Mercedes-Benz jest pierwszym niemieckim producentem samochodów, który zastosował złącze ładowania EV firmy Tesla

Mercedes-Benz jest pierwszym niemieckim producentem samochodów, który zastosował złącze ładowania EV firmy Tesla

Mercedes-Benz jest najnowszym producentem samochodów, który zobowiązał się do przyjęcia złączy ładowania pojazdów elektrycznych Tesli do swoich samochodów, przybliżając firmę Elona Muska o krok do całkowitej dominacji w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych.

Począwszy od 2024 roku niemiecki producent samochodów będzie oferował swoim klientom przejściówki umożliwiające dostęp do stacji doładowania Tesla Supercharger, które korzystają z północnoamerykańskiej standardowej wtyczki i gniazda ładowania (NACS). A w 2025 roku Mercedes rozpocznie produkcję samochodów elektrycznych wykorzystujących port ładowania Tesli, eliminując potrzebę stosowania adaptera.

Firma dołącza do Forda, GM i Volvo, Gwiazda Polarnaoraz Rivian w przyjęciu złącza Tesli, które szybko staje się de facto standardem ładowania w Ameryce Północnej i Europie. Mercedes jest także pierwszym niemieckim producentem samochodów, który wskoczył na modę Tesli, wywierając presję na Volkswagena i BMW, aby poszli w jego ślady. Volkswagen wraz z Hyundaiem, Kią i Stellantisem potwierdzili wcześniej, że prowadzą rozmowy z Muskiem w sprawie certyfikacji NACS.

Firma dołącza do Forda, GM, Volvo, Polestar i Rivian, wdrażając złącze Tesli

Mercedes ogłosił również, że planuje rozszerzyć swoją sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej do 400 hubów z ponad 2500 „ładowarek dużej mocy”, które również powiększą się o złącze NACS Tesli. Firma planuje zainstalować 2000 hubów z 10 000 ładowarek na całym świecie.

Mercedes ogłosił na początku tego roku, że współpracuje z ChargePoint i MN8, firmą zajmującą się energią słoneczną, w celu zainstalowania ładowarek w dużych miastach i wzdłuż głównych autostrad. Otwarcie pierwszych stacji, które będą dostępne dla posiadaczy pojazdów elektrycznych marki Mercedes i innych niż Mercedes, planowane jest na czwarty kwartał 2023 roku.

Supercharger Tesli jest powszechnie uznawany za lepszy od wielu stacji ładowania pojazdów elektrycznych innych firm, z których większość jest wyposażona we wtyczki Combined Charging System (CCS) i rzadziej używany standard ładowania CHAdeMO. Firma twierdzi, że ma 45 000 Superchargerów na całym świecie, z czego 12 000 w Stanach Zjednoczonych. Według Departamentu Energii Tesla obsługuje około 2000 stacji szybkiego ładowania w Stanach Zjednoczonych, a także około 5000 ładowarek poziomu 2.

READ  Wall Street przed tygodniem Fani tapet Fed mówią o wznowieniu handlu „deflacyjnego”

I podczas gdy inne stacje ładowania pojazdów elektrycznych borykają się z usterkami oprogramowania, postrzępionymi kablami i zepsutymi ładowarkami, Tesla twierdzi, że jej doładowania są prawie idealne pod względem niezawodności. Firma twierdzi, że średni czas pracy witryn Supercharger w zeszłym roku wyniósł 99,95%, co oznacza nieznaczny spadek w porównaniu z 99,96% w 2021 r.

Przez lata Superchargery Tesli były dostępne wyłącznie dla właścicieli Tesli – ale to się zmieniło, gdy firma zaczęła zapewniać dostęp do pojazdów elektrycznych innych niż Tesla w Europie. W zeszłym roku administracja Bidena ogłosiła, że ​​Tesla zacznie robić to samo w Stanach Zjednoczonych jako warunek wstępny skorzystania z 7,5 miliarda dolarów na ładowanie pojazdów elektrycznych w ponadpartyjnym rachunku za infrastrukturę.

W przeciwieństwie do Europy, ładowarki Tesli w USA używają zastrzeżonego złącza – to była „konkurencyjna fosa” Tesli, coś, co początkowo zapewniało ochronę przed innymi producentami samochodów. Złącze NACS jest mniejsze niż złącze CCS, co zmniejsza prawdopodobieństwo jego awarii. Aby umożliwić dostęp do ładowarek pojazdom innych niż Tesla, firma zainstalowała urządzenie o nazwie „Tesla”.Magiczny Doktorgdzie adapter CCS jest nakładany na złącze.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *