Dune: Awakening może wreszcie przenieść graczy poza Arrakis na inne planety

Dune: Awakening może wreszcie przenieść graczy poza Arrakis na inne planety

Mniej więcej dziesięć lat temu był okres, kiedy wszystkie gry wideo, zwłaszcza wszystkie gry wideo oparte na silniku Unreal Engine, musiały być brązowe, szare i brudne. Nazywaliśmy ich „Gears of Warrification of Graphics” – skulonymi w wysokich okopach z naszymi konsolami Xbox 360. Survival MMO Dune: Awakening grozi powtórzeniem tego w wielkim stylu: akcja powieści i filmów na jej podstawie rozgrywa się przecież na całej planecie z piasku.

Twórcy Funcomu mają jednak inne plany poprawy estetyki. Po pierwsze, części Przebudzenia rozgrywają się pod ziemią, gdzie znajdują się zarówno rośliny rzeczywiste, jak i kanoniczne, a co za tym idzie, szeroka gama kolorów. Po drugie, Dune: Awakening może ostatecznie opuścić Dune i zabrać nas w podróż na inną planetę.

„W książkach Franka Herberta jest całkiem jasne, że w miejscach ukrytych przez burze piaskowe i szczeliny między kamieniami znajduje się wiele roślin” – powiedział podczas wywiadu przy okrągłym stole Lee Scott Jr., producent wykonawczy gry. W GDC. Podziemne źródła roślinne służą nie tylko do dekoracji, są to oczywiście materiały nadające się do zbioru, a niektóre z najcenniejszych znajdują się w laboratoriach ekologicznych, które zostały opuszczone przez wieki.

„Tak, używamy tego, żeby urozmaicić świat – przepraszam za tę grę słów, ale żeby uzyskać inne otoczenie” – kontynuował Junior. „Bo kiedy jesteś na wydmach, jest dużo brązu, jest dużo skał”, jest dużo piasku. „Chcemy to przełamać i pokazać bardziej tropikalne otoczenie lub bardziej egzotyczne rzeczy”.

Jeśli zaś chodzi o podróżowanie na inne planety uniwersum Dune – jeśli tak się stanie, stanie się to po uruchomieniu Wczesnego Dostępu, aczkolwiek podpowiedzi dotyczące możliwych miejsc docelowych można uzyskać w edytorze postaci w grze, który pozwala wybrać tło i powiązany z nim duży dom. Od złego Harkonnena z kości słoniowej po serdecznych i potężnych Atrydów. „Na początku projektu był Najwyższy Jedi, był Kaladan i wszyscy inni [major] „Zdecydowanie się nad tym zastanowiliśmy” – powiedział Junior. „Jednak wyruszymy tylko do Arrakis, gdzie jest wiele do odkrycia, bo tam nie jest tylko półkula północna, jest też południowa”. (Pudniowa półkula Arrakis jest zablokowana przez tropikalne burze piaskowe – gdybym był twórcą gier, powiedziałbym, że jest to dość oczywista szansa na zmianę tempa gry od połowy do końca.)

READ  Gracze Halo Infinite Xbox chcą zrezygnować z gry międzyplatformowej z powodu oszustwa

„Prawdopodobnie po wystrzeleniu polecimy na inne planety, ale propozycja wystrzelenia nie uwzględnia tego” – kontynuował Junior. „Ale tak, jeśli zobaczę go w drugim filmie, bardzo chciałbym zagrać z nim scenę w Giedi Prime Rzecz czarno-biała Zrobili to tam. Pomyślałem, że to naprawdę przyciąga wzrok.

Również przyciągający wzrok: widok Dune: Awakening sandworms podczas walki, co w pewnym stopniu rekompensuje nieco desperackie uczucie, jakie odczuwam, grając w kolejną grę survivalową w tym roku, 2024. Pełne moje przemyślenia z prezentacji Awakening GDC możesz przeczytać tutaj.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *