Samolot Virgin został zmuszony do powrotu na Heathrow, ponieważ pierwszy oficer nie ukończył szkolenia

Samolot Virgin został zmuszony do powrotu na Heathrow, ponieważ pierwszy oficer nie ukończył szkolenia

Mówi twój drugi pilot… Jestem tylko uczniem! Samolot Virgin lecący do Nowego Jorku jest zmuszony zawrócić na Heathrow po tym, jak kapitan dowiaduje się, że pierwszy oficer nie ukończył szkolenia.

  • A330 Virgin Atlantic został zmuszony do powrotu na Heathrow w drodze do Stanów Zjednoczonych
  • Pierwszy oficer samolotu nie miał odpowiednich kwalifikacji do wykonania lotu
  • Pilot potrzebował kolejnego lotu z kapitanem szkolenia, aby dołączyć do listy lotów
  • Virgin Atlantic twierdzi, że bezpieczeństwo samolotu nie jest zagrożone

Samolot Virgin Atlantic lecący do Nowego Jorku został zmuszony do zawrócenia po tym, jak drugi pilot przyznał, że nie zdał ostatniego testu w locie.

Samolot był nad Irlandią, kiedy kapitanowi powiedziano, że pierwszy oficer nie ukończył szkolenia.

Samolot Airbus A330, zaledwie 40 minut przed lotem, otrzymał rozkaz powrotu na Heathrow. Pasażerowie wylądowali w USA prawie trzy godziny później niż planowano, po tym, jak samolot – który może przewozić prawie 300 pasażerów – musiał czekać na pasie startowym na znalezienie wykwalifikowanego zastępcy.

Pierwszy oficer musiał odbyć końcowy lot egzaminacyjny z dowódcą szkolenia, zanim mógł dołączyć do regularnej rundy

Pierwszy oficer musiał odbyć końcowy lot egzaminacyjny z dowódcą szkolenia, zanim mógł dołączyć do regularnej rundy

Linia lotnicza powiedziała pasażerom, że problem był spowodowany rutynowym błędem i przeprosiła. Zapewnił również pasażerów, że ich bezpieczeństwo nie jest zagrożone. Źródło powiedziało The Sun: „Mogłeś zredukować napięcie w kokpicie nożem. Samolot dotarł aż do Irlandii i wtedy odkryli, że pierwszy oficer jest jeszcze w trakcie szkolenia.

Kapitan nie miał wyboru, musiał wrócić na Heathrow i znaleźć bardziej doświadczonego członka załogi. To było zawstydzające dla wszystkich, a pasażerowie byli źli.

Drugi pilot potrzebował „lotu oceny końcowej” z kapitanem szkolenia, aby móc latać zgodnie z polityką Virgin Atlantic.

Jego rola jako pierwszego oficera oznaczała, że ​​był odpowiedzialny za utrzymanie bezpieczeństwa lotu. Jako wykwalifikowany pilot, starsi oficerowie mają również wspierać kapitana w komunikacji z kontrolą ruchu lotniczego i dowodzeniem samolotem. „Z powodu błędu w wykazie lot VS3 z Londynu Heathrow do Nowego Jorku JFK powrócił na Heathrow w poniedziałek, 2 maja, wkrótce po starcie”, powiedział gazecie rzecznik Virgin Atlantic.

„Wykwalifikowany pierwszy oficer, który podróżował wraz z doświadczonym kapitanem, został zastąpiony przez nowego pilota, aby zapewnić pełną zgodność z protokołami szkoleniowymi Virgin Atlantic, które przekraczają standardy branżowe”.

Reklama

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *