BuzzFeed dokonuje wykupów sekcji wiadomości w celu zwiększenia rentowności | Kanał Buzz

BuzzFeed dokonuje wykupów sekcji wiadomości w celu zwiększenia rentowności |  Kanał Buzz

BuzzFeed kurczy się i przesuwa punkt ciężkości działu wiadomości, który zdobył nagrodę Pulitzera, jako firma zajmująca się mediami cyfrowymi, znana z lekkich list i konkursów oraz dążąca do zwiększenia swojej rentowności.

Nowojorska firma oferuje dobrowolne wykupy w swojej znanej, 100-osobowej redakcji, a niektórzy starsi redaktorzy odchodzą. Należą do nich redaktor naczelny BuzzFeed News Mark Shoves i zastępca redaktora naczelnego Tom Namako, który we wtorek ogłosił przejście do NBC News Digital. Ariel Kaminer, redaktor naczelny śledztwa, również odchodzi.

BuzzFeed News jest nieopłacalny, ale zdobył nagrody, w tym swojego pierwszego Pulitzera w zeszłym roku, a jego pracownicy byli regularnie przeszukiwani przez tradycyjne organizacje informacyjne. Rzecznik BuzzFeed Matt Mittenthal powiedział, że około 35 osób kwalifikuje się do przejęcia, ale firma nie oczekuje, że wszyscy je przejmą.

Informacje o zakupach zostaną przedstawione personelowi informacyjnemu dotyczące śledztw, nierówności oraz zespołów politycznych i naukowych, ponieważ BuzzFeed koncentruje się bardziej na ważnych wiadomościach i lżejszych treściach.

„Byliśmy wolni, by ścigać dzikie i niemożliwe historie” – napisała na Twitterze Rosalind Adams, reporterka śledcza w BuzzFeed News. „To smutny dzień, gdy BuzzFeedNews odchodzi od oceny tej pracy”.

CNBC Poinformował, powołując się na anonimowe źródła, że ​​akcjonariusze firmy naciskali na większe zmiany, wzywając dyrektora generalnego Jonaha Perettiego do zamknięcia całej operacji informacyjnej. BuzzFeed odmówił komentarza do CNBC na temat swoich raportów.

Oprócz przejęć redakcji firma poinformowała również, że zwolni 1,7% personelu. W styczniowym zgłoszeniu do regulatorów papierów wartościowych BuzzFeed powiedział, że ma 1524 pracowników w USA i na świecie, więc cięcia wyniosłyby prawie 25 osób.

Akcje BuzzFeed spadły o ponad 40% od czasu, gdy firma weszła na giełdę na początku grudnia w ramach tzw. SPAC, fuzji ze spółką, która już jest w obrocie, a nie wejdzie na giełdę.

READ  Pierwsza w Kanadzie kopalnia ziem rzadkich rozpoczyna wysyłkę z Terytoriów Północno-Zachodnich

Firma miała dobry rok w 2021 roku, podała we wtorek w swoim rachunku zysków i strat. Jej przychody wzrosły o 24% do 397,6 mln USD dzięki wzrostowi przychodów z handlu elektronicznego i reklam, a przychody podwoiły się do 25,9 mln USD.

Oczekuje jednak, że przychody spadną w bieżącym kwartale, jeśli uwzględni przejęcie Complex Networks, grupy witryn popkulturowych, którą BuzzFeed nabył w zeszłym roku. Oddzielne zwolnienia będą pochodzić z sekcji wiadomości BuzzFeed Video i redakcyjnej strony Complex.

BuzzFeed nabył również HuffPost na początku 2021 roku i wkrótce zwolnił dziesiątki swoich pracowników.

We wtorek w rozmowie o zarobkach BuzzFeed Peretti powiedział, że firma przyspiesza inwestycje w pionowe wideo, format smartfonów używany w popularnej witrynie do udostępniania wideo TikTok.

Jeśli chodzi o dział wiadomości, będzie on „musiał się zmniejszyć” i „ukierunkować na obszary, z którymi nasza publiczność jest najbardziej powiązana”, powiedział Peretti w notatce dla personelu.

Mówiąc o zarobkach, powiedział, że firma musi sprawić, by BuzzFeed News był „silniejszym wkładem finansowym do większych firm”, a to wymagałoby skupienia się na najważniejszych wiadomościach z ostatniej chwili, kulturze i rozrywce, celebrytach i „życiu online”.

Associated Press przyczyniła się do powstania raportu

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *