Każda marka chce uczestniczyć w marketingu kosmicznym

Każda marka chce uczestniczyć w marketingu kosmicznym

Pierwszy amerykański komercyjny statek kosmiczny na Księżyc wygląda trochę jak budka bankomatowa z nogami. Ten latoPlanuje to prywatna firma kosmiczna Intuitive Machines początek Lądownik Nova-C z Cape Canaveral, po którym latający bankomat spędzi kilka dni pędząc przez atmosferę w kierunku bieguna południowego księżyca. Kamera zostanie odłączona, aby nagrać nasze lądowanie z powrotem na ziemi – a na dnie statku, pod amerykańską flagą, widzowie zauważą logo Columbia Sportswear. Podobnie jak pojazdy NASCAR, następna misja na Wielki Księżyc będzie ozdobiona reklamą. Jest to część umowy marketingowej, która obejmuje również powlekanie powierzchni sondy technologią Omni-Heat Infinity firmy Columbia Sportswear, materiałem izolacyjnym pierwotnie zaprojektowanym dla jej kurtek.

Marki trafiły na każdy możliwy typ kampanii marketingowej (Witryny sklepowe pod wodąI Szczoteczki do zębów dostarczone dronem), ale w przeszłości przestrzeń nie miała wpływu na reklamy zalewające nas z powrotem na Ziemię. Nigdy więcej. Marketing rozwija się w kosmosie: w Japonii ucieczka Lądownik, który wydawał się gotowy do podboju intuicyjnych instrumentów księżyca, został udekorowany logo Dla Japan Airlines, Suzuki i SMBC – czyli przed nim rozbił się Na Księżycu pod koniec kwietnia. Astronauci podróżujący prywatną misją kosmiczną Axiom na Międzynarodową Stację Kosmiczną mogą spodziewać się specjalnie zaprojektowanego butelki szampana Francuski dostawca GH Mumm jest na pokładzie, chcąc podkreślić „awangardowego ducha” swojego napoju. A Voyager Space, prywatna firma budująca komercyjną stację kosmiczną, ma z tym umowę Hiltona zaprojektować swoje mieszkanie jako jej „oficjalny partner hotelowy”.

Zmieniło się to, że żyjemy mocno w epoce kosmicznego kapitalizmu. SpaceX Elona Muska pomaga ok dwie trzecie startów kosmicznych NASA, a projekt Blue Origin Jeffa Bezosa został już ukończony Sześć udanych Turystyka kosmiczna misje. Mówiąc ciszej, seria zmian organizacyjnych otworzyła drzwi dla większej liczby firm: intuicyjne maszyny korzystają z programu NASA o nazwie Commercial Lunar Payload Services, który umożliwia prywatnym firmom wysyłanie sprzętu naukowego i technologicznego na Księżyc. Mając na uwadze marże zysku, firmy te pozwalają markom umieszczać swoje logo na statkach kosmicznych i tworzyć akrobacje promujące ich produkty. Nie ma czegoś takiego jak przestrzeń, która budziłaby zachwyt i podziw, ale co dzieje się z tymi uczuciami, gdy przestrzeń kosmiczna jest tak samo wypełniona reklamami, jak każdy inny aspekt naszego życia?

READ  Odkrycie rzadkiego 17-funtowego meteorytu na Antarktydzie

Mając taką możliwość, marki zamienią wszystko w reklamę. mówi Anna Badger, prezes Outdoor Advertising Association of America, grupy skupiającej się na reklamach, takich jak billboardy, które ludzie widzą przed swoimi domami. Reklama kosmiczna sięga co najmniej 1993 roku, kiedy to mała firma z Georgii o nazwie Space Marketing Inc. ogłaszać Planuje wystrzelenie billboardu w kosmos. Ameryka go nie lubiła. Jeden członek Kongresu ostrzeżony Możliwość, że „każdy wschód i zachód słońca będzie emitował logo Coca-Coli, General Motors lub Marlboro Man”. Marketing kosmiczny porzucił swoje plany, aw 2000 roku Kongres je porzucił Zakazany „natrętna propaganda kosmiczna”, którą zdefiniowała jako jakąkolwiek pozaziemską reklamę, którą można zobaczyć gołym okiem z Ziemi.

Ta zasada obowiązuje do dziś, ale marki wybierają prostsze formy reklamy: umieść swój produkt na Księżycu lub stacji kosmicznej, a następnie sfotografuj go, aby pokazać ludziom z powrotem na Ziemi. Przez lata było kilka rzadkich kampanii marketingowych tego rodzaju z Rosyjską Agencją Kosmiczną, ale nie z NASA, która odrzucić Wyjechać Astronauci promują produkty lub reklamodawcy korzystają z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Pod koniec lat 90. Pizza Hut wycofała się Umieść logo Podczas rosyjskiej misji kosmicznej Pepsi zapłacił rosyjskim kosmonautom siedmioma cyframi, aby pozowali obok wysokiej na cztery stopy repliki ich puszki po napojach i izraelskiej marki żywności Tnuva. zatrudniony Rosyjski astronauta kręci 90-sekundową reklamę jednego ze swoich produktów mlecznych, dysponując budżetem przekraczającym 800 000 dolarów w przeliczeniu na dzisiejsze dolary.

Tego typu reklamy kosmiczne są obecnie na porządku dziennym, i to nie tylko z powodu wszystkich firm nastawionych na zysk, które weszły do ​​​​biznesu kosmicznego. Chociaż astronauci nadal pracują nie może wspierać produktów, w 2019 roku NASA zaczęła wpuszczać reklamodawców na stację kosmiczną. Od tego czasu firmy takie jak m.in AdidasyI Estee LauderI lalka Barbie Wysłali swoje produkty na Międzynarodową Stację Kosmiczną, a następnie wykorzystali akrobacje reklama. Wygląda na to, że SpaceX nie sprzedawał reklam swojego lądownika – chociaż pojawił się pomysł Budowa billboardów kosmicznych— ale te nowe firmy niosą ze sobą nieskończone możliwości reklamowe, głównie ze względu na realia ekonomiczne tej przestrzeni. Prywatne misje kosmiczne są przedsięwzięciem ryzykownym finansowo, wymagającym ogromnych nakładów finansowych na misje, które nie zawsze kończą się sukcesem. Jeden z pierwotnych uczestników programu Commercial Lunar Payload Services NASA, Masten Space Systems, już złożył wniosek bankructwo Operacje zostały wstrzymane.

READ  Nowe, dziwne skamieliny rzucają światło na starożytny plankton

Zdobycie części misji kosmicznej nie jest tanie. Alan Feinhersh, współzałożyciel Metatron, firmy reklamowej reprezentującej Intuitive Machines, nie chciał ujawnić warunków umowy, ale powiedział mi, że te partnerstwa kosmiczne zazwyczaj mają koszt „siedmiocyfrowy plus” (co sprawia, że ​​reklama kosmiczna Prawie równe z reklamą Super Bowl). Partnerstwo marki warte milion dolarów może blednąć w porównaniu z misją księżycową, którą mogłoby objąć Miliardy dolarów, ale jako sposób na obejście marży zysku, firmy nie wydają się dostrzegać żadnych wad. „Naszą praktyką jest identyfikowanie przyszłych modeli biznesowych, które sprawią, że loty kosmiczne i miejsca na niskiej orbicie okołoziemskiej staną się zrównoważonym biznesem” – powiedział mi Tejpaul Bhatia, dyrektor ds. „Tak, branding i marketing są tego częścią”.

Oczywiście marki też coś z tego czerpią. W szczególności misje na Księżyc są wciąż tak nowe, że zdjęcia tych lądowników — logo marki i wszystko inne — są gotowe, by stać się wirusowe. Nawet nieudane misje mogą nie być tak tragiczne dla marek: kiedy na przykład rozbił się japoński lądownik Ispace, firmy, którym zapłaciły za obecność, nadal posiadały logo pijany W wiadomościach na całym świecie. Trudno sobie wyobrazić, że nawet kosmiczny nerd, który zobaczy w kosmosie logo Columbia Sportswear, wyjdzie i upuści kolejną wypłatę na ubrania firmy, ale nie o to chodzi.

„Czy chcą, żebyśmy polecieli w kosmos i wylądowali na Księżycu? Absolutnie nie”, powiedział mi Haskell Beckham, wiceprezes ds. innowacji w Columbia Sportswear. „Czy nasza izolacja zapewnia lądownikowi korzyści termiczne? Tak”. Firma wydaje się myśleć, że jeśli ludzie zobaczą, że może to uratować statek kosmiczny przed lodowatymi temperaturami w kosmosie, być może będą bardziej skłonni do zakupu zimowego płaszcza Columbia. Fascynacja Amerykanów kosmosem jest silna, powiedział Beckham, a kojarzenie się z kosmosem może być sposobem „na pewno, aby więcej ludzi zdało sobie sprawę, że jesteśmy naprawdę innowacyjną marką odzieżową i obuwniczą”.

Wiele reklam kosmicznych zawiera element eksperymentalny poza samą reklamą. Na przykład Bhatia współpracuje z Amazonem, aby przenieść centrum danych na Księżyc i zobaczyć, jak to wytrzyma. Tymczasem GH Mumm mówi, że wykorzystuje swój lot kosmiczny do testowania smaku szampana poza naszymi ziemskimi granicami. Inne marki nie chcą lecieć w kosmos. Na TikTok i YouTube brytyjski startup o nazwie Sent Into Space przesłał różne elementy, takie jak mikseryI butelki z ketchupema na ekranie zostanie odtworzony plik Klip wideo autorstwa Michaela Bublé Nawet linia lotnicza, w której zaczyna się przestrzeń, produkty te są fotografowane i rejestrowane w mediach społecznościowych.

READ  Transporter 5 SpaceX startuje ze szczątkami 47 osób w celu „pochówku kosmicznego”

Ze względu na dużą różnicę temperatur i poziomów ciśnienia większość produktów konsumenckich nie sprawdza się dobrze w przestrzeni kosmicznej. Alex Keen, dyrektor marketingu w Sent Into Space, powiedział mi, że firma musi dostosować systemy zasilania i sterowania wypuszczonych na rynek mikserów. Jedzenie to Twoje wyzwanie. „Większość produktów spożywczych nie wygląda niesamowicie atrakcyjnie po zamrożeniu do minus 65 stopni” – powiedział Kane. „Gdybyśmy mieli wypuścić na rynek talerz ryby z frytkami, każdy plasterek musiałby być nakładany osobno wykałaczkami lub porcje jedzenia mogłyby wymagać nałożenia na talerz, aby odtworzyć efekty pysznego ugotowanego posiłku”. Taco Bell może lubić soczyste reklamy, ale marka prawdopodobnie nie chce oglądać Doritos Loco Tacos eksplodujących na wysokości 400 000 stóp.

Firmy, które zdecydowały się reklamować w tej przestrzeni, wydają się mieć coś jeszcze wspólnego. W przypadku wielu z nich Bhatia powiedział mi: „Powiedziałbym jednoznacznie, że dyrektor generalny jest maniakiem kosmicznym”. „Wielu dyrektorów generalnych spotyka się ze mną. Mówią rzeczy typu:” Och, jako dziecko pojechałem na obóz kosmiczny i zawsze chciałem być astronautą „i chcą wiedzieć, czy powinni wypuścić reklamę”. Jeśli marketing kosmiczny okaże się czymś więcej niż tylko modą, grozi zepsuciem uroku kosmosu. Reklama może być tak stresująca i nieunikniona dla konsumentów, że może zaśmiecać przestrzeń sloganami fast foodów i korporacyjnymi akrobacjami, osłabiając nasze poczucie zastanawiania się nad wszechświatem. Do pewnego stopnia kapitalizm kosmiczny już to robi, gdy grupa miliarderów odbywa loty w zewnętrzną atmosferę. W końcu możemy w ogóle przestać zwracać uwagę na reklamy kosmiczne, podobnie jak wiele reklam wyświetlanych w telewizji i Internecie. Pierwsza komercyjna misja na Księżyc może wywołać wirusowy moment dla Columbia Sportswear — ale czy będzie to lot 307?

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *