Słowaccy kierowcy ciężarówek przyłączyli się do polskich protestów, aby uniemożliwić im wjazd na Ukrainę

Słowaccy kierowcy ciężarówek przyłączyli się do polskich protestów, aby uniemożliwić im wjazd na Ukrainę

Ukraińskie ciężarówki widać w pobliżu wsi Korzowa w Polsce, na granicy polsko-ukraińskiej, 19 listopada 2023 r. REUTERS/Yan Dobronosov/Zdjęcie pliku Zdobądź prawa licencyjne

29 listopada (Reuters) – Słowaccy kierowcy ciężarówek będą od piątku blokować kluczowe przejście graniczne z Ukrainą, oznajmił związek zawodowych kierowców ciężarówek UNAS, przyłączając się do polskich protestów na rzecz wygrania ograniczeń wobec ukraińskich kierowców.

Od 6 listopada polscy kierowcy ciężarówek blokują kilka przejść z Ukrainą, żądając zaostrzenia warunków dla swoich ukraińskich odpowiedników.

Polscy i słowaccy truckerzy narzekają, że ukraińscy truckerzy oferują niskie ceny za swoje usługi i przewóz towarów na terenie UE.

Słowaccy kierowcy zorganizowali symboliczny protest na początku tego miesiąca, ale blokadę rozpoczną na przejściu Wyżne Niemecke/Użhorod w piątek od godziny 15:00 (14:00 GMT).

„Celem protestu jest dołączenie do przewoźników ciężarówek z Polski” – podała w środę UNAS w oświadczeniu na swojej stronie na Facebooku. „Nie można ich zostawić samych w walce”.

Twierdzą, że ich działalność podupadła od czasu inwazji Rosji na Ukrainę w lutym 2022 r., kiedy otrzymali zwolnienia z zezwolenia na przejazd ciężarówkami przez Ukrainę.

Wisne Nemecke to jedyne przejście na granicy słowacko-ukraińskiej otwarte dla samochodów ciężarowych. UNAS stwierdziło, że blokada nie ograniczy pomocy humanitarnej, wsparcia wojskowego ani dostaw paliwa i zimnej żywności.

Polscy kierowcy ciężarówek rozpoczęli w tym miesiącu protesty, żądając od UE przywrócenia systemu wyłączającego pomoc humanitarną i dostawy wojskowe oraz zezwalającego ukraińskim kierowcom ciężarówek na wjazd na Ukrainę i unijnym kierowcom ciężarówek na wjazd na Ukrainę.

Ukraina twierdzi, że protesty, które na wiele dni zablokowały tysiące ciężarówek na kilometrowych kolejkach, szkodzą jej delikatnej gospodarce z czasów wojny, blokując eksport i wstrzymując napływ podstawowych towarów, takich jak gaz samochodowy (LPG). Kraj.

Kijów twierdzi również, że pomoc humanitarna została zablokowana, czemu protestujący zaprzeczają.

READ  Polski Tauron zmienia bieg na rzecz konwersji wrocławskich inteligentnych liczników

Blokady stosowane przez polskich kierowców ciężarówek nie mogą trzymać Ukrainy i UE jako „zakładników” – powiedziała w środę unijna komisarz ds. transportu Adina Velian, nazywając sytuację „niedopuszczalną”.

Reportaż Jasona Howetta w Pradze; Montaż: Sandra Maler

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Zdobądź prawa licencyjneOtwiera nową kartę

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *