Dlaczego samochody elektryczne są tak popularne w Kolumbii Brytyjskiej?

Dlaczego samochody elektryczne są tak popularne w Kolumbii Brytyjskiej?

Według nowego raportu rządowego, w Kolumbii Brytyjskiej tempo sprzedaży pojazdów elektrycznych ponownie przewyższa wszystkie inne prowincje Kanady i wszystkie stany USA.

Brytyjscy Kolumbijczycy decydują się na rezygnację z samochodów benzynowych na rzecz pojazdów elektrycznych w tempie wyższym niż gdziekolwiek w Ameryce Północnej, wynika z nowego raportu prowincji.

Pojazdy elektryczne i inne pojazdy o zerowej emisji – takie jak hybrydy i pojazdy elektryczne zasilane ogniwami paliwowymi – stanowiły 13 procent całej sprzedaży nowych lekkich pojazdów w Kolumbii Brytyjskiej w zeszłym roku, zgodnie z danymi Aktualizacja samochodu o zerowej emisji 2021 Wydany w piątek.

To prawie dwa razy więcej niż w Kalifornii i Quebecu, drugiej i trzeciej co do wielkości jurysdykcji pod względem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej, mówi Mark Zacharias, specjalny doradca grupy badawczej Clean Energy Canada z siedzibą w Simon Fraser University.

Jeśli chodzi o samą wielkość sprzedaży, Kalifornia odpowiadała za prawie połowę całej sprzedaży pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych, podczas gdy Quebec i Kolumbia Brytyjska łącznie odpowiadały za 80 procent sprzedaży w Kanadzie.

W Kolumbii Brytyjskiej liczba zarejestrowanych pojazdów elektrycznych wzrosła do 80 000 z prawie 56 000 w poprzednim roku, co stanowi około 44% wzrost w ciągu jednego roku.

Zakaria mówi, że liczby nie są zaskakujące.

„We wszystkich przypadkach i we wszystkich klasach samochody elektryczne są tańsze na całe życie” – powiedział.

Według Departamentu Energii, Minerałów i Innowacji Niskoemisyjnych przeciętny właściciel samochodu elektrycznego w Kolumbii Brytyjskiej oszczędza od 1800 do 2500 dolarów rocznie, rezygnując z pojazdu napędzanego gazem, a nawet więcej na dłuższą metę dzięki niższym kosztom utrzymania.

Ile zaoszczędzę kupując samochód elektryczny?

Rozważ analizę opublikowaną na początku tego tygodnia od czysta energia kanadaw którym stwierdzono, że Toyota Corolla 2022 napędzana gazem była o 54 procent droższa w całym okresie eksploatacji niż samochód elektryczny Chevy Volt.

Wyceniony na nieco ponad 21 000 $, Corolla jest o połowę niższa od ceny nowego Volta. Badanie wykazało, że za połowę kosztów konserwacji i zaledwie 8 USD za pełne naładowanie Volta w Kolumbii Brytyjskiej właściciele pojazdów elektrycznych zaoszczędziliby prawie 30 000 USD w całym okresie eksploatacji pojazdu.

„Nie potrzebujesz wszystkich zmian, będziesz miał mniej zmian hamulców – to wszystko narasta z czasem” – powiedział Zakaria. „Więc jeśli planujesz zachować samochód przez osiem lub 10 lat, zdecydowanie powinieneś spojrzeć na samochód elektryczny”.

Wybierz elektryczny Chevy zamiast Toyoty na gaz, a właściciel, który przejeżdża 20 000 kilometrów rocznie, zmniejszy roczną emisję dwutlenku węgla o 3,3 tony emisji gazów cieplarnianych.

READ  Ceny ropy nie uległy zmianie pomimo dużego spadku cen ropy naftowej

W innym przykładzie Clean Energy Canada odkrył, że samochód elektryczny Hyundai Kona, drugi najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w Kanadzie w 2021 r., jest o 15 000 $ tańszy w posiadaniu przez cały okres eksploatacji samochodu niż Kona zasilany gazem.

„Jeśli ceny gazu wynoszą średnio 2 dolary, jak widzieliśmy w niektórych częściach Kanady w zeszłym miesiącu, posiadanie elektrycznej Kony jest o 24 000 USD tańsze niż Kona zasilanego gazem” – podsumowano w raporcie.

I chociaż ceny naklejek wciąż mogą zniechęcać potencjalnych nabywców pojazdów elektrycznych, Zacharias twierdzi, że dotacje federalne i prowincjonalne wykonały dobrą robotę, zachęcając wczesnych użytkowników do zmiany.

Ottawa oferuje obecnie zniżkę w wysokości 5000 USD każdemu, kto chce kupić pojazd elektryczny w cenie podstawowej poniżej 45 000 USD. Jednak kilka prowincji oferuje dodatkowe zachęty, co skłania Clean Energy Canada do opisania krajowego systemu zniżek jako „dwóch kanadyjskich historii”.

Na samym szczycie Quebec oferuje łącznie 13 000 USD zniżek na pojazdy elektryczne, podczas gdy w preriowych prowincjach spada do 5000 USD.

W Kolumbii Brytyjskiej, gdzie od 2015 r. prowincja ta zaoferowała ponad 173 miliony dolarów zniżek na pojazdy elektryczne dla lekkich pojazdów, każdy, kto chce kupić pojazd elektryczny, może otrzymać zniżkę do 8000 dolarów.

I chociaż niektórzy z niepokojem czekają, aby zobaczyć, czy rząd federalny uwzględni w tym budżecie zniżki na używane samochody elektryczne – coś, co liberałowie obiecali w zeszłorocznej kampanii wyborczej – rząd Kolumbii Brytyjskiej już znosi prowincjonalny podatek od sprzedaży (PST) od używanego samochodu elektrycznego. pojazdy.

Rosnące koszty paliw kopalnych

Liczby pojawiają się w niestabilnym czasie cen paliw kopalnych. Wraz z inwazją na Ukrainę pod koniec lutego Rosja – trzeci co do wielkości producent ropy naftowej na świecie – została objęta szeregiem sankcji.

Ceny benzyny w Metro Vancouver poszybowały w górę do cen niespotykanych nigdzie indziej w Ameryce Północnej. Kilka prowincji kanadyjskich odpowiedziało jednorazowymi płatnościami, aby obniżyć cenę na dystrybutorze.

W tym samym czasie krajowa cena emisji gazów cieplarnianych wzrosła do 10 dolarów za tonę 1 kwietnia – planowany wzrost, który spowoduje, że całkowita cena wzrośnie do 50 dolarów za tonę, czyli dodatkowych 11 centów za litr benzyny.

Podatek federalny obowiązuje bezpośrednio w Albercie, Saskatchewan, Manitobie i Ontario, ale Kolumbia Brytyjska również podniosła w piątek regionalny podatek węglowy, aby zachować zgodność ze standardem federalnym.

READ  GALERIA: Mocny start nowego gigantycznego tygrysa na West Endzie

Wszystkie te patyki odpychające kierowców od samochodów napędzanych gazem pojawiają się, gdy przemysł samochodowy zbliża się do rozdroża.

Kiedy samochody elektryczne będą kosztować tyle samo, co samochód na gaz?

Zgodnie z planem działań na rzecz klimatu dla Kolumbii Brytyjskiej, prowincja wyznaczyła trudne terminy wycofywania sprzedaży samochodów na paliwa kopalne.

Do 2026 roku 26 procent nowych lekkich pojazdów sprzedawanych w Kolumbii Brytyjskiej musi korzystać z technologii o zerowej emisji. Do 2030 r. odsetek ten wzrośnie do 90 procent, a do 2035 r. wszystkie pojazdy w kategorii lekkich pojazdów użytkowych powinny być zasilane energią elektryczną, wodorową lub inną technologią o zerowej emisji.

Choć może być trudno wyobrazić sobie, że miliony samochodów napędzanych gazem można szybko zastąpić ich odpowiednikami elektrycznymi, należy pamiętać, że konta biznesowe głównych producentów samochodów szybko się zmieniają.

Na znak nadchodzącej fali prądu elektrycznego, w styczniu 2021 r. General Motors zobowiązał się, że do 2035 r. będzie w pełni elektryczny. Od tego czasu wielu innych producentów poszło w jego ślady.

Drogie dotacje nie będą trwać wiecznie i nie będziesz musiał. Eksperci twierdzą, że z czysto rynkowej perspektywy punkt zwrotny nastąpi, gdy samochody elektryczne osiągną taki sam poziom kosztów jak samochody zasilane gazem.

Zakaria twierdzi, że koszty produkcji spadają tak szybko, że cena nowego pojazdu elektrycznego i pojazdu zasilanego gazem ma osiągnąć poziom równorzędny w latach 2025–2030.

Akumulatory są zdecydowanie najdroższą częścią pojazdu elektrycznego, a obniżenie ich kosztów oznacza zwiększenie ich wydajności. Gdy baterie będą w stanie wytworzyć kilowatogodziny energii za 100 USD, samochody elektryczne prawie na pewno osiągną normę, Według Bloomberga.

Jak ujął to profesor ekonomii energii z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej Werner Antweiler: „W tej chwili, gdy samochody elektryczne są tańsze niż samochody benzynowe, nie ma co myśleć. Dochodzimy do tego punktu”.

Ale Zakaria mówi, że te przewidywania mają pewne opóźnienie.

W ubiegłym roku średnie ceny akumulatorów spadły do ​​132 USD/kWh, ze 140 USD/kWh w 2020 r. Coroczne badanie cen baterii BloombergNEF. Jest to sześcioprocentowy spadek i choć znaczący, jest to spadek w porównaniu z dziewięcioprocentowym spadkiem z poprzedniego roku.

Wynika to w dużej mierze z szoków w łańcuchu dostaw surowców, takich jak lit, kobalt i nikiel, mówi raport Bloomberga, głównych składników używanych w akumulatorach samochodów elektrycznych.

READ  Komitet OPEC+ oficjalnie ogranicza wydobycie ropy

Pandemia COVID-19 ujawniła, że ​​tworzenie niezawodnych łańcuchów dostaw nie jest łatwym zadaniem. Rozwiązaniem, mówi Zakaria, jest zbudowanie krajowych łańcuchów dostaw w Kanadzie, od wydobycia kluczowych minerałów i minerałów po produkcję baterii i pojazdów elektrycznych, które je zasilają.

„Pod koniec życia związki te są poddawane recyklingowi w Kanadzie, a wszystkie metale można ponownie wykorzystać i odzyskać” – dodał.

Zakaria powiedział, że branża już zmierza w tym kierunku. Wskazuje na ogłoszenie z zeszłego tygodnia, że ​​południowokoreański producent baterii LG Energy Solutions połączy siły z amerykańsko-europejskim producentem samochodów Stellantis, aby wpompować 5 miliardów dolarów w zakład produkcyjny baterii w Windsor w Ontario.

Rozwijająca się sieć transportowa

Kolejna przeszkoda w elektryzowaniu sposobu, w jaki jeździmy, jest po części psychologiczna, a po części praktyczna: czy nasz samochód elektryczny umrze na środku drogi? Czy sok wyczerpie się na poboczu autostrady?

Przezwyciężenie „niepokoju o zasięg”, jak to się stało, prawdopodobnie ulegnie poprawie, ponieważ rządy i przemysł zbudują własną sieć ładowania pojazdów elektrycznych.

Średni zasięg pojazdu elektrycznego na sprzedaż w Kanadzie wynosi obecnie około 400 kilometrów.

Na froncie ładowania BC posiada ponad 3000 publicznych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Obejmuje to 2399 publicznych stacji ładowania Tier 2, co stanowi wzrost o 12,8% w porównaniu z 2020 r.

Tymczasem liczba publicznych ekspresowych stacji ładowania w województwie wzrosła o jedną trzecią do 720 stacji do końca 2021 r. w porównaniu z 480 w roku poprzednim.

W domu Kolumbijczycy Brytyjscy zainstalowali kolejne 2520 stacji ładowania pojazdów elektrycznych, podczas gdy mniej niż 300 zainstalowano zarówno w miejscach pracy, jak iw budynkach wielorodzinnych.

Wreszcie, BC utworzyło około 60 procent sieci baz ekspresowych w hrabstwie.

„Jesteśmy coraz lepsi” – mówi Zakaria.

Pomimo utrzymujących się luk, liczba Kanadyjczyków rozważających zakup pojazdu elektrycznego osiągnęła znaczną większość.

W ramach raportu Clean Energy Canada, opublikowanego w tym tygodniu, Abacus przeprowadził ankietę wśród Kanadyjczyków, pytając, jak myślą o posiadaniu samochodu elektrycznego: 19 procent stwierdziło, że podoba im się ten pomysł, 31 procent stwierdziło, że jest zainteresowany, a 29 procent stwierdziło, że jest na niego otwarci.

Łącznie prawie 80 procent stwierdziło, że rozważyłoby zakup pojazdu elektrycznego jako następnego pojazdu.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *