ALPLA zwiększa możliwości recyklingu w Polsce

ALPLA zwiększa możliwości recyklingu w Polsce

Jest firma ALPLA zajmująca się opakowaniami zapowiedziana ekspansja W zakładzie recyklingu w Radomsku moce produkcyjne PET przeznaczonego do kontaktu z żywnością (rPET) mają wzrosnąć z 30 000 ton do 54 000 ton.

Według firmy ALPLA inwestycja o wartości 8 mln euro sprawi, że zakład w Radomsku stanie się jednym z największych zakładów recyklingu w Europie. Zakład w Radomsku działa od dziesięciu lat.

„ALPLA oznacza zrównoważone rozwiązania w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych” — skomentował Dietmar Marin, dyrektor zarządzający ALPLA w dziale recyklingu. „Jako dostawca systemów opracowujemy produkty przyjazne dla recyklingu, przetwarzamy duże ilości recyklingu w produkcji i dbamy o efektywny recykling. Dzięki naszej globalnej koncentracji na recyklingu i naszemu zaangażowaniu w Europę Środkowo-Wschodnią wnosimy znaczący wkład w regionalny cykl od butelki do butelki”.

wymagania UE

Inwestycja wyprzedza nowe przepisy na poziomie UE, które wymagają, aby wszystkie butelki PET po napojach zawierały co najmniej 25% materiału pochodzącego z recyklingu pokonsumenckiego (PCR), które muszą zostać wdrożone do 2025 r. Firma ALPLA powiedziała, że ​​pomoże w tym nowy obiekt. Zmiana.

„Dzięki tej inwestycji kierujemy się konkretnie na rynek polski i zapewniamy naszym klientom wystarczającą ilość rPET” – mówi Beata Szynkiewicz-Razik, dyrektor handlowy PRT Radomsko.

Rozszerzona siła robocza

Instalacja trzeciej linii do wytłaczania w zakładzie stworzy 12 dodatkowych miejsc pracy i zwiększy zatrudnienie w zakładzie do ponad 100 pracowników.

Jest to część inwestycji firmy ALPLA o wartości około 50 milionów euro w tegoroczną globalną rozbudowę zakładów recyklingu, w tym w lokalizacjach takich jak Tajlandia, Rumunia i Republika Południowej Afryki.

© 2023 Europejski Dziennik Supermarketów – Twoje źródło najnowszych wiadomości o opakowaniach. Artykuł autorstwa Stephena Wynne-Jonesa. Kliknij Rejestr Aby zarejestrować się do ESM: Europejski Magazyn Supermarketów.

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *