedaż pojazdów elektrycznych w USA osiąga w tym roku prawie 9 procent sprzedaży nowych pojazdów i po raz pierwszy od roku przekroczy 1 milion sztuk (w tym pojazdów hybrydowych)”. We wszystkich stanach liderem jest Kalifornia z 24 procentami. Zwiększone zachęty wynikające z ustawy o ograniczaniu inflacji pomagają stymulować sprzedaż pojazdów elektrycznych na południe od granicy. Różnica cenowa między samochodami elektrycznymi i konwencjonalnymi spadła do nieco ponad 5000 dolarów, co zmniejsza jedną z głównych barier w adopcji. Nic dziwnego, że dodało to paliwa do trwającego strajku UAW, ponieważ montaż pojazdów elektrycznych wymaga do 30 procent mniej pracy niż w przypadku tradycyjnych platform. Tymczasem sprzedaż pojazdów elektrycznych w Kanadzie w pierwszej połowie roku utrzymała się na poziomie 8,6%. To znacznie mniej w porównaniu z 9,6% w czwartym kwartale 2022 r. Choć sprzedaż wzrosła o 26,7% od początku roku, rosnący wolumen pojazdów nieelektrycznych zmniejszył ich udział. We wszystkich prowincjach wyniki sprzedaży w Kolumbii Brytyjskiej (16,5 procent) i Ontario (6,1 procent) były niższe niż oczekiwano, co potwierdza, że ​​rosnące zadłużenie gospodarstw domowych przesuwa sprzedaż do tańszych sektorów.

READ  Złoto zyskało na wartości w 4 tygodnie z ostatnich 5 tygodni

***

transformacja: To tyle, jeśli chodzi o „naukę programowania” – Ocean Atlantycki

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *