Grigio kupuje fabrykę bibuły w Polsce

Grigio kupuje fabrykę bibuły w Polsce

AB Grigeo podpisało przedwstępną umowę nabycia udziałów w jednej z fabryk Głuchołaskich Zakładów Papierniczych sp., jednej z największych firm branży papierniczej i drzewnej w krajach bałtyckich. z oo (GZP), producenta bibuły i tektury w Polsce.

Spółka zamierza nabyć 100% udziałów w spółce zależnej GZP zarządzającej biznesem bibułkowym w Niedomicach.

Zamknięcie transakcji planowane jest w ciągu 6 miesięcy, z zastrzeżeniem warunków określonych w umowie. Spółka planuje sfinansować akwizycję z własnych źródeł finansowych.

Według dyrektora generalnego AB Grigeo, Tomasa Jozonisa, ekspansja do Polski to strategicznie zaplanowany krok, który pozwoli firmie wzmocnić swoją pozycję na rynku bibuły w Europie Środkowo-Wschodniej i rozszerzyć gamę produktów.

„To obiecujący i stale rozwijający się rynek, oferujący nam szerokie możliwości dystrybucji produktów na terenie Niemiec, Czech, Słowacji, Ukrainy i innych krajów regionu. Posiadana infrastruktura produkcyjna pozwoli nam zoptymalizować koszty logistyki i przenieść najlepszych praktyk zakładu produkcyjnego w Grigiszkach do nowej fabryki. Musimy wzmocnić naszą konkurencyjność poprzez zmiany” – mówi T. Josonis.

Pierwszą akwizycją dla AB Grigeo na polskim rynku jest fabryka bibuły zlokalizowana w Niedomicach, około 90 km na wschód od Krakowa. Obecnie fabryka zatrudnia 175 pracowników, obsługujących maszyny papiernicze i przetwórnie liniowe.

Jak zapowiedział prezes spółki T. Jozonis, w przyszłości planowana jest rozbudowa środowiska produkcyjnego zlokalizowanego na prawie 8 hektarach terenu, wprowadzenie innowacji produkcyjnych i zwiększenie wolumenu produkcji.

Z niezbadanych danych wynika, że ​​roczne przychody oddziału GZP w Niedomicach za rok 2022 wyniosły 40 mln EUR, przy EBITDA na poziomie 3,8 mln EUR. Według dostępnych danych szacunkowa wartość przedsiębiorstwa wynosi 22 mln EUR.

READ  Mieszkaniec Toronto jedzie do Polski, aby przywieźć pluszowe misie przesiedlonym dzieciom ukraińskim

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *