Skończyły się regionalne fundusze na stacje ładowania pojazdów elektrycznych, pozostawiając zajęcia w zawieszeniu

Skończyły się regionalne fundusze na stacje ładowania pojazdów elektrycznych, pozostawiając zajęcia w zawieszeniu

W tym tygodniu przestał przyjmować wnioski o program rabatowy na ładowarki EV, po tym, jak skończyło się finansowanie w wysokości 14 milionów dolarów

Regionalny program, który oferował oszczędności do 5000 USD na instalacji stacji ładowania pojazdów elektrycznych w domach i kompleksach mieszkalnych, nie przyjmuje już wniosków, pozostawiając setki na haczyku.

Według Departamentu Energii, Kopalń i Innowacji Niskoemisyjnych, który sfinansował program rabatowy na ładowarki samochodowe CleanBC Go Electric, zarówno program rabatowy dla jednego domu, jak i plan EV-Ready, który obejmował mieszkania i mieszkania, były bardziej popularne niż oczekiwano.

Program rabatowy dla ładowarek elektrycznych, ogłoszony w 2022 roku pne, miał budżet w wysokości 14 milionów dolarów w ciągu dwóch lat. Rząd federalny przekazał 5 milionów dolarów na program, którym zarządzały BC Hydro i Fortis w obszarze metropolitalnym.

Wnioski do programu przestały być przyjmowane w czwartek, pozostawiając niektórych wnioskodawców niepewnych, czy ich projekty otrzymają rabaty.

Lee MacFarlane, dyrektor działu EV w Edwards Electric, firmie elektrycznej z siedzibą w Sunnytown, powiedział, że firma pomogła ponad 200 warstwom przejść przez ten proces od początku programu i zapewniła prawie 1 milion dolarów finansowania.

„Aktywnie współpracujemy ze Strata i przechodzimy przez różne etapy procesu podpisywania umów, aby posunąć się naprzód z instalacją infrastruktury EV lub instalacjami ładowarek EV” – powiedział McFarlane. „Wszystkie te klasy realizowały program zgodnie z instrukcjami rządu i robiły to w niektórych przypadkach przez okres do trzech lat aż do tego momentu”.

W ciągu tygodnia, który upłynął od ogłoszenia zamknięcia programu, klasy, z którymi pracował, starały się złożyć wnioski o wstępne zatwierdzenie na nieco ponad 500 000 dolarów rabatów.

„Nie wiemy, czy uzyskają świadomą zgodę, czy też niektóre klasy będą miały szczęście, a inne nie” – powiedział.

W ramach niedawno odwołanego programu zajęcia mogły kwalifikować się do trzech zniżek — do 3000 USD za stworzenie „Planu gotowości EV”, strategii polegającej na przygotowaniu co najmniej jednego miejsca parkingowego na kondominium; Do 50 procent kosztów instalacji infrastruktury elektrycznej potrzebnych do wdrożenia Planu, maksymalnie do 600 USD na miejsce parkingowe i maksymalnie do 120 000 USD na projekt; oraz rabat w wysokości do 1400 USD na zakup i instalację ładowarek elektrycznych poziomu 2 podłączonych do sieci, maksymalnie do 14 000 USD.

READ  Dyrektor generalny Forda mówi, że naprawienie problemów z jakością „zajmie kilka lat”

Wnioskodawcy mieli możliwość ubiegania się o rabaty razem lub pojedynczo w trakcie realizacji projektu.

Niektóre gminy osłodziły również ofertę własnymi zniżkami w połączeniu z ofertą powiatu. Dystrykt Saanich oferuje dodatkowe 1000 USD za plan EV Ready i dodatkowe 100 USD za każde stoisko planu w gminie.

MacFarlane powiedział, że proces był długi i żmudny. Jego firma ma zespół czterech pracowników, którzy spędzają do 160 godzin tygodniowo, zarządzając 40 klientami w różnych punktach operacji — i to nie obejmuje faktycznej pracy związanej z instalacją jakiegokolwiek sprzętu do ładowania pojazdów elektrycznych lub infrastruktury.

Jim Church, który mieszka w warstwowym kompleksie w Zatoce Cordova, może potwierdzić czas potrzebny na ukończenie projektu i złożoność procesu. „Zajęło nam to około 15 miesięcy, a jesteśmy małą warstwą z 29 właścicielami, którzy jednogłośnie głosowali za” – powiedział.

Po artykule o tym, jak jego budynek stał się pierwszym kompleksem wielorodzinnym w regionie, który został doposażony w ładowarki EV, pojawił się w Czasy kolonialne W październiku 2021 roku Church powiedział, że otrzymał około 180 zapytań od innych zainteresowanych firm klasowych. Jego klasy były jednymi z pierwszych, które z powodzeniem ubiegały się o rabaty.

Wszystkie 32 miejsca parkingowe w jego kompleksie mają teraz gniazdko elektryczne. Spośród nich 10 właścicieli zdecydowało się zainstalować ładowarki poziomu 2, chociaż tylko trzech mieszkańców posiadało pojazd elektryczny.

powiedział Church, który usłyszał o rozpadzie sprzedaży mieszkania, ponieważ w nieruchomości brakowało gniazdka do ładowania samochodu elektrycznego kupującego. „Myślę, że może to zwiększyć wartość mieszkania o 10 000 do 15 000 USD”.

Departament Energii, Kopalń i Innowacji Niskoemisyjnych poinformował, że rabaty na ładowarki w mieszkaniach, mieszkaniach i miejscach pracy będą kontynuowane, przy wsparciu finansowym z programu infrastruktury pojazdów bezemisyjnych rządu federalnego. Zniżka oferowana w ramach tego programu wyniesie maksymalnie 5000 USD na nadawcę poziomu 2 (do 50 procent kosztów).

READ  Czy chińska polityka zerowego koronawirusa powstrzyma światowe fabryki przed zmieleniem? | Chiny

Chociaż niektóre z tych samych elementów są uwzględnione w obu programach, MacFarlane pochwalił właśnie odwołany program za jego kompleksowe podejście i skrytykował „częściowe” podejście nowego programu. Powiedział, że brakuje również kluczowych elementów, takich jak spłata planu systemowego lub projektu dla wspólnot mieszkaniowych i innych budynków wielorodzinnych.

„Porównywanie tych dwóch programów jest jak porównywanie jabłek z pomarańczami”.

[email protected]

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *