Dostrzeżone: Pod maską typowego roweru zjazdowego Specialized

Dostrzeżone: Pod maską typowego roweru zjazdowego Specialized
Od ponad roku wśród entuzjastów technologii krążą plotki i teorie na temat tego, co kryje się pod osłonami prototypu roweru zjazdowego Specialized, ale nowe zdjęcia roweru Finna Illesa w wersji roboczej pozwalają lepiej zrozumieć układ zawieszenia.

Z widocznych części ramy możliwości było tylko tyle, co wynikało z krótkiego łącznika u góry sztycy (który wydaje się pochodzić z modelu Specialized Enduro) i osi haka. Użycie łącznika Horsta było oczywiste, ale osłona zakrywała główne miejsce obrotu, dyszel i łącznik wahacza, które były teraz widoczne.

Łańcuch ze stopu aluminium sterowany CNC obraca się na masywnym głównym sworzniu w pobliżu górnej części łańcucha, ciągnąc kierownicę pod suportem, a łącznik wahacza obraca się wokół czarnej śruby na dolnej podłodze amortyzatora CNC, za trzema mniejszymi srebrne śruby. Ten układ zawieszenia nie jest nową koncepcją – Ancillotti Cycles od lat korzysta z wersji z wahaczami innej niż Horst. W przypadku roweru zjazdowego jedną z głównych zalet jest prawdopodobnie utrzymanie ciężaru roweru na jak najniższym poziomie i wyśrodkowanie.

Tor osi jest prawdopodobnie typowy dla stawu Horsta, który jest prawie pionowy, ale porusza się nieznacznie do tyłu, a następnie zauważalnie do przodu.

Dalszą regulację można łatwo wykonać poprzez wymianę łącznika wahacza lub nawet regulację geometrii poprzez zmianę długości cięgła. Na wahaczu w pobliżu dolnego mocowania amortyzatora widnieje liczba „225”, co oznacza, że ​​testowane są różne długości amortyzatorów i skoki amortyzatorów.

Loic Bruni jechał na rowerze bardzo podobnym do tego, który tu widzimy, chociaż mogło być tam więcej luzu w zakresie kontroli tłumienia, ponieważ widzieliśmy elektroniczne przyciski zamontowane na jego kierownicy.
Zapytany o to Specialized nie wypowiadał się na temat szczegółów ramy i jej przyszłości, ale wspomniał, gdzie wykonano ramę i podał nazwę typu zawieszenia; „Pod dolnym wspornikiem” lub „UBB”.

READ  Apple udostępnia praktyczne prezentacje nowych zestawów słuchawkowych AR/VR

Oto ich oficjalne oświadczenie na temat tego, co nazywają „Projektem Czarnym”.

Sercem tego prototypu jest układ zawieszenia UBB. Ten nowy system połączeń umożliwia nam niezależną regulację kluczowych elementów dynamiki jazdy, w tym rozstawu osi, siły podnoszenia amortyzatora i charakterystyki przeciwdziałania przysiadowi/oporowi hamowania. To oddzielenie nie tylko umożliwia nam dostrajanie motocykli wyścigowych dla elitarnych zawodników, ale także dostarcza nam cennych danych jakościowych i ilościowych.

Większość ludzi nie wie, że te modele rowerów UBB są w 100% starannie wykonane ręcznie w naszym centrum innowacji w Morgan Hill w Kalifornii. Każda rura karbonowa jest ręcznie walcowana przez naszych wewnętrznych ekspertów od pojazdów. Uchwyty, łączniki, wahacz i wszystkie części drążka są precyzyjnie obrabiane CNC w tym samym zakładzie, a proces łączenia jest przeprowadzany precyzyjnie.

System UBB okazał się niezwykle skutecznym narzędziem rozwoju produktu dla naszego zespołu Ride Dynamics, wpływając na rozwój niedawno wprowadzonych na rynek rowerów, a także tych, które będą kształtować przyszłość kolarstwa w wielu dyscyplinach. Zdajemy sobie sprawę, że pytań dotyczących systemu zawieszenia UBB będzie więcej, ale w tej chwili nie podamy dalszych informacji i odsyłamy Cię do naszego oświadczenia Project Black.

Czarny projekt: Specialized opiera się na opiniach zawodowych sportowców podczas opracowywania i testowania zaawansowanych produktów przedprodukcyjnych w prawdziwym świecie
Aplikacje. Dzięki tym informacjom wysokiego szczebla niektóre elementy projektu i produktu ostatecznie pojawią się w przyszłej ofercie produktów detalicznych. Nazywamy to Projektem Czarny.

wyspecjalizowane

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *