Samolotowi Boeing, który brał udział w eksplozji, nałożono zakaz latania nad wodą podczas lotów długodystansowych

Samolotowi Boeing, który brał udział w eksplozji, nałożono zakaz latania nad wodą podczas lotów długodystansowych

Samolot Boeing, który uległ eksplozji podczas lotu nad Oregonem, nie został wykorzystany do lotów na Hawaje po tym, jak w niedzielę podczas trzech różnych lotów zapaliła się lampka ostrzegawcza, która mogła wskazywać na problem z ciśnieniem.

Przewodnicząca Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu, Jennifer Homendy, powiedziała na konferencji prasowej w niedzielny wieczór, że linie lotnicze Alaska Airlines zdecydowały się uniemożliwić samolotowi wykonywanie długich lotów nad wodą, aby mógł bardzo szybko wrócić na lotnisko, jeśli lampka ostrzegawcza ponownie się zaświeci.

Homendy ostrzegł, że lampka ciśnieniowa może nie mieć związku z piątkowym wypadkiem, w którym wtyczka zakrywająca nieużywane drzwi wyjściowe eksplodowała w Boeingu 737 MAX 9 podczas lotu na wysokości około 5000 metrów nad Oregonem.

NTSB zauważyło, że w niedzielę w pobliżu Portland w stanie Oregon zaginiony zatyczkę do drzwi odnalazł nauczyciel, który znalazł ją na swoim podwórku.

Homendy podał także nowe szczegóły dotyczące chaotycznej sceny, która miała miejsce w samolocie i kokpicie, gdy wtyczka eksplodowała, pozostawiając dziurę w boku samolotu. Nikt nie odniósł obrażeń, a samolot ze 171 pasażerami i sześcioma członkami załogi bezpiecznie wylądował w Portland.

Obejrzane Amerykański organ regulacyjny wstrzymuje eksploatację samolotów 171 737 MAX:

Federalna Administracja Lotnicza prowadzi dochodzenie w sprawie eksplozji panelu kabiny Boeinga 737 na wysokości 5000 metrów.

Organy regulacyjne amerykańskich linii lotniczych tymczasowo uziemiły 171 samolotów Boeing 737 Max 9 po strasznym wypadku, który nie spowodował ofiar śmiertelnych, podczas lotu Alaska Airlines. Okno kabiny eksplodowało, powodując spadek ciśnienia w kabinie pasażerskiej, co doprowadziło do awaryjnego lądowania.

Drzwi do kokpitu otworzyły się, a spadek ciśnienia zerwał słuchawki drugiego pilota, a kapitan stracił część zestawu słuchawkowego. Homendy powiedział, że wypuszczono także krótką listę kontrolną, którą miał pod ręką załoga lotnicza.

READ  Pamiętaj to? Krebs Jewelry and Gifts, za firmą

Scena w samolocie jest chaotyczna

Powiedziała: „Opisano ich jako chaotycznych, bardzo głośnych w powietrzu i wszystkim, co działo się wokół nich, a także było bardzo brutalnie”.

Kilka godzin po wypadku Federalna Administracja Lotnicza nakazała uziemienie 171 samolotów Max 9, w tym wszystkich obsługiwanych przez Alaska Airlines i United Airlines, do czasu ich inspekcji. FAA podała, że ​​inspekcje każdego samolotu zajmą od czterech do ośmiu godzin. Alaska Airlines i United to jedyne amerykańskie linie lotnicze obsługujące Max 9.

W niedzielę linie lotnicze Alaska Airlines i United ponownie uziemiły wszystkie swoje samoloty Boeing 737 Max 9 w oczekiwaniu na informację, jak należy przeprowadzać inspekcję samolotów, aby zapobiec kolejnej eksplozji podczas lotu, takiej jak ta, która uszkodziła samolot Alaska Airlines.

W sobotę linie Alaska Airlines przywróciły do ​​służby 18 ze swoich 65 samolotów 737 Max 9, ale w niedzielę przewoźnik poinformował, że otrzymał zawiadomienie od Federalnej Administracji Lotniczej, że na tych 18 samolotach mogą być konieczne dodatkowe prace.

Duży samolot pasażerski z logo Alaski stoi przy bramie jednej z hal lotniska.
Boeing 737 MAX 9 linii Alaska Airlines przysiadł w niedzielę przy bramie międzynarodowego lotniska Seattle-Tacoma. (Stephen Brashear/Getty Images)

Alaska podała, że ​​przewoźnik odwołał 170 lotów – ponad jedną piątą swojego rozkładu – do południa na zachodnim wybrzeżu z powodu uziemienia i oczekuje na dalsze instrukcje od Federalnej Administracji Lotniczej. United oświadczyło, że w niedzielę odwołało około 180 lotów, ratując inne, znajdując inne samoloty nieobjęte decyzją o uziemieniu.

United oświadczyło, że czeka, aż Boeing wyśle ​​wiadomość dla wielu operatorów – biuletyn usługowy używany, gdy wiele linii lotniczych musi wykonać podobne prace na konkretnym typie samolotu.

Boeing pracował nad biuletynem, którego firma nie przekazała jeszcze FAA, ale sporządzenie szczegółowego biuletynu technicznego często zajmuje kilka dni, według osoby zaznajomionej z sytuacją, która wypowiadała się pod warunkiem zachowania anonimowości, ponieważ firma i organy regulacyjne nie omawiał tego procesu publicznie.

READ  Strajkujący pracownicy sklepu spożywczego w Halifax ratyfikują porozumienie z Sobeys

Boeing odmówił komentarza.

Uziemienie nie ma wpływu na 737 Max 8

Boeing dostarczył na całym świecie 218 samolotów Max 9, jednak nie wszystkie zostały objęte zamówieniem FAA. Jest to jeden z ponad 1300 samolotów Max, w większości Max 8, sprzedawanych przez tego producenta samolotów. Decyzja o uziemieniu nie miała wpływu na Max 8 i inne wersje Boeinga 737.

Demokratyczna senator Maria Cantwell ze stanu Waszyngton, przewodnicząca Senackiej Komisji ds. Handlu, Nauki i Transportu, powiedziała, że ​​zgadza się z decyzją o uziemieniu samolotów Max 9.

„Produkcja lotnicza musi spełniać złote standardy, w tym inspekcje kontroli jakości i solidny nadzór ze strony FAA” – stwierdziła w oświadczeniu.

Na podwórzu znaleziono fragment kadłuba samolotu

NTSB podała, że ​​w niedzielę fragment kadłuba samolotu znalazł nauczyciel imieniem Bob, który znalazł go na swoim podwórku i przesłał agencji dwa zdjęcia. Agencja federalna poprosiła ludzi, aby poszukali blokady drzwi w obszarze na zachód od Portland zwanym Cedar Hills.

Lot 1282 wystartował z Portland w piątek o 17:07 i miał dwugodzinny lot do Ontario w Kalifornii. Około sześć minut później część kadłuba eksplodowała, gdy samolot znajdował się na wysokości około 5000 metrów. Jeden z pilotów ogłosił sytuację awaryjną i poprosił o pozwolenie na zejście na wysokość 3000 metrów, czyli wysokość, na której powietrze zawiera wystarczającą ilość tlenu, aby móc bezpiecznie oddychać.

Filmy zamieszczone w Internecie przez pasażerów pokazują dużą lukę, w której wyjście było zabite deskami, a pasażerowie mieli na sobie maski. Oklaskiwali, gdy samolot bezpiecznie wylądował około 13 minut po eksplozji.

Homendy powiedział, że na szczęście samolot nie osiągnął jeszcze wysokości przelotowej, na której pasażerowie i stewardesy krążyli po kabinie.

Według internetowych danych FAA, samolot, o którym mowa, zjechał z linii montażowej i otrzymał certyfikat dwa miesiące temu. Inny serwis śledzący, FlightRadar24, podaje, że od chwili wejścia do lotów komercyjnych 11 listopada samolot wykonał 145 lotów. Lot z Portland był trzecim lotem tego dnia.

READ  Ropa naftowa spada pod wpływem słabych oczekiwań popytowych w USA i Chinach oraz zabezpieczeń Fed

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *