Kiedy w zeszłym roku z kobietą z Ontario skontaktował się ktoś, kto twierdził, że pracuje w jej banku, powiedziała, że osoba po drugiej stronie telefonu ma tak wiele informacji o jej kontach, że pomyślała, że rozmowa musi być prawdziwa.
„Był w stanie podać moje imię i nazwisko oraz informacje o moim koncie bankowym, a także był w stanie powiedzieć mi, ile mam na karcie kredytowej. Więc naprawdę pomyślałem, że to TD Bank” – powiedziała Amanda Lew ze Stony Creek w Ontario. dla CTV News Toronto.
Dzwoniąca pamięta, że jej konto zostało zhakowane i że musi przelać z niego pieniądze, aby chronić swoje pieniądze.
Lu dodał: „Rozmówca powiedział, że oszuści to pracownicy TD włamujący się na konto. Panikowałem. Znał numer oddziału, znał mój adres. Wydawało się, że wie wszystko i dlatego się w nim zakochałem”.
Lawowi powiedziano, aby wypłaciła pieniądze z jej konta i przelała je za pomocą maszyny bitcoinowej, do której polecili jej się udać. W sumie straciłem 12 000 $ w oszustwie.
Kiedy Law skontaktował się z TD Bank w sprawie straty, bank wysłał jej korespondencję, w której napisano: „Osoba odpowiedzialna ma dostęp do twoich informacji finansowych. Jesteś odpowiedzialny za ich ochronę zgodnie z warunkami umowy. Twoja prośba o zwrot kosztów została odrzucona ”.
Rzecznik TD Bank powiedział również CTV News Toronto: „Chociaż nie możemy mówić o szczegółach żadnej sprawy klienta, mogę potwierdzić, że ta sprawa jest nadal badana przez nasz zespół ds. oszustw. Okoliczności każdego klienta są różne i są odpowiednio oceniane”.
Rich Quattrocchi jest wiceprezesem ds. transformacji cyfrowej w Mutare Software, firmie, która stworzyła filtr ruchu głosowego, aby zatrzymać fałszywe połączenia telefoniczne dla firm, aby pomóc zmniejszyć zagrożenia cyberbezpieczeństwa. Podejrzewa, że informacje Law zostały prawdopodobnie skradzione z sieci lub usunięte z mediów społecznościowych i wykorzystane do przekonania jej, że kontaktuje się z bankiem.
Quattrocchi powiedział: „Jej informacje najprawdopodobniej zostały sprzedane w ciemnej sieci, więc znają jej imię, bank, z którego korzysta, całą historię jej życia. Istnieją różne rodzaje oszustw, ale oszustwa finansowe są obecnie jednym z największych każą ci przenosić pieniądze i przekazywać pieniądze.” „.
Aby uniknąć tzw Oszustwa typu phishingUważaj na dzwoniących, którzy chcą poufnych informacji i uważaj na nieznane lub automatyczne połączenia. Uważaj na taktykę zastraszania, a jeśli ktoś twierdzi, że jest w Twoim banku, rozłącz się i oddzwoń, korzystając z publicznego numeru telefonu banku.
W międzyczasie Lu powiedziała, że uważa, że bank powinien zwrócić pieniądze, które zostały od niej oszukane, i martwi się, co przyniesie przyszłość.
Powiedziała: „Czuję, że powinniśmy przynajmniej odzyskać część pieniędzy. Boję się teraz korzystać z aplikacji. Boję się otwierać e-maile i boję się klikać cokolwiek”.
Aby powstrzymać oszustów dzwoniących, możesz także pobrać aplikacje, które będą blokować spam i niechciane połączenia robo. Według analityka technologicznego Carmi Levy, niektóre godne uwagi tytuły w tej kategorii to Robo Shield, Truecaller, Hiya, Call Control i RoboKiller.
Niektóre aplikacje są bezpłatne, a za niektóre trzeba zapłacić, ale żadna z nich nie zatrzyma całkowicie każdej rozmowy, więc nadal musisz być ostrożny.
„Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży.”