Polski gigant wieprzowy Cobardo zamierza kupić lokalną firmę Albo

Polski gigant wieprzowy Cobardo zamierza kupić lokalną firmę Albo

Polska firma produkująca wieprzowinę Coperto przedstawiła krajowemu organowi ochrony konkurencji plany zakupu lokalnego producenta wieprzowiny i drobiu Albo.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK) w zeszłym tygodniu (15 lutego) potwierdził propozycję Coperto.

Szczegóły finansowe nie zostały ujawnione.

Grupa z siedzibą w Warszawie złożyła wniosek o przejęcie 100% spółki Albo.

Coperto po raz pierwszy ogłosił plan przejęcia na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (WIG) w styczniu.

W zgłoszeniu giełdowym Copardo poinformowało, że spółka zamierza zapłacić 17 mln zł (4,2 mln dolarów), z możliwością korekty w dół w zależności od wyników Albo.

Uzyskaj dostęp do najbardziej kompleksowych profili firm na rynku obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny badań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.

Profil firmy – bezpłatna próbka

Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail dotyczącą pobierania

Wierzymy w wyjątkową jakość profili naszych firm. Chcemy jednak, abyś podjął najskuteczniejszą decyzję dla swojej firmy, dlatego oferujemy bezpłatną próbkę, którą możesz pobrać, przesyłając poniższy formularz.

Według danych globalnych

Jak podają lokalne media biznesowe, po transakcji Kobardo „rozszerzy działalność swojej grupy kapitałowej o hurtownię wędlin, drobiu i przetworów zlokalizowaną w centralnej Polsce”. DochodzenieJ zgłoszone.

Radomski producent mięsa Albo dystrybuuje swoje produkty na terenie województwa mazowieckiego, świętokrzyskiego, łódzkiego i podkarpackiego.

Założona w 1991 roku firma Albo zajmuje się rozbiorem wieprzowiny i drobiu. Należy do Grupy Multifood i sprzedaje produkty pod markami Swojcy i Tradyeja.

Copardo jest spółką zależną Cetrop Spółka Akszyna i od 2014 roku wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Cetrop. Cetrap jest właścicielem 91,06% akcji Coperto.

Do producenta mięsa należy „ponad 30 przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej”. Zatrudnia około 1500 osób.

Cobardo sprzedaje swoje produkty na rynku krajowym oraz w „kilku krajach” w Europie, Azji, Ameryce Południowej, Ameryce Północnej i Afryce.

READ  Polska wyprzedza Hiszpanię w unijnym wskaźniku zamożności gospodarstw domowych

Na stronie internetowej grupy czytamy: „Oprócz podstawowej działalności skupiającej się na produkcji i dystrybucji wieprzowiny, drobiu i dziczyzny, firma zajmuje się również uprawami zbóż i produkcją roślinną”.



Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *