Jedna z głównych kanadyjskich linii lotniczych ostrzegła klientów, że dwa razy tego samego dnia mogą spodziewać się opóźnień spowodowanych awarią systemu.
W serii wiadomości opublikowanych w środę w mediach społecznościowych WestJet stwierdził, że „doświadczył opóźnień w całej sieci” z powodu problemów z partnerem obsługującym rezerwacje, firmą Sabre.
Pisząc na platformie „X”, znanej wcześniej jako Twitter, WestJet stwierdził, że opóźnienia te dotknęły nie tylko jego klientów, ponieważ Dotknęło to „wiele linii lotniczych”..
W e-mailu do CTV News Calgary rzecznik firmy poinformował, że awaria dotknęła wiele linii lotniczych korzystających z tej samej usługi.
„Ponadto w związku z tą awarią dowiedzieliśmy się, że (Kanadyjska Agencja Służb Granicznych) doświadczyła awarii systemu, która pogłębiła opóźnienia odczuwane przez naszych gości” – powiedziała Julia Kaiser w e-mailu.
Linia lotnicza z siedzibą w Albercie nie podała żadnych szczegółów na temat zakresu skutków poza odnotowaniem opóźnień, dlatego nie było jasne, ile opóźnień lotów wynikało z zakłóceń w świadczeniu usług.
W środę w Toronto co najmniej 21 lotów wydawało się opóźnionych, ale nie wiadomo, ile z tych opóźnień ma związek z problemem Sabre.
Na zachodnim wybrzeżu Vancouver od środy rano opóźnionych było 12 przylatujących i odlatujących samolotów WestJet. Opóźnionych było także wiele lotów innych linii lotniczych, więc rzeczywista liczba może być wyższa lub niższa, w zależności od przyczyny każdego opóźnienia.
Spośród lotów WestJet do i z Montrealu wszystkie loty WestJet są oznaczone jako „opóźnione” lub „poprawiony czas”, z wyjątkiem dwóch zaplanowanych wieczornych odlotów, dla których „status” nie został jeszcze opublikowany.
Na stronie internetowej YYC wydaje się, że większość lotów WestJet do i z międzynarodowego lotniska w Calgary nie uległa zmianie lub wystąpiły jedynie niewielkie opóźnienia, ale w przypadku niektórych lotów nie podano zmienionego czasu ani statusu, a co najmniej jeden został odwołany.
W aktualizacji po godzinach firma skierowała osoby z takimi pytaniami do A Strona zawierająca numery obsługi klienta.
WestJet napisał, że problem został rozwiązany tuż przed godziną 15:00 czasu wschodniego.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”