Dyrektor generalny Air Canada przeprasza za bariery w dostępie, wprowadza nowe rozwiązania – Business News

Dyrektor generalny Air Canada przeprasza za bariery w dostępie, wprowadza nowe rozwiązania – Business News

Air Canada przeprasza

Prasa kanadyjska – | Historia: 456497

Dyrektor generalny Air Canada, Michael Russo, przeprasza za brak dostępności linii lotniczej i wprowadza nowe rozwiązania mające na celu poprawę komfortu podróży setek tysięcy niepełnosprawnych pasażerów.

Russo twierdzi, że przewoźnik przyspiesza realizację trzyletniego planu dostępności po niedawnych doniesieniach o złym traktowaniu pasażerów, w tym o incydencie, w wyniku którego mężczyzna ze spastycznym porażeniem mózgowym został zmuszony do wyciągnięcia się z samolotu z powodu braku pomocy.

Mieszkaniec Prince George, Rodney Hodgins, musiał tego lata odwołać lot do Las Vegas.

Hodgins twierdzi, że w sierpniu użył siły górnej części ciała, aby podciągnąć się wzdłuż przejścia samolotu, podczas gdy jego żona Diana trzymała go za nogi, po tym jak nikt z personelu naziemnego linii lotniczej nie był w stanie mu pomóc.

Nowe środki podjęte przez Air Canada obejmują utworzenie menedżera ds. dostępności klienta po ciągłe wejście na pokład pasażerów, którzy najpierw potrzebują pomocy przy wniesieniu windy.

Air Canada zamierza także organizować cykliczne coroczne szkolenia z zakresu dostępności – np. dotyczące korzystania z windy – dla 10 000 pracowników lotniska oraz włączyć pomoce w zakresie mobilności do aplikacji umożliwiającej śledzenie bagażu.

David Lipofsky, profesor wizytujący zajmujący się prawami osób niepełnosprawnych w Western University School of Law, twierdzi, że jako osoba niewidoma boi się podróżować po Kanadzie ze względu na niepewną pomoc, pomimo zmiany przepisów rozpoczętej w 2020 r.

Według kanadyjskiego urzędu statystycznego 63 procent z 2,2 miliona osób niepełnosprawnych, które korzystały z transportu regulowanego na szczeblu federalnym w latach 2019 i 2020, doświadczyło bariery.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *