New Delhi, 3 grudnia (IANS): Wspierana przez Jacka Dorseya sieć społecznościowa Bluesky, alternatywa dla Twittera/X, uruchamia „bardziej zaawansowane, zautomatyzowane narzędzia” przeznaczone do oznaczania treści naruszających wytyczne dla społeczności.
Zgłoszona treść zostanie następnie przejrzana przez zespół moderacyjny Bluesky w celu przeprowadzenia ostatecznej rozmowy.
„Powtarzamy to, aby modowie mogli przeglądać obraźliwe treści, spam itp. tak, aby żaden użytkownik nie zobaczył ich wcześniej” – oznajmiła firma w poście.
Dodana zostanie także możliwość zgłaszania przez użytkowników własnych postów zawierających błędnie oznaczone treści, co pomoże zespołowi moderacyjnemu naprawić nieprawidłowe etykiety.
Firma wprowadzi także nowe funkcje, w tym listy użytkowników (publiczne listy użytkowników) i listy moderacji (listy tworzone w celu wyciszenia lub zablokowania wielu użytkowników jednocześnie).
Bluesky osiągnął 2 miliony użytkowników, mimo że nadal jest aplikacją dostępną tylko na zaproszenie.
Firma podała, że utworzy federację na początku przyszłego roku, co jest jedną z kluczowych cech Bluesky, które czynią ją „odporną na miliardy”.
„Zawsze będziesz miał swobodę wyboru (i wyjścia), zamiast podlegać kaprysom prywatnych firm lub algorytmom czarnej skrzynki. Gdziekolwiek się udasz, będą tam również Twoi przyjaciele i relacje.
Bluesky to publiczna sieć społecznościowa, więc posty i polubienia zawsze były publicznie dostępne za pośrednictwem interfejsu programowania aplikacji (API).
Firma twierdzi, że baza użytkowników szybko rośnie i obejmuje ona osoby śledzące wiadomości polityczne, sport, rozrywkę i nie tylko.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.