Punkt zwrotny Virgin Galactic SPCE

Punkt zwrotny Virgin Galactic SPCE

Statek kosmiczny VSS Unity odpalił swój silnik podczas lotu kosmicznego Unity 25 25 maja 2023 r.

Galaktyka Panny

Biuletyn Space Investing CNBC oferuje m.in PiątyZaangażuj się w eksplorację kosmosu i prywatyzację, dostarczane prosto do Twojej skrzynki odbiorczej. Michael Sheetz z CNBC informuje o najnowszych wiadomościach, aktualnościach dla inwestorów i ekskluzywnych wywiadach na temat najlepszych firm osiągających nowe wyżyny. Zarejestruj się, aby otrzymywać przyszłe wydania.

Mijają lata, miesiące.

Po Virgin Galactic W zeszłym tygodniu lecąc swoim najnowszym ewolucyjnym lotem kosmicznym, który został uwieńczony sukcesem, łatwo byłoby uwierzyć, że firma zajmująca się turystyką kosmiczną stoi w punkcie zwrotnym. Loty komercyjne wreszcie się rozpoczną i aspiruje do przewiezienia pierwszych pasażerów z biletami.

Ale historia Virgin Galactic nie dotyczy pierwszego operacyjnego lotu kosmicznego, ponieważ był już dawno spóźniony. Chodzi o kadencję – czyli o to, jak szybko firma może bezpiecznie zwiększyć tempo komercyjnych lotów kosmicznych.

Turystyka kosmiczna jest pełna tajemnic i cudów, a związane z nią finanse nie są wyjątkiem. Na przykład nadal nie wiemy na pewno, jak długi będzie prywatny lot SpaceX na orbitę, a firma Elona Muska zrealizowała już trzy z nich. Ale dzięki statusowi Virgin Galactic jako spółki publicznej wyniki finansowe są jawne. I znowu chodzi o rytm.

Virgin Galactic ma obecnie jeden statek kosmiczny, VSS Unity. Dyrektor generalny Michael Colglazier uważa, że ​​tak Zrób dwie wycieczki Zanim firma uderzyła w miesięczną kadencję tym samochodem. Był to jej drugi statek kosmiczny, VSS Imagine skutecznie zmarginalizowani Pod koniec ubiegłego roku, więc nie jest jasne, kiedy i czy wejdzie do służby. Colglazier podkreślił, że zasoby Virgin Galactic koncentrują się na opracowaniu nowej generacji statku kosmicznego klasy „Delta” – jednak nie oczekuje się, że rozpoczną się one Latający pasażerowie do 2026 roku.

READ  CUMINU zmienia przestrzeń treści dla dorosłych

A więc matematyka. Virgin Galactic sprzedało około 600 biletów w cenie 250 000 USD lub mniej, co stanowiło większość wszystkich rezerwacji. Virgin Galactic przewozi jednocześnie maksymalnie trzech pasażerów, a także głównego instruktora astronautów, Beth Moses, podczas lotów testowych Unity. Latanie bez Mosesa lub innego korporacyjnego przewodnika może zapewnić dodatkowe miejsce, ale nadal pozostawia Virgin Galactic ze 150 do 200 klientami Unity do złapania, zanim dotrze do tych, którzy zapłacą najwyższą cenę w wysokości 450 000 USD. siedziba.

Nawet w optymistycznym scenariuszu, w którym Virgin Galactic doprowadzi Unity do miesięcznego rytmu lotów z czterema pasażerami do końca tego roku, będzie to około 25 lotów, czyli 25 milionów dolarów, zanim statek kosmiczny Delta wejdzie do służby. To skokowy skok w stosunku do tego, co firma zrobiła od czasu jej założenia w 2004 roku. Ale niewiele to zmieni. Ponad 100 milionów dolarów w kwartale, w którym firma traci w międzyczasie.

Tak, Virgin Galactic ma blisko 900 milionów dolarów w gotówce i akcjach, aby w międzyczasie nadal pokrywać straty. Ale te pieniądze wyczerpią się, a przychody nie będą duże do zastąpienia, zanim Delta Critical wejdzie do służby zgodnie z obecnym harmonogramem.

Colglazier opisał deltę jako „ekonomiczny silnik” W przypadku Virgin Galactic przychody szacuje się na ponad 2,7 miliona dolarów na lot. Powiedział, że statek kosmiczny byłby w stanie spłacić koszty budowy w ciągu sześciu miesięcy, gdyby latał co tydzień. Ale firma musi najpierw sprawić, by latał, a lata opóźnień w rozwoju jednostki niekoniecznie wróżą dobrze.

I jest jeszcze jedna, choć spekulacyjna zmarszczka: w którym momencie znika tajemnica i cud latania samolotem kosmicznym z napędem rakietowym i spędzania dwóch minut w stanie nieważkości? Przyznane, przynajmniej Dwa miliony zamożnych ludzi jest teraz bardzo zainteresowanych w płaceniu za tę usługę. Ale miejsce za pół miliona dolarów może wydawać się mniej wartościowe, gdy wprowadziło się już kilka tysięcy osób. Niedoskonałym, ale użytecznym porównaniem jest wyczerpujące, warte prawie 50 000 $ doświadczenie zdobyte podczas wspinaczki na Mount Everest. Zrobiło to ponad 6000 osób, a przedsięwzięcie jest pełne – po prostu nie wychodzi.

READ  Kody Space Shooter (marzec 2023)

Tym samym punktem zwrotnym dla Virgin Galactic nie jest przewiezienie pierwszych pasażerów. Leci na pięćdziesiąt, sto, tysiąc. Widzieliśmy, jakie to trudne, np Nowy Shepard od Blue Origin wciąż stoi w miejscu, pomimo kilku udanych lotów załogowych, po nieudanym uruchomieniu ładunku. Dopóki jakakolwiek suborbitalna firma zajmująca się turystyką kosmiczną nie osiągnie spójności, model biznesowy się nie sumuje.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *