Recenzja Fincha: postapokaliptyczny film o robotach Toma Hanksa jest super miękki i gąbczasty

Recenzja Fincha: postapokaliptyczny film o robotach Toma Hanksa jest super miękki i gąbczasty

Kariera Toma Hanksa jest usiana postaciami amerykańskiego Everymana, które przekształcił w postacie obdarzone wyobraźnią i wyobraźnią, przedstawiając je w naturalny i ludzki sposób. Nastolatek żyje swoim dorosłym marzeniem staryUmierający człowiek jest gotów rzucić się do wulkanu atmosfera vs wulkan, człowiek, w którym żyje milion ludzi Forrest Gump, klasyczny amerykański kowboj z serii Toy Story, gangster w Droga do zatracenia, agent FBI w Złap mnie jeśli potrafisz, słynny dziennikarz Ben Bradley in Poczta. Wszystkich łączy jedna rzecz, którą zwykli ludzie grają w niezwykły sposób. Jest sporo powtórzeń, tak jak robi to Hanks, w przestrzeni między „od razu rozpoznawalnymi” a „niezmiennie odpornymi”. Jego nowy film science fiction pulsować Ta dwoistość ją wzmacnia i utrudnia.

Dziwny tonalnie film w połowie przechwytywania ruchu Pinokio Opowieść, adaptacja akcji na żywo FuturamaNiesławny odcinek „Kora jurajska”, pulsować Polega na natychmiastowym podziwie i prawdziwym cieple Hanksa, aby przywrócić do domu dewastację postapokaliptycznego świata. Fani filmów znają mimikę, ton, język ciała i ciało Hanksa, a poznanie go jest kluczem do natychmiastowej sympatii, której wymaga postać i film. Reżyser Miguel Saposhnik (A gra o tron Weteran, który zwrócił na siebie uwagę w odcinkach takich jak „Hardhome” i „Battle of the Bastards”), obstawia kontrakty dobrej woli Hanksa. Z całym wstrząsającym spojrzeniem Hanksa, jego podwójnym zdezorientowanym spojrzeniem i łatwym śmiechem, Sapochnik podejmuje tę samą hazard, co Wachowscy z Hanksem w super thrillerze science fiction, chmury atlantyckie.

co lub co? chmury atlantyckie Odważ się to zrobić pulsować Nie, to komplikuje Hanksa i czyni go kimś więcej niż tylko amerykańskim tatą. Zamiast tego Finch umieszcza w postaci Hanksa impulsowy egotyzm, który film pomylił z bezinteresownością. a dobra wola łowienia rybDyskurs na temat przeżytych doświadczeń życiowych w przeciwieństwie do zwykłego czytania o nim nie działa dobrze, gdy jest dostarczany samodzielnie do robota zaprojektowanego do wykonywania ludzkich zadań. Jakiekolwiek wywrotowe pytania, jakie film mógłby postawić na temat odpowiedzialności, jaką mają ludzie, którzy mają do czynienia ze sztuczną inteligencją, giną w coraz bardziej optymistycznej drugiej połowie filmu, co wskazuje na Jestem legendą Badanie załamania społecznego, ale ostatecznie nie zostało wykonane w przekonujący sposób.

Zdjęcie: Apple TV Plus

osadzona w dość niedalekiej przyszłości, pulsować Kontynuuje pracę inżyniera robotyki Fincha Weinberga (Hanks), który ułożył sobie rutynowe życie w zrujnowanej wersji St. Louis. Scenariusz Craiga Lacka i Ivora Powella po trochu syntetyzuje informacje: połączenie niszczenia ozonu i impulsu elektromagnetycznego (à la macierz) razem pozostawiły większość Stanów Zjednoczonych gorącymi, napromieniowanymi pustkowiami. Zdesperowani ludzie robią desperackie rzeczy, a zarówno południowe, jak i wschodnie wybrzeże mają swoje ryzyko, więc zięba pozostała na środkowym zachodzie. Za dnia jeździ po mieście ulepszonym wozem budowlanym, ubrany w powoli rozkładający się kombinezon UV, gdy przemierza budynki, zbierając wszelkie pozostałe zasoby i zapasy oraz zaznaczając swoje ruchy na mapie. A nocą, w swoim podwójnym laboratorium i domu w siedzibie firmy technologicznej Tae Technologies, Finch bawi się ze swoim psem Goodyearem, dla którego zbiera robotycznego towarzysza.

Lata wietrzenia spustoszyły wnętrze Fincha, który powoli umiera z głodu. Operator Joe Willems podkreśla wychudzoną sylwetkę Hanksa kompozycjami, które pozycjonują go jako jedynego człowieka wśród metali w jego laboratorium, jego chwiejną skórę i jasne włosy w przeciwieństwie do ogromnej biblioteki i marnego sklepu. Jedynym zmartwieniem Fincha jest zapewnienie bezpieczeństwa Goodyeara po jego śmierci, więc kiedy stworzony przez niego robot ożywa, Finch poświęca się nauczeniu robota, jak ma przetrwać.

Robot, który nazywa siebie Jeff, jest ostatecznie grany w motion capture przez Caleba Landry’ego Jonesa, który wykręca swoje ciało w szereg nieoczekiwanych pozach, przypominających Gumby’ego, którego głos i sposób mówienia przypominają Borata, który sprawia wrażenie Yody lub Wall-E. Bliźniacze szczyty czerwony pokój. Niedojrzałość młodego Jeffa jest dobrze uchwycona przez Jonesa i skutecznie kontrastuje z promienną ziemistością Hanksa. Ale ich związek i jego zależność od „kto jest pierwszy?” Gry słowne i sfrustrowany rodzicielski wygląd Hanksa są ogólnie znajome. A kiedy film odważy się sugerować, że są w rzeczywistości uczyć się nawzajem Jak żyjemy, jak szybko pulsować Starty w bardzo ciasnej przestrzeni mogą spowodować obrażenia.

Tom Hanks patrzy, jak jego nowy robot sprawdza ręce w zięba

Zdjęcie: Apple TV Plus

Wszędzie jest sprzeczność i ciężkość. Z jednej strony Sapochnik ukrywa swoją filmografię w kontynuacjach ekologicznych thrillerów: ciała rozrzucone na szczytach opuszczonych drapaczy chmur oraz zbiór książek o ekologicznej desperacji, kolosalnych burzach piaskowych i gwałtownych huraganach. Hanks jest stałym przewodnikiem przez większość bluesa, a film przedstawia go jako pioniera, ocalałego i jedyny głos rozsądku w absurdalnych czasach. (A także zrzędliwy: narzeka na Internet, swoich współpracowników i style rodzicielskie innych osób. Finch był trochę szkołą przed apokalipsą, ale film przedstawia wszystkie te dziwactwa postaci jako zasady.) Z drugiej strony , w dowolnym momencie. pulsować Odważ się wejść w aspekt odpowiedzialności społecznej, sprowadzając inną żywą istotę do umierającego świata, a potem film wycofuje się z angażowania się w tę myśl z przeszłości „Ale Goodyear potrzebuje przyjaciela!”

Szczerze mówiąc, Goodyear jest całkiem słodki. Podobnie jak Jeff! Cały film „Ocena PG pyzaty„Wibracja, która sprawia, że ​​jest prawie ciepło. Jednak odmowa odpowiedzi na jakiekolwiek pytania moralne dotyczące działań Fincha sprawia, że ​​film nie wydaje się być prawdziwym science fiction, a naleganie na pokazanie krwawego kaszlu i rozkładającego się ciała Fincha uniemożliwia mu bycie szczególnie przyjaznym dzieciom”. Naucz się tego – powiedział Finch do Jeffa, ale… pulsować Film nie ma zbyt wiele do powiedzenia na temat życia i umierania.

pulsować Debiut w Apple TV Plus 5 listopada 2021 r.

READ  Dlaczego Shawn White nie był pewien, czy oglądanie swojej dziewczyny Niny Dobrev w „Pamiętnikach wampirów” jest dla niego „zdrowe”

Luna Nunez

"Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *