Tesla wykorzystuje Apple, aby udowodnić, że kierowca zginął w wypadku

Tesla wykorzystuje Apple, aby udowodnić, że kierowca zginął w wypadku

(Bloomberg) — Tesla Inc. Uzyskaj pomoc techniczną od Apple Inc. Ponieważ firma samochodowa stara się udowodnić w nadchodzącym głośnym eksperymencie bezpieczeństwo swojego systemu autopilota, model

Prawnicy rodziny Waltera Huanga, inżyniera, który zginął w drodze do pracy, twierdzą, że jego były pracodawca „w tajemnicy” manewruje, aby wesprzeć próbę Tesli zrzucenia winy za wypadek podczas jazdy. Dochodzenie przeprowadzone przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Transportu nie doprowadziło do ostatecznych wniosków na temat tego, co Huang robił w ostatnich sekundach przed kolizją.

Na podstawie badań kryminalistycznych iPhone'a Huanga Tesla stwierdził, że w chwili katastrofy grał w Total War: Three Kingdoms firmy Sega, chociaż prawnicy rodziny Huanga twierdzą, że Tesla nie może tego udowodnić tylko dlatego, że aplikacja była otwarta na jego ekranie.

Obie strony nie są zgodne co do tego, czy Tesla może wezwać dyrektora technicznego Apple na świadka w dwumiesięcznym procesie, który ma się rozpocząć w przyszłym tygodniu w sądzie stanowym w San Jose.

Tesla zwyciężyła w dwóch poprzednich próbach prowadzonych w Kalifornii na autopilocie – w drugiej doszło do śmiertelnego wypadku – w których obwiniano system wspomagania kierowcy po tym, jak pojazdy zjechały z drogi.

Przeczytaj więcej: Wycofanie Tesli zagraża jej obronie w procesach sądowych dotyczących awarii autopilota

Pod koniec zeszłego roku firma dobrowolnie wycofała z rynku dwa miliony pojazdów, po tym jak Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego stwierdziła, że ​​autopilot nie zapewniał uwagi kierowców. Prawnicy reprezentujący ofiary wypadków i członków ich rodzin, którzy pozywali Teslę w związku z wypadkami, twierdzą, że decyzja potwierdza ich twierdzenia, że ​​technologia była wadliwa i przyczyniła się do wypadków.

Tesla uzyskała oświadczenie pod przysięgą od dyrektora technicznego Apple, Jamesa Hardinga, który przeanalizował niezaszyfrowane dane telemetryczne na telefonie Huanga i stwierdził, że „sugerowały one możliwą interakcję użytkownika, która może obejmować dotknięcie ekranu lub naciśnięcie przycisku”.

READ  Galaxy Z Flip 4 dostanie przyspieszenie ładowania, w przeciwieństwie do Folda 4

Prawnicy rodziny Huanga odpowiedzieli w pozwie, że Tesla celowo ukrywała przesłuchanie Hardinga do czasu upływu ostatecznych terminów ustalania faktów przed procesem. Próbują teraz zmusić Apple do przekazania większej ilości informacji, ale producent iPhone'a upiera się, twierdząc, że nie powinien być zmuszony do przekazywania poufnych materiałów.

Prawdopodobną przyczyną zderzenia Huanga z barierą na autostradzie 101 w Mountain View było połączenie „ograniczeń” systemu autopilota i „braku reakcji kierowcy, prawdopodobnie spowodowanego odwróceniem uwagi od aplikacji do gry na telefonie komórkowym” – podaje w raporcie NTSB. Nadmierne poleganie na autopilocie.

W raporcie zauważono, że Model W instrukcji obsługi Tesli stwierdza się, że użytkownicy autopilota powinni pozostać zaangażowani podczas jazdy.

Agencja skrytykowała także Kalifornijski Patrol Autostradowy za nienaprawienie bariery, z którą zderzył się samochód Huanga, uszkodzony w poprzednim wypadku.

Sprawa jest Huang v. Tesla Inc., 19CV346663, Sąd Najwyższy Kalifornii, hrabstwo Santa Clara (San Jose).

-Z pomocą Dany Hall.

©2024 Bloomberg L.P

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *