RTX ostrzega, że ​​w trzecim kwartale zostanie naliczona opłata w wysokości 3 miliardów dolarów z powodu problemów z silnikiem

RTX ostrzega, że ​​w trzecim kwartale zostanie naliczona opłata w wysokości 3 miliardów dolarów z powodu problemów z silnikiem

Gość mija logo Raytheon Technologies Corporation (RTX) podczas 54. Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Paryżu na lotnisku Le Bourget pod Paryżem, Francja, 22 czerwca 2023 r. REUTERS/Benoit Tessier/File Photo Uzyskaj prawa licencyjne

11 września (Reuters) – Od 600 do 700 turbowentylatorów (GTF) napędzających samoloty Airbus A320neo będzie musiało zostać zdemontowanych w celu kontroli jakości, poinformował w poniedziałek dostawca branży lotniczej RTX (RTX.N), co spowoduje koszt w wysokości 3 miliardów dolarów w tym kwartale. trzeci.

RTX, wcześniej znana jako Raytheon, spodziewa się, że w wyniku tej emisji jej zyski przed opodatkowaniem osiągną w ciągu najbliższych kilku lat 3,5 miliarda dolarów. Problem zmusił także RTX do obniżenia docelowej kwoty wolnych przepływów pieniężnych wynoszącej 9 miliardów dolarów na rok 2025 do około 7,5 miliarda dolarów.

Problem z jakością wiąże się z „rzadkim stanem” proszku metalicznego używanego do produkcji części silnika, takich jak tarcze turbin wysokociśnieniowych i tarcze sprężarek wysokociśnieniowych, co może prowadzić do mikropęknięć i zmęczenia materiału.

Akcje spółki, której silniki GTF napędzają około połowę floty Airbusów A320neo, przed dzwonkiem spadły o 4,1%.

„Przyspieszone przeprowadzki i częstsze wizyty w sklepach spowodują większą liczbę samolotów na ziemi” – stwierdziła RTX w oświadczeniu.

Firma spodziewa się, że w trzecim kwartale odnotuje około 3 miliardy dolarów opłat przed opodatkowaniem, po uwzględnieniu udziału partnerów w opłatach.

Pratt & Whitney analizuje również wpływ problemów z jakością na inne modele silników w swojej flocie, ale oczekuje się, że wpływ ten będzie znacznie mniejszy, twierdzi RTX.

Firma spodziewa się wydać w ciągu najbliższych 60 dni biuletyn serwisowy zawierający protokół kontroli wysokociśnieniowych tarcz turbin i tarcz sprężarek. RTX oświadczyło, że planuje również zwiększyć możliwości konserwacji i zwiększyć produkcję części, aby złagodzić wpływ na klientów GTF.

Airbus nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.

READ  Zamknięcie: Zamyka się flagową lokalizację tej sieci fitness w Mississauga

(Reportaż Valerie Encina z Waszyngtonu i Abhijitha Ganapavarama z Bengaluru; przygotowanie Mahometa do biuletynu arabskiego) Redakcja: Arun Kuyur i Nick Zieminski

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskaj prawa licencyjneotwiera nową kartę

Abhijith kieruje zespołem reporterów zajmujących się lotnictwem, tradycyjnymi producentami samochodów, konglomeratami, transportem i podróżami w USA. Abhijith, absolwent ekonomii, napisał artykuły dotyczące portfolio produkcyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu lotniczego. W swojej poprzedniej roli był częścią zespołu, który zdobył nagrodę Dziennikarza Roku Reuters w kategorii Szybkość. Kontakt: +91-9019785574

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *