Rodzina Coquitlam udaremnia oszustów pukających do drzwi podających się za sprzedawców Rogersa – Kolumbia Brytyjska

Rodzina Coquitlam udaremnia oszustów pukających do drzwi podających się za sprzedawców Rogersa – Kolumbia Brytyjska

Rodzina Coquitlam ostrzega opinię publiczną przed niewielkim zespołem oszustów, którzy na początku tygodnia zapukali do ich drzwi, podając się za pracowników Rogers i oferując różnorodne pakiety internetowe i telefony komórkowe.

Lauren Bergen powiedziała, że ​​trio przybyło do jej domu we wtorek wieczorem. Główny oszust przedstawił się jako jeden z pracowników Rogersa, któremu towarzyszyło dwóch innych osób na „szkoleniu”. Nie miał przy sobie nic poza iPadem.

Na nagraniu z monitoringu udostępnionym Global News widać, jak mężczyzna wygłasza wyćwiczone przemówienia dotyczące fuzji Rogers-Shaw oraz nowej kampanii „od drzwi do drzwi”, skupiającej się na nowym dostępie do „internetu zasilanego światłowodami” – coś, co właśnie mówi „Telos znosił to zbyt długo”.

„Był bardzo miły, bardzo uroczy” – opisał Bergen. Dodał: „Pozostali dwaj byli na treningu i moim zdaniem nie były one jasne. Ale na początku nie myślałem, że to było powierzchowne”.

Historia ciąg dalszy poniżej reklamy


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Najważniejsze oszustwa, na które należy uważać w czasie wakacji


Kiedy Bergen powiedziała mężczyźnie, że ma usługę internetową Shaw, zaoferował jej „ekskluzywną ofertę mobilną”, która obejmowała kredyt w wysokości 100 dolarów za każdą nową aktywną linię, 60 GB danych, nieograniczone rozmowy i SMS-y za 45 dolarów miesięcznie oraz rezygnację z opłat aktywacyjnych . .

Na filmie wyjaśnia proces rejestracji, zaznaczając, że do wypełnienia formularza zgłoszeniowego potrzebny jest jej dowód tożsamości. Następnie powiedział, że da jej kartę SIM z instrukcją, jak ją aktywować. Zamiast tego oferuje, że wróci jutro, aby jej pomóc.

Wtedy Bergen zapytał go, czy ma jakiś dowód tożsamości.

„To znaczy tak” – odpowiada, nic nie oferując. „Mamy kody Rogers i identyfikatory pracowników, a jak widzisz, przyniosłem ze sobą własne iPady produkcji Rogers”.

Bergen powiedziała, że ​​nabrała podejrzeń, gdy jej wnuk i wnuczka postanowili wkroczyć i zadać mężczyźnie kilka pytań. Jej wnuk obserwował interakcję z piwnicy za pośrednictwem aplikacji zabezpieczającej na swoim telefonie.

Historia ciąg dalszy poniżej reklamy

„Od razu uznali, że jest to bardzo powierzchowne, i oczywiście tak było” – powiedział Bergen. „Odczułem ulgę, że sobie z tym poradzą. Ale miałem swoją tożsamość w ręku”.

Otrzymuj najświeższe informacje z kraju. Codziennie wysyłane na Twój e-mail.

Dodała, że ​​nie jest pewna, czy kontynuowałaby współpracę z oszustem, gdyby nie interwencja wnuków, podejrzewa jednak, że wykraczałaby poza przekazanie swojego obecnego telefonu i karty SIM.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Minister Mieszkalnictwa ostrzega przed nowym oszustwem za pośrednictwem Airbnb


Scott Ratchford, wnuk Bergena, powiedział, że w chwili, gdy stanął na progu domu, zobaczył czerwone flagi – na kurtkach nie było logo Rogers, żadnych sznurków Rogers ani zaparkowanego na zewnątrz samochodu Rogers.

„Nie mieli dokumentu tożsamości, nie mogli udowodnić swojej tożsamości. Miał w kieszeni kilka luźnych kart SIM” – Ratchford powiedział Global News. „To nie było w porządku… Chciałem tylko zapobiec Dowód osobisty od przekazania.”

Historia ciąg dalszy poniżej reklamy

Ratchford powiedział, że poprosił ich, aby wyszli. Kiedy to zrobili, zadzwonił na numer alarmowy Coquitlam RCMP, a jego narzeczona zadzwoniła do Rogersa i dowiedziała się, że firma nie prowadzi sprzedaży obwoźnej.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

BBB ostrzega przed oszustwem „Secret Sister”.


Jednak oszuści nie skończyli z Bergen. Główny oszust wrócił później tego wieczoru, a jej mąż, który cierpi na demencję, otworzył drzwi i wpuścił go do środka.

READ  Intel będzie „wiodącą wytwórnią systemów AI” do 2030 r.: dyrektor generalny

„Próbowali udowodnić, że są pracownikami Rogersa i pokazali kawałek laminowanego papieru z pewnymi treściami – tak naprawdę nie miałem okazji tego przeczytać, dość szybko to pokazali i wyciągnęli – i ja pomyślałem: „OK, wypchnęliśmy ich za drzwi” – ​​powiedział Ratchford. jeszcze raz”.

Opisał to doświadczenie jako „bardzo transgresyjne” i zastanawiał się, czy badali dom w poszukiwaniu wtórnego przestępstwa.

Historia ciąg dalszy poniżej reklamy


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Kobieta z Kolumbii Brytyjskiej ostrzega przed oszustwem związanym z zaginięciem zwierzęcia


W wywiadzie Coquitlam RCMP powiedział, że nadal bada incydent i próbuje znaleźć podejrzanych. Kapral Alexa Hodgins powiedziała, że ​​do oszustw dochodzi przez cały rok, ale w okresie świąt paczki i kradzieże są częstsze.

„Są to rodzaje przestępstw, które zwykle mają miejsce w okresie świątecznym” – stwierdziła. „Pierwsza rada, jaką możemy zasugerować, brzmi: to twoje drzwi, więc takie są twoje zasady. Jeśli nie chcesz z nimi rozmawiać, nie otwieraj drzwi. Jeśli otworzysz drzwi i nadal nie chcesz aby z nimi porozmawiać, nadal możesz być uprzejmy i powiedzieć: „Nie, dziękuję”.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Zapytaj eksperta: Oszustwa finansowe


Rogers potwierdził już, że mężczyźni nie są w jego sztabie.

Historia ciąg dalszy poniżej reklamy

W oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną firma stwierdziła, że ​​bardzo poważnie podchodzi do ochrony klientów przed oszustwami i zachęca każdego, kto podejrzewa oszustów, aby poprosił o imię i nazwisko odwiedzającego oraz identyfikator, ponieważ pracownicy nigdy nie odmówią podania takich informacji.

„Nigdy nie odczuwaj presji, aby od razu zaakceptować umowę” – napisał Cam Gordon, dyrektor ds. relacji z mediami w Rogers. „Nasi przedstawiciele handlowi dadzą Państwu czas na zapoznanie się z ofertą i kontakt zwrotny.

READ  Loblaw mianuje nowego prezesa i dyrektora generalnego, zastępując Galena Westona na najwyższym stanowisku

„Jeśli kwestionujesz ofertę, zakończ rozmowę. Następnie możesz skontaktować się z naszym zespołem obsługi klienta przez telefon, online lub odwiedzając placówkę detaliczną.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Sprawy konsumenckie: W Kanadzie rośnie liczba oszustw związanych z wynajmem


Tymczasem Bergen powiedziała, że ​​zabiera głos, aby inni nie padli ofiarą potencjalnych oszustów.

„Dziś zabieram głos, ponieważ chcę, aby inni byli ostrożni” – powiedziała Global News. „Przede wszystkim wiele się dzięki temu nauczyłem. Nigdy nie otworzyłbym drzwi w ciemną noc, gdyby była to osoba, której nie znam, nawet za dnia.

Historia ciąg dalszy poniżej reklamy

„Uważam się za bardzo mądrą osobę, ale być może wpakowałam się w coś takiego… a chcę po prostu zapobiec temu, żeby przydarzyło się to innym ludziom”.

Rogers zachęcał każdego, kto uważa, że ​​jest ofiarą oszustwa lub obawia się, że stał się celem, aby zgłosił to na linię obsługi klienta Rogers pod numerem 1-888-764-3771 lub linię obsługi klienta Fido pod numerem 1-888-481- 3436 lub centrum Canadian Anti-Fraud pod numerem 1-888-495-8501.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *