Samochody wycieczkowe bez kierowcy zawieszone po wypadku

Samochody wycieczkowe bez kierowcy zawieszone po wypadku
  • Napisane przez Jamesa Claytona
  • Reporter technologiczny, San Francisco

Źródło obrazu, Chrisa Wenzela

Skomentuj zdjęcie,

Robotaxis to częsty widok w San Francisco

Stan Kalifornia wycofał taksówki autonomiczne z ulic San Francisco po tym, jak w wyniku wypadku pieszy został wciągnięty pod koła.

Stanowy Departament Pojazdów Silnikowych (DMV) powołał się na obawy dotyczące bezpieczeństwa, twierdząc, że firma błędnie przedstawiła to, co wydarzyło się po wypadku.

Firma jest jedną z dwóch firm, które mogą świadczyć na terenie miasta samodzielne przejazdy taksówkami.

Cruz oświadczył w oświadczeniu, że „tymczasowo zawiesi działalność w mieście”.

Taksówki bez kierowcy, czasami nazywane pojazdami autonomicznymi (AV), to częsty widok w San Francisco, ku zaskoczeniu wielu turystów.

Jak sama nazwa wskazuje, nie ma sterownika. Klient może zamówić taksówkę za pomocą aplikacji, a następnie otworzyć drzwi za pomocą telefonu.

Krytycy twierdzą jednak, że bezpieczeństwo pojazdów nie zostało zweryfikowane i sceptycznie odnoszą się do dopuszczenia ich do poruszania się po ulicach miasta.

2 października pieszy został potrącony, a następnie zepchnięty na drogę samochodu Cruza.

Według Cruza samochód „wykrył kolizję” i zatrzymał się. Następnie „próbowała się zatrzymać, aby uniknąć dalszych problemów w zakresie bezpieczeństwa drogowego, i pociągnęła osobę do przodu na odległość około 20 stóp”.

Skomentuj zdjęcie,

Widok z siedzenia pasażera auto-taksówki wycieczkowej

Jednak DMV podało więcej informacji.

„Podczas gwałtownego hamowania autonomiczny samochód zderzył się z pieszą i potrącił ją” – podała agencja.

„Po całkowitym zatrzymaniu AV podjął próbę wykonania manewru, gdy pieszy znajdował się pod pojazdem”.

DMV następnie oskarża Cruza o fałszywe przedstawienie tego, co się stało.

Agencja poinformowała, że ​​3 października spotkała się z Cruzem w celu przeanalizowania incydentu.

„Materiał wideo dostarczony wydziałowi zakończył się początkowym zatrzymaniem pojazdu AV po manewrze gwałtownego hamowania. Materiał filmowy przedstawiający późniejszy ruch pojazdu AV w celu wykonania manewru kurtki nie został pokazany wydziałowi” – ​​podaje DMV.

Cruz powiedział, że taki scenariusz nigdy wcześniej nie miał miejsca i był wynikiem splotu czynników.

Jednak DMV stwierdziło, że incydent „wskazuje, że pojazdom wycieczkowym może brakować zdolności do reagowania w bezpieczny i odpowiedni sposób podczas zdarzeń z udziałem pieszych”.

Agencja potwierdziła BBC, że zawieszenie nie dotyczy Waymo, drugiej firmy oferującej płatne taksówki bez kierowcy w San Francisco.

„Pozostaliśmy w bliskim kontakcie z organizatorami, aby odpowiedzieć na ich pytania i pomogliśmy policji zidentyfikować pojazd kierowcy, który spowodował wypadek” – stwierdził Cruz w oświadczeniu.

Posunięcie DMV stanowi poważną porażkę dla Cruise’a, który najwyraźniej miał siedzibę w San Francisco zaledwie kilka miesięcy temu.

Cruz chce rozszerzyć swoją działalność na inne miasta, takie jak Phoenix w Arizonie. Jednak San Francisco jest powszechnie postrzegane jako przypadek testowy dla firmy.

W sierpniu miasto głosowało za zezwoleniem firmie na świadczenie całodobowych taksówek w ramach płatnych przejazdów, co było ogromnym momentem dla Cruise’a.

Wkrótce potem Cruze zderzył się z wozem strażackim, a firma była zmuszona zmniejszyć o połowę flotę samochodów poruszających się po ulicach.

Przedstawiciele służb ratunkowych San Francisco skrytykowali pojazdy firmy również za blokowanie dróg.

Zarówno Waymo, jak i Cruise konsekwentnie twierdzą, że ich samochody są bezpieczniejsze niż kierowcy.

BBC kilkakrotnie korzystało z pojazdów Cruise AV na ulicach San Francisco, w tym raz, gdy pojazd nie mógł skręcić w prawo i blokował ruch, dopóki nie został ręcznie skierowany.

Niektórzy mieszkańcy San Francisco uwielbiają te samochody. Brak kierowcy oznacza brak jazdy pod wpływem, przekroczenie prędkości lub odmowę zabrania pasażera ze względu na niepełnosprawność.

Latem grupa aktywistów rozpoczęła ruch mający na celu umieszczanie stożków ulicznych na maskach samochodów, uniemożliwiając im jazdę.

READ  Międzynarodowa Agencja Energii: Spadek popytu zmienia wszystko dla rynków ropy

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *