Kobieta z Ontario traci 12 000 dolarów w związku z oszustwem typu phishing

Kobieta z Ontario traci 12 000 dolarów w związku z oszustwem typu phishing

Kiedy w zeszłym roku z kobietą z Ontario skontaktował się ktoś, kto twierdził, że pracuje w jej banku, powiedziała, że ​​osoba po drugiej stronie telefonu ma tak wiele informacji o jej kontach, że pomyślała, że ​​rozmowa musi być prawdziwa.

„Był w stanie podać moje imię i nazwisko oraz informacje o moim koncie bankowym, a także był w stanie powiedzieć mi, ile mam na karcie kredytowej. Więc naprawdę pomyślałem, że to TD Bank” – powiedziała Amanda Lew ze Stony Creek w Ontario. dla CTV News Toronto.

Dzwoniąca pamięta, że ​​jej konto zostało zhakowane i że musi przelać z niego pieniądze, aby chronić swoje pieniądze.

Lu dodał: „Rozmówca powiedział, że oszuści to pracownicy TD włamujący się na konto. Panikowałem. Znał numer oddziału, znał mój adres. Wydawało się, że wie wszystko i dlatego się w nim zakochałem”.

Lawowi powiedziano, aby wypłaciła pieniądze z jej konta i przelała je za pomocą maszyny bitcoinowej, do której polecili jej się udać. W sumie straciłem 12 000 $ w oszustwie.

Kiedy Law skontaktował się z TD Bank w sprawie straty, bank wysłał jej korespondencję, w której napisano: „Osoba odpowiedzialna ma dostęp do twoich informacji finansowych. Jesteś odpowiedzialny za ich ochronę zgodnie z warunkami umowy. Twoja prośba o zwrot kosztów została odrzucona ”.

Rzecznik TD Bank powiedział również CTV News Toronto: „Chociaż nie możemy mówić o szczegółach żadnej sprawy klienta, mogę potwierdzić, że ta sprawa jest nadal badana przez nasz zespół ds. oszustw. Okoliczności każdego klienta są różne i są odpowiednio oceniane”.

Rich Quattrocchi jest wiceprezesem ds. transformacji cyfrowej w Mutare Software, firmie, która stworzyła filtr ruchu głosowego, aby zatrzymać fałszywe połączenia telefoniczne dla firm, aby pomóc zmniejszyć zagrożenia cyberbezpieczeństwa. Podejrzewa, że ​​informacje Law zostały prawdopodobnie skradzione z sieci lub usunięte z mediów społecznościowych i wykorzystane do przekonania jej, że kontaktuje się z bankiem.

READ  Dla niektórych mieszkańców RPA w Kolumbii Brytyjskiej nowy zakaz podróżowania sprawia wrażenie, jakby brakowało Ci tchu

Quattrocchi powiedział: „Jej informacje najprawdopodobniej zostały sprzedane w ciemnej sieci, więc znają jej imię, bank, z którego korzysta, całą historię jej życia. Istnieją różne rodzaje oszustw, ale oszustwa finansowe są obecnie jednym z największych każą ci przenosić pieniądze i przekazywać pieniądze.” „.

Aby uniknąć tzw Oszustwa typu phishingUważaj na dzwoniących, którzy chcą poufnych informacji i uważaj na nieznane lub automatyczne połączenia. Uważaj na taktykę zastraszania, a jeśli ktoś twierdzi, że jest w Twoim banku, rozłącz się i oddzwoń, korzystając z publicznego numeru telefonu banku.

W międzyczasie Lu powiedziała, że ​​uważa, że ​​bank powinien zwrócić pieniądze, które zostały od niej oszukane, i martwi się, co przyniesie przyszłość.

Powiedziała: „Czuję, że powinniśmy przynajmniej odzyskać część pieniędzy. Boję się teraz korzystać z aplikacji. Boję się otwierać e-maile i boję się klikać cokolwiek”.

Aby powstrzymać oszustów dzwoniących, możesz także pobrać aplikacje, które będą blokować spam i niechciane połączenia robo. Według analityka technologicznego Carmi Levy, niektóre godne uwagi tytuły w tej kategorii to Robo Shield, Truecaller, Hiya, Call Control i RoboKiller.

Niektóre aplikacje są bezpłatne, a za niektóre trzeba zapłacić, ale żadna z nich nie zatrzyma całkowicie każdej rozmowy, więc nadal musisz być ostrożny.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *