Recenzja: Chcę samochód elektryczny, ale nie mogę go podłączyć w domu. Jakie auto proponujesz?

Recenzja: Chcę samochód elektryczny, ale nie mogę go podłączyć w domu.  Jakie auto proponujesz?

Błyszczący czarny słupek C w Kia Niro PHEV 2023 jest charakterystyczny, ale jest dostępny tylko w modelu SX.Jeremy Sinek/The Globe and Mail

Jesteśmy parą seniorów, niedawno na emeryturze, szukamy samochodu elektrycznego, ale nie mamy stacji ładującej w naszym podziemnym garażu. Obecnie posiadamy 5-letniego Volkswagena Jettę bez franczyzy, który można zamienić na nowy samochód. Jetta ma przejechane 77 000 km. Mieszkamy w Kolumbii Brytyjskiej i latem uwielbiamy jeździć na wyspy lub jeździć do kraju winiarskiego, aby grać w golfa i jeździć na rowerze. Chcielibyśmy wydać 40 tys. – Szymon

Marka Richardsona: Według Kelley Blue Book, Jetta Simona jest prawdopodobnie warta co najmniej 11 000 USD w zamian, co dałoby mu budżet w wysokości około 50 000 USD na nowy samochód za drzwiami. Będzie ciasno jak na samochód elektryczny, ale myślę, że nie powinien kupować EV, jeśli nie może ładować w domu.

Petrina Gentile: Niestety zgadzam się z Tobą – gdyby nie miał stacji ładującej w garażu podziemnym, ładowanie na stacjach publicznych byłoby uciążliwe i czasochłonne.

Richardsona: Komentator w poprzedniej kolumnie wspomniał, jak stacje ładowania Tesli w centrum Vancouver zapełniają się każdego ranka, ponieważ właściciele chcą warunków jazdy Tesli, ale nie mają możliwości ładowania w swoich mieszkaniach. Czekanie na naładowanie samochodów to dla nich strata godziny.

poganie: Gdybym posiadał samochód elektryczny, zdecydowanie zainwestowałbym w domową ładowarkę, aby mógł ładować się przez noc. Nie warto tracić dodatkowego czasu i kłopotów z pójściem do publicznej stacji ładowania. A jeśli Simon nie ma takiej możliwości, lepiej by było, gdyby kupił paliwooszczędny samochód na benzynę. Ale dajmy mu kilka opcji, ponieważ patrzy na zelektryfikowany pojazd, taki jak hybrydowy pojazd elektryczny typu plug-in. Gdzie chcesz zacząć?

Richardsona: Uwielbiam hybrydy typu plug-in lub PHEV. Jedź po mieście na napędzie elektrycznym, a po wsi na gazie. Ładuj w domu lub na stacji publicznej, gdy jest to wygodne, a nie wtedy, gdy musisz. Patrzę na PHEV jako na mój następny samochód, ale obecnie trudno go znaleźć. Hyundai i Kia są prawdopodobnie najbardziej dostępne, ale dealerzy o tym wiedzą i niektórzy pobierają dodatkowe opłaty.

READ  Co może oznaczać dla kanadyjskiego rynku mieszkaniowego plan zakupu domu o wartości 1 miliarda dolarów

poganie: Tak, to okropne. Niektórzy pobierają tysiące więcej niż sugerowana cena. To nie fair w stosunku do konsumentów. Ale odradzam. Co sądzisz o Simonie – może Kia Niro?

Richardsona: Niro ma odpowiednią cenę i nie powinieneś długo czekać, aby go odebrać. Właśnie jeździłem w pełni elektryczną wersją nowego modelu. Jeździłeś PHEV-em?

poganie: Jeździłem wszystkimi trzema wersjami: PHEV, hybrydową i całkowicie elektryczną. Niro został całkowicie przeprojektowany na rok 2023 i wygląda bardziej elegancko niż pierwsza generacja. Bardzo podoba mi się nowy PHEV. Otrzymuje większy zasięg elektryczny do 55 kilometrów – wzrost o 13 kilometrów w porównaniu z ostatnią wersją. PHEV ma 1,6-litrowy silnik hybrydowy z silnikiem elektrycznym o mocy 62 kW i akumulatorem litowo-polimerowym o pojemności 11,1 kWh. i 180 koni mechanicznych i 195 Nm momentu obrotowego. Byłem mile zaskoczony jej występem i łagodnym zachowaniem.

Richardsona: Czy uważasz, że napęd typu plug-in różni się od tradycyjnej wersji hybrydowej?

poganie: Zrobiłem. Właściwie wolałem PHEV od tradycyjnej hybrydy. Hybryda czasami wydawała się słaba i rozczarowująca, zwłaszcza podczas przyspieszania. Ma 1,6-litrowy silnik hybrydowy z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW i polimerowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 1,32 kWh, który zapewnia zaledwie 139 koni mechanicznych przy tym samym momencie obrotowym 195 Nm. Nie najbardziej imponujące liczby.

Richardsona: Narody. Tak się składa, że ​​w tym tygodniu jeżdżę Kia Sportage PHEV, która jest większa od Niro i bardzo sprawna. Nie ma takiego zasięgu elektrycznego jak pozostałe dwa, ale jest zabawnym i wygodnym pakietem. Sam poważnie się nad tym zastanawiam.

poganie: Simon nie potrzebuje większego, droższego Sportage PHEV — jeździ Jettą w przedziale cenowym 40 000 USD. Niro Hybrid kosztuje 29 995 USD, a hybryda biodegradowalna Hybrid kosztuje 37 995 USD przed opodatkowaniem, wysyłką i kontrolą przed dostawą. To jest w jego budżecie.

READ  Emeryt jest „w szoku” po tym, jak Canada Post znalazła brakujący czek na spadek na kwotę 300 000 dolarów

Richardsona: Masz rację, Sportage jest większy niż potrzebuje Simon, ale chodziło mi o to, że Kia ma technologię, którą odkryła w tych dniach. Firma wie, czego ludzie naprawdę chcą od samochodu. Również Hyundai, który jest spółką macierzystą Kia w Korei.

poganie: Porozmawiajmy o Hyundaiu. A co z Koną?

Richardsona: Kona to fajny samochód, który Simon prawdopodobnie doceniłby, ale jest to wszystko albo nic elektrycznego: albo benzyna, albo w pełni elektryczny, bez opcji hybrydowych. Tak to jest z małymi pojazdami. Jedną z zalet lekkości jest bycie samochodem elektrycznym, ale w samochodach hybrydowych chodzi przede wszystkim o oszczędzanie paliwa, a zwykłe samochody zużywają już tak mało gazu, że nie warto instalować dodatkowych silników. Hybrydowy Hyundai Elantra poradzi sobie jednak z tym zadaniem.

poganie: To dobra opcja. Jest oszczędny pod względem zużycia paliwa i zaczyna się od mniej niż 30 000 USD przed opodatkowaniem, wysyłką i PDI. Więc zmieści się w jego budżecie.

Richardsona: Simon nie prosi o crossovera ani SUV-a – jest zadowolony z sedana takiego jak Jetta, o ile pasuje do jego kijów golfowych. Rowery można umieścić na bagażniku na hak holowniczy. Może być również zadowolony z hybrydowej Toyoty Corolli za 29 100 USD lub, co najważniejsze, hybrydy typu plug-in Prius Prime, która zaczyna się od 37 000 USD przed rabatami, jeśli uda mu się taką znaleźć.

Toyotę Prius Prime z 2023 roku.notatka

poganie: To wielka sprawa, ale są to dobre opcje. Podoba mi się tradycyjna hybryda Corolli, ponieważ nie będzie też musiała martwić się o ładowanie. Jest wygodny, dobrze się prowadzi i ma przystępną cenę.

Richardsona: Myślę, że Simonowi spodoba się elektryfikacja Priusa Prime, nie wspominając już o większym komforcie, który będzie niezawodny i dobrze utrzyma swoją wartość. W tym roku pojawi się również zaktualizowany model. Jeśli Simonowi się podoba, powinien teraz wpłacić kaucję i jeździć swoją Jettą, dopóki jego Toyota nie będzie gotowa.

READ  Rosnący przemysł technologiczny Palestyny ​​został rozdarty przez wojnę między Izraelem a Hamasem

poganie: Zgadza się – może minąć trochę czasu, zanim go dostanie. Jeśli więc Simonowi się spieszy, Hyundai i Toyota chętnie szybciej sprzedają mu hybrydę Elantrę lub Corollę.

Hybrydowy Hyundai Elantra 2023.Drew Phillips / Biuletyn

Jaki samochód powinieneś kupić? Napisz do Marka i Petriny na adres [email protected] I użyj „dowolnego samochodu” jako części tematu. Odpowiedzi na e-maile z różnymi tematami mogą nie zostać udzielone.

Zakup nowego samochodu? Sprawdź, co nowego Konstrukcja i cena Globe Drive Narzędzie do przeglądania najnowszych rabatów, wyprzedaży i cen nowych samochodów osobowych, ciężarowych i SUV-ów. Kliknij tutaj aby otrzymać swoją cenę.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *