Zamiast czekać na Google przez dwa lata, możesz teraz ograniczyć śledzenie reklam w Androidzie. Oto jak!

Jeśli jesteś użytkownikiem Androida, być może poczułeś ukłucie zazdrości, kiedy jabłko Wydała funkcję App Tracking Transparency (ATT) w iOS 14.5. ATT umożliwia użytkownikom iPhone’a natychmiastową rezygnację z bycia śledzonym przez aplikacje i strony internetowe innych firm w celu otrzymywania spersonalizowanych reklam w Internecie. Zdecydowana większość użytkowników iPhone’a nadal rezygnuje ze śledzenia, a Meta (dawniej Facebook) twierdzi, że w tym roku będzie to kosztować firmę 10 miliardów dolarów przychodów z reklam.
kilka dni temu, Google ogłosił własny plan ograniczenia śledzenia w systemie Android Z własnym pudełkiem ochrony prywatności. Ale to, ostrzega Google, zajmie co najmniej dwa lata, zanim będzie gotowe. Firma będzie musiała współpracować z wydawcami, programistami, reklamodawcami, konkurentami i innymi osobami, aby stworzyć standardy, które można uznać za uczciwe, a jednocześnie umożliwić Google dalsze prowadzenie działalności reklamowej.

W przeciwieństwie do Apple, Google idzie wolniej, aby ograniczyć śledzenie w systemie Android

Google Mówi, że wolniejsze podejście w porównaniu do ATT firmy Apple jest konieczne. Anthony Chavez, wiceprezes ds. zarządzania produktami w zakresie bezpieczeństwa i prywatności w systemie Android, mówi: „Zwykłe usunięcie istniejących technologii, z których korzysta obecnie ekosystem, bez skutecznej, poprawiającej prywatność alternatywnej ścieżki wspierania ekosystemu, może być nieskuteczne i może potencjalnie prowadzić do pogorszenia wyniki dotyczące prywatności użytkownika”. Zbadanie i zbudowanie takiej platformy zajmie trochę czasu.

Musimy pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy, której wielu może nie rozumieć. Wyłączenie lub ograniczenie śledzenia różni się od braku otrzymywania żadnych reklam. To po prostu oznacza Reklamy, które otrzymują użytkownicy smartfonów, nie będą spersonalizowane Oraz na podstawie historii aplikacji i strony internetowej użytkownika. Firmy takie jak Meta opracowały alternatywne rozwiązania, ale wyświetlanie mniej trafnych reklam oznacza mniej kliknięć od niezainteresowanych użytkowników, co z kolei oznacza niższe przychody dla firm takich jak Meta.
Zamiast czekać dwa lata, Joanna Stern z magazynu ujawniła kilka rzeczy, które możesz teraz zrobić, aby ograniczyć śledzenie na Androidzie (więcej o tym później). Google twierdzi, że jego piaskownica prywatności wyeliminuje korzystanie przez Google z identyfikatora reklamowego. Jest to unikalny identyfikator otrzymywany przez urządzenia mobilne i używany przez reklamodawców do dostarczania spersonalizowanych reklam.

Dane zbierane przez Twój identyfikator reklamowy obejmują historię wyszukiwania, historię zakupów, ostatnie lokalizacje i inne dane, które można wykorzystać do zidentyfikowania interesujących Cię rzeczy. Google powiedział, że identyfikatory takie jak identyfikator reklamowy nie będą używane z piaskownicą prywatności, ale zauważa również, że jest za wcześnie, aby dyskutować, co go zastąpi.

READ  Najnowsze wiadomości na temat daty premiery

Użytkownicy Androida 12 mogą teraz usunąć identyfikator reklamowy

Jak zauważa pani Stern, Android ostatecznie określi, co Cię interesuje, sprawdzając aplikacje, z których korzystasz. Załóżmy na przykład, że kochasz baseball i zainstalowałeś kilka aplikacji związanych z baseballem na swoim telefonie z Androidem. Aplikacje i reklamodawcy mogą następnie zdecydować, czy chcą wyświetlać reklamy baseball na urządzeniach, na których interesują się baseball. Te zainteresowania będą przechowywane tylko na urządzeniu, a użytkownicy będą mogli je przeglądać i wprowadzać zmiany.

Ale o to chodzi. Nie musisz czekać 2 lata na zniknięcie identyfikatora wyświetlania reklam. Możesz to zrobić teraz. Jeśli masz telefon z Androidem 12, przejdź do Ustawienia > Prywatność > reklamy> Usuń identyfikator reklamy. Jeśli nie masz telefonu z systemem Android 12, poczekaj. W kwietniu Google wdroży tę funkcję na telefonach z Androidem 5 lub nowszym.

W międzyczasie osoby, które nie korzystają z Androida 12, mogą znaleźć przełącznik z napisem „zrezygnuj z personalizacji reklam”. Nie wykluczy to cyfr i liter używanych w identyfikatorze wyświetlania reklam, ale poinformuje aplikacje, aby ich nie używały.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *